درخواست مفتی لبنان برای احیای روابط با عربستان و کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز جشن استقلال این کشور ضمن هشدار نسبت به پیامدهای خروج از جمع کشورهای عربی، آغاز اقداماتی برای احیای روابط این کشور با عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را خواستار شد.

دریان اظهار کرد: کارها تنها با برگزاری نشست کابینه و پایبندی به قانون اساسی و حاکمیت درست می‌شوند.

مفتی لبنان در ادامه اتخاذ اقدامات لازم برای ساماندهی و احیای روابط این کشور با برادران عرب خود به ویژه عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را خواستار شد و تاکید کرد: در غیر این صورت ما از جمع کشورهای عربی بیرون خواهیم ماند و این مساله تاثیر منفی بر کشور و مردم می‌گذارد.

او در ادامه گفت: سالروز استقلال کشور در حالی فرارسیده که لبنان و مردم آن با وجود تلاش‌های دولت و نخست وزیر آن در رنج، محرومیت و مشکلات معیشتی بی‌سابقه‌ای در تاریخ خود به سر می‌برند.

پس از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، عربستان ۲۹ اکتبر گذشته سفیر خود را از بیروت فراخواند و از سفیر لبنان خواست خاک این کشور را ترک کند، به دنبال عربستان، امارات، بحرین، کویت و یمن نیز اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند.

قرداحی ۱۰ سپتامبر گذشته پیش از انتصاب به عنوان وزیر اطلاع‌رسانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود، نیروهای وابسته به انصارالله در یمن در حال دفاع از خود در برابر حملات عربستان و امارات هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.