وزیر داخلی رژیم صهیونیستی: نزاع با فلسطین قابل حل نیست/ آمریکا باید به اعراب انگیزه بدهد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، آیلت شاکید، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه آمریکایی هیل طی سفر اخیرش به آمریکا گفت: راهکار واقعی برای نزاع فلسطین و اسرائیل وجود ندارد. باید نزاع را مدیریت کنیم چون حل آن ممکن نیست.

وی بر لزوم پایبندی دولت رژیم صهیونیستی به اصلی که در زمان تشکیل ائتلاف دولتی اعلام کرده، تأکید کرد. به گفته وی این اصل تمرکز بر مسائلی که روی آن توافق شده یا به تأخیر انداختن یا نادیده گرفتن اختلافات به ویژه درباره چگونگی تعامل با فلسطینی‌هاست.

شاکید گفت: باید بر اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم متمرکز شویم و وارد ماجراجویی‌هایی نشویم که می‌دانیم به بن بست خواهد رسید.

وی در گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفت: به خاطر گسترش توافق‌های عادی سازی اسرائیل با کشورهای عربی، آمریکا باید به کشورهایی که قصد توافق دارند مشوق و انگیزه بدهد. امکانات زیادی وجود دارد؛ اما بسیاری از مسائل به دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا وابسته است. این کشورها (امارات، بحرین و مراکش) در نهایت صلح را می‌سازند نه فقط به خاطر اینکه منفعت‌شان در صلح با اسرائیل است، بلکه به این دلیل که برای آمریکا نیز منفعت دارند.

شاکید گفت: درحالی که اسرائیل مجبور شده از طرح‌ها برای الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به خاطر اجرای توافق‌ها بگذرد؛ اما ضرورتی ندارد اسرائیل کارهای دیگری را در این راستا انجام دهد. بله درست است که دست کشیدن از الحاق نقشی در این راستا داشت اما این مساله به این معنا نیست که آماده ارائه امتیازهایی در این زمینه هستیم. در نهایت این کشورها به این نیاز خواهند داشت که آمریکا چیزی به آن‌ها بدهد نه ما.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.