بولسونارو: ماکرون یک “فاسد منفعل” را به من ترجیح می‌دهد!

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته در کاخ الیزه، میزبان “لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا”، رئیس جمهوری سابق برزیل بوده و با این اقدام کم‌سابقه، حمایت تلویحی خود از ، رئیس جمهوری فعلی این کشور را در انتخابات اکتبر ۲۰۲۲ برزیل اعلام کرد.

گرچه هنوز هیچ یک از این دو، نامزدی خود در انتخابات آتی برزیل را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند، اما داسیلوا، نسبت به بولسونارو، آرای بیشتری را در نظرسنجی‌ها کسب کرده است.

دیدار با ماکرون و پیامدهای آن، نشان‌دهنده این است که داسیلوا می‌خواهد از انزوای دیپلماتیک بولسونارو استفاده کند؛ انزوایی که با عدم پایبندی به تعهدات زیست محیطی و شکسته‌شدن رکورد ۱۵ ساله میزان جنگل‌زدایی در جنگل‌های آمازون برزیل، تشدید شده است.

بولسونارو در گفت‌وگویی رادیویی گفت: به نظر می‌رسد این یک اقدام تحریک‌آمیز بوده باشد. ماکرون برای رهبری آینده برزیل، داسیلوا، که متحد وی و فردی”منفعل و فاسد” است را به کسی مثل من ترجیح می‌دهد.

داسیلوا در سال ۲۰۱۸ به اتهام رشوه‌خواری و اعطای امتیاز قراردادهای عمومی به شرکت‌های مهندسی، به زندان رفت؛ اما در سال جاری میلادی، دادگاه عالی برزیل محکومیتش را لغو کرده و نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ این کشور را بلامانع ساخت.

زاویه‌گیری بولسونارو و ماکرون، به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد، زمانی که ماکرون آتش‌سوزی‌های شدید آمازون را محکوم کرد و بولسونارو در مقابل، با ، این رهبر فرانسوی را به بی احترامی به حاکمیت برزیل متهم کرد.

این تنش‌ها و نگرانی‌ها درباره تعهدات زیست محیطی برزیل، تأیید نهایی بین اتحادیه اروپا و بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (مرکوسور) را به حالت تعلیق درآورده است؛ توافقی که پس از دو سال مذاکره، در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.