مقام پیشمرگه: اعلام شکست داعش از جانب بغداد “اشتباه” بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، «جبار یاور»، دبیر وزارت نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد که از اصلی‌ترین عوامل فعال شدن دوباره گروه تروریستی داعش در عراق بخشی‌هایی است که نه نیروهای پیشمرگه و نه نیروهای فدرال عراق در آنها حضور امنیتی ندارند، یعنی مناطقی همچون کرکوک و زمار و مخمور و طوزخورماتو که از مناطق مورد مناقشه میان بغداد و اربیل هستند.

به گفته جبار یاور، گروه تروریستی داعش در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۷۰ عملیات تروریستی انجام داده که ۸۳۷ کشته یا زخمی یا آدم‌ربایی در پی داشته است.

او افزود که در سال ۲۰۲۰ هم داعش ۲۳۰ عملیات انجام داد که ۸۱۲ کشته و زخمی و ربوده در پی داشت و تأکید کرد که «اعلام شکست کامل داعش در عراق از جانب بغداد اشتباه بود، چون داعش امارت خود را از دست داد اما کار آن به عنوان یک گروه تروریستی تمام نشد».

به گزارش میدل ایست نیوز، یاور افزود که داعش نوع و شیوه عملیات تررویستی خود را تغییر داده و به جای جنگ در جبهه‌ها، گروه‌های کوچکی را تشکیل داده که اقدام به مین‌کاری و استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای علیه نیروهای امنیتی و آدم‌ربایی می‌کنند.

او تأکید کرد که علت اصلی ادامه حملات داعش وجود خلأهای امنیتی در مناطقی است که نه نیروهای ارتش عراق و نه نیروهای پیشمرگه در آن حضور ندارند.

وی افزود که این مناطق شامل خانقین تا مرز عراق با ایران در استان دیالی و از آنجا تا منطقه سحیله در نزدیکی مرز عراق و سوریه است.

به نظر یاور، نبود هماهنگی و همکاری مشترک میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای عراقی باعث ایجاد خلأهای امنیتی در زمین‌های به وسعه ۴۰ کیلومتر است که جای امنی برای تروریست‌های داعش شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.