آزمون و خطا در مدیریت شهری معنایی ندارد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد جواد حضرتی در جلسه ساماندهی طرح توسعه امامزاده حسین(ع) که روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: منطقه امامزاده حسین(ع) یک بافت زنده تاریخی داشت که عده ای از اصیل ترین مردم قزوین در آن زندگی می کردند و با تخریبی که در این محدوده صورت گرفته بافت اجتماعی از بین رفته است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) علاوه بر تخریب بافت تاریخی و اجتماعی مشکلات زیستی هم برای ساکنان ایجاد کرده و مردم از زندگی معمولی ساقط شده اند و برای این کارها هیچ مجوزی از میراث فرهنگی دریافت نشده است.

حضرتی تصریح کرد: توسعه این طرح به غرب خارج از محدوده است و تعیین عرصه و حریم آثار تاریخی فقط در انحصار میراث فرهنگی است اما در کمیسیون ماده ۵ حریم میمون قلعه را مورد بی توجهی قرار داده اند و از تنها دستگاه صاحب نظر در این حوزه یعنی میراث فرهنگی استعلام نکرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: عرصه مدیریت شهری عرصه آزمون و خطا نیست چرا باید در این محدوده تاریخی مذهبی مجوز پارکینگ طبقاتی داده شود و دو طبقه زیرزمینی حفر کنیم که شهر شاپوری قزوین همانجاست.

وی افزود: باید در این منطقه مطالعات باستان شناسی صورت گیرد زیرا در همان محدوده جلوخان امامزاده حسین انواع آثارتاریخی داریم که باید صیانت شود.

حضرتی گفت: امیدواریم ضمن بازنگری در کارهای انجام شده در ادامه اجرای طرح کارشناسی تر حرکت کنیم و آزمون و خطا را به حداقل برسانیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.