مسئول جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین منصوب شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، در نشست جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین با مدیرکل تبلیغات اسلامی که روز سه شنبه در محل این اداره برگزار شد مسئول جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین معرفی شد.

خدیجه تقی پور در این جلسه اظهارداشت: اگر بخواهیم این جمعیت دستاوردهای اثربخشی داشته باشد باید دستگاههای اجرایی آن را جدی بگیرند و همکاری لازم را با اعضا داشته باشند.

وی اضافه کرد: با تشکیل چهار گروه تخصصی تمامی برنامه ها با جدیت دنبال می شود و با برگزاری نشست های تخصصی تلاش می کنیم موضوعات مهم اجتماعی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و کاربردی شود.

تقی پور تصریح کرد: نشست بعدی ما در فصل آینده موضوع آسیب شناسی شیوه های امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب است و برای اثر بخشی باید رعایت حجاب در دستگاههای دولتی جدی گرفته شود.

مسئول جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین یادآورشد: باید اعضاء جمعیت در دستگاههای اجرایی خود به عنوان نماینده شناخته شوند و رویکرد آنها بخوبی به مردم منتقل شده و هرجا نیاز بود عملیاتی و اجرایی شود.

خانم تقوی مسئول کارگروه حجاب و عفاف جمعیت بانوان فرهیخته استان هم گفت: یکی از دغدغه های ما در محیط های ورزشی روباز این است که گاهی بانوان در بوستانهایی که ورزش می کنند راحت نیستند و حریم آنها رعایت نمی شود لذا لازم است با همکاری شهرداری برای تامین حفاظ و پوشش مناسب برای تمرین راحت بانوان در فضاهای ورزشی و بوستانها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: عفاف و حجاب از سوی کارمندان دولت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ابتدا باید از خودمان شروع کنیم تا مصوبات جمعیت اجرایی شود.

تقوی تصریح کرد: در خصوص لباس های اجاره ای که برخی بانوان از آن در مجالس استفاده می کنند می توان برای صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از اسراف مکانی را برای نگهداری آنها پیش بینی کرد تا از این البسه دیگران نیز بتوانند با کمترین هزینه استفاده کنند.

خرازی عضو دیگر جمعیت هم اظهارداشت: برگزاری دوره سواد رسانه ای کار بسیار خوبی بود اما می توانستیم از مربیان و معلمان مدارس هم دعوت کنیم تا افراد بیشتری با دغدغه های این بخش آشنا شوند.

وی بیان کرد: برای دوره های بعدی بهتر است با هماهنگی آموزش و پرورش دردوره های تخصصی از همه گروهها و معلمان و دانش آموزان مستعد دعوت شود تا گروههای بیشتری مهارت حضور در فضای مجازی و بهره مندی از ظرفیت های این شبکه را کسب کنند.

موسوی عضو دیگر شورا هم اظهارداشت: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده باید اصناف هم تشویق شوند تا ضمن عرضه کالای ایرانی از تشویق و یا تبلیغ خرید کالای خارجی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: باید در فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای حتما سبد کالای ایرانی بوفور دیده شود و مردم به خرید محصولات داخلی تشویق شوند.

موسوی یادآورشد: معرفی کالاهای برند و مرغوب ایرانی به خانواده ها و استفاده از صنایع دستی و کالاهای مرغوب ایرانی به عنوان هدایا در ادارات و مسابقات و همایش ها میتواند به تبلیغ تولید داخلی کمک کند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.