جمعیت بانوان فرهیخته در مسیر ایده پردازی و ارائه راهکار حرکت کند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، جمیعت بانوان فرهیخته استان قزوین روز سه شنبه با حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام نعمت اللهی در این دیدار گفت: با شکل گیری جمیعت بانوان فرهیخته شاهد تشکیل اتاق فکر و بستری برای ارائه ایده های نودر عرصه های مختلف هستیم که امیدواریم نتایج کاربردی خوبی هم داشته باشد.

وی اضافه کرد: مراقب باشید خط مشی بانوان فرهیخته از مسیر ایده پردازی و ارائه راهکار به سمت اجرای امور منحرف نشود زیرا در این صورت دچار آسیب خواهید شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:شما به عنوان یک هیئت اندیشه ورز و اتاق فکر محسوب می شوید که نباید تئوریسن ها و مجریان یکی شده و نگذارند کارها به نتیجه نرسد.

نعمت الهی تصریح کرد: ظرفیت جمعیت بانوان فرهیخته نباید درگیر امور اجرایی که سخت است شود زیرا این کار توسط فعالان فرهنگی می تواند عملیاتی شود و شما فقط باید دنبال آسیب شناسی امور، دادن ایده و راهکار و اولویت بندی امور شود.

وی اضافه کرد: ما ساز و کارهای اجرایی فراوانی داریم و قرار نیست ایده پردازان ما وقتشان به اجرا بگذرد بلکه باید دنبال ایده و فکر جدید و راهکار عملی باشید و دستگاههای اجرایی را در مسیر درست رهنمون شوید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ما آمادگی داریم ایده های شما را به ادارات منتقل کرده و هرجا لازم شد از مسئولان کمک بگیریم تا طرح های شما عملی شود اما اگر جایگاه جمعیت را به مقام اجرایی تبدیل کنید دیگر فرهیخته تلقی نمی شوید بلکه فعال فرهنگی محسوب خواهید شد.

وی گفت: یک زمان فهرستی از بانوان فرهیخته به ما ارائه شد که نام ۱۲۰ نفر در آن بود و بعدها متوجه شدیم تعریف فرهیخته و فعال فرهنگی جدا نشده و ما باید فرهیختگان و نخبگان و فعالان فرهنگی و مجریان را از هم تفکیک کرده و برای هرکدام وظیفه ای تعریف کنیم تا کارها تداخل نداشته باشد.

برای حمایت از کالای ایرانی ایده ارائه کنید

نعمت الهی با اشاره به ضرورت اهمیت دادن به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی اظهارداشت: بانوان فرهیخته استان باید راهکارهای عملی برای گرایش مردم به مصرف کالای ایرانی ارائه کنند و از ما بخواهند آنها را به عنوان ایده به دستگاههای مختلف مانند صنعت و معدن، اصناف، خانواده ها یا دستگاههای اجرایی ابلاغ و اعلام کنیم.

در ادامه خانم خدیجه تقی پور به عنوان مسئول جمعیت بانوان فرهیخته استان قزوین منصوب و معرفی شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.