اکتشاف بیش از۱۲هزار کیلومتر مساحت مستعد مواد معدنی استان

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد دره وزمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان کردستان که در استانداری برگزار شد، از انجام مطالعات اکتشافی در نقاط مستعد مواد معدنی خبرداد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مساحت ۲۹ هزار کیلومتری استان مورد شناسایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: چهار پهنه بیجار، قروه، سقز و دیواندره برای پرواز های اکتشافی تعریف شده بود که از آنها تنها پهنه دیواندره باقی مانده که تا آخر سال جاری به اتمام می رسد.

وی افزود: کردستان استانی با پتانسیل های فراوان معدنی است که تا چند سال گذشته تنها از معادن سطحی استفاده می شد اما با مطالعات نوین زمین شناسی بررسی معادن پنهان استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

دره وزمی گفت: پروازهای ژئوفیزیک هوایی کاری بسیار ارزنده در راستای توسعه استان و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنایع معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد: برخورداری از معادن استان حق مردم است و فرآوری مواد معدنی می تواند ارزش افزوده و اشتغال زیادی را به مردم استان تقدیم کند.

وی افزود: کردستان یکی از قطب های کشاورزی کشور و این مهم یکی از اصلی ترین درآمد های استان است و می طلبد که سازمان زمین شناسی به بررسی و مطالعات روی مناطقی که احتمال فرو نشست را دارد داشته باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.