مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین لوازم یدکی موتور NS200 کدام قطعات هستند؟

در سال ۱۳۹۳ موتورسیکلت پالس NS200 وارد بازار ایران شد. این موتورسیکلت از محصولات یک شرکت موتورسازی هندی به نام باجاج است. طراحی زیبا و جوان‌پسند NS200از مهم‌ترین دلایل برای محبوبیت و استقبال بالا از این موتورسیکلت در میان جوانان کشورمان است. برای حفظ و نگهداری بهتر از موتورسیکلتNS200 لازم است تا با لوازم یدکی مورد نیاز آن آشنا شوید. همچنین برای تهیه لوازم یدکی باکیفیت باید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. برای آشنایی با کارایی این لوازم یدکی و بهترین مرکز خرید آن‌ها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوازم یدکی موتور NS200

دلایل محبوبیت موتورسیکلت NS200

طراحی موتورسیکلت NS200 یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این موتورسیکلت است. در اولین نگاه به طراحی این موتورسیکلت، شکل باک آن توجه شما را جلب می‌کند. طراحی جدید باک NS200باعث شده است که این مدل جذابیت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی پالس داشته باشد. همانطور که می‌دانید NS200 یک موتورسیکلت اسپرت است؛ بنابراین داشتن ظاهری مهیج و هجومی برای علاقه‌مندان به این سبک از موتورسیکلت‌ها دارای اهمیت بالایی می‌باشد.

اضافه شدن یک فلاپ در زیر موتور و فلاپ‌های دیگر در قسمت ترک و کنار باکNS200 از موارد دیگری هستند که باعث شده‌اند ظاهر NS200 جوان‌پسند باشد. قرارگیری لوله اگزوز موتور در داخل بدنه موتورسیکلت باعث شده است طراحی NS200 به شکل منسجمی باشد و همچنین در مرکز جرم موتور تاثیر قابل توجهی داشته، که نتیجه آن بهبود هندلینگ موتورسیکلت می‌باشد.

از دیگر دلایل محبوبیت NS200 بازدهی بالای این موتورسیکلت و هماهنگی کامل گیربکس ۶ سرعته با موتور در هنگام تعویض دنده‌ها است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این موتورسیکلت به کمتر از ۱۰ ثانیه می‌رسد و نهایت سرعت آن ۱۳۶ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. مصرف سوخت NS200 در حدود ۲.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت باک NS200 12 لیتر است. که این ویژگی‌ها باعث شده درمیان رقیبان هم قیمت خود، موتورسیکلتی معقول باشد.

انواع لوازم یدکی NS200

موتورسیکلت NS200 نیز مانند هر موتورسیکلتی نیازمند نگهداری و بررسی متناوب، برای عملکرد بهینه و درست دارد. لوازم یدکی موتور سیکلت NS200 دارای بخش‌های مختلفی هستند که در ادامه با برخی از این قطعات آشنا می‌شویم.

باک بنزین

موتورهای درون‌سوز نیازمند سوختی برای احتراق و به‌دست آوردن قدرت مورد نیاز برای حرکت موتورسیکلت هستند. باک سوخت NS200 قطعه‌ای است که بنزین در آن ذخیره می‌شود تا به صورت متناوب این سوخت به درون موتور انتقال پیدا کرده و حرکت موتورسیکلت را در مسافت‌های طولانی تر عملی کند. لازم به ذکر است که همواره احتمال پوسیدگی یا نشتی این قطعه وجود دارد و در صورت به‌وجود آمدن این مشکل باید هرچه سریع‌تر با تعویض قطعه آنرا برطرف کرد.

کمک‌فنرها و سیستم تعلیق NS200

به طور کلی سیستم تعلیق و کمک‌فنرها در موتورسیکلت نقش تسهیل رانندگی و جذب فشارها و ضربات ناشی از موانع رانندگی را بر عهده دارند. سیستم تعلیق NS200 در قسمت جلویی موتور با دو کمک‌فنر تلسکوپی و در قسمت عقبی توسط یک کمک‌فنر تکی ساخته‌ شده است. توجه داشته باشید که سیستم تعلیق قسمت عقبی NS200 به صورت گازی است. این نوع سیستم تعلیق درگذر زمان با مشکلاتی همچون اختلال در جذب ضربات ناشی از موانع جاده مواجه می‌شود؛ که برای رفع این مشکلات باید به تعویض آن اقدام کرد.

پمپ سوخت

موتورسیکلت برای حرکت خود نیاز به پیشرانه‌ای دارد که از اجرای فرایند احتراق بنزین به دست می‌آید. پمپ سوخت قطعه‌ای است که وظیفه آن انتقال سوخت از باک موتورسیکلت به موتور برای اجرای این فرایند می‌باشد. در صورت خرابی این قطعه در موتورسیکلت NS200 سوخت رسانی مناسب به موتور انجام نمی‌شود و موتور در انجام عملکرد خود ناکام می‌ماند.

گیربکس NS200

موتور وظیفه تولید نیرو را برعهده دارد اما انتقال این نیرو به چرخ‌ها و کنترل میزان نیروی وارده به آن‌ها توسط گیربکس موتور NS200 انجام می‌شود. در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی در این قسمت تعویض دهنده‌ها با مشکل مواجه می‌شود؛ همچنین گشتاور مورد نیاز برای تامین نیروی پیشرانه موتورسیکلت از دست می‌رود. در این صورت باید برای تعمیر یا جایگزینی این قطعه اقدام کنید.

لوازم یدکی  NS200

سیستم سوخت‌رسانی کاربراتور

در ساخت موتورسیکلت NS200 از موتور کاربراتور استفاده شده است. آسیب دیدگی به این بخش معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد اما اگر زمانی حس کردید که بازدهی موتور پایین آمده یا دود سیاه خروجی از اگزوز موتور زیاد است کاربراتور موتورسیکلت خود را چک کنید تا در صورت نیاز تعویض شود.

دیسک و لنت ترمز NS200

لنت ترمز موتورسیکلت قطعه‎‌ای مصرفی شمرده می‌شود؛ چرا که در اثر استفاده مکرر تمام می‌شود. همچنین برای عملکرد مناسب ترمز باید به دیسک‌های آن نیز توجه داشت. سیستم ترمز در NS200 از نوع دیسکی است. به عبارت دیگر برای عملکرد درست ترمزها این دیسک‌ها نباید دچار تاب خوردگی باشند، همچنین پس از استفاده طولانی مدت از این نوع ترمزها ممکن است باعث سایش آن‌ها و در نتیجه نازک شدن دیسک‌ها شود. از آنجایی که کارکرد ترمز موتور مساله‌ای مهم در زمینه حفظ ایمنی موتور سوار است، باید لنت‌ها و دیسک‌های موتورسیکلت را به طور منظم بررسی کرد تا در صورت نیاز جایگزین شوند.

سیستم استارت

یکی دیگر از جذابیت‌های موتورسیکلت NS200 سیستم استارت الکتریکی آن است. یعنی برای روشن کردن این موتور نیازی به هندل زدن ندارید و می‌توانید به راحتی موتور خود را روشن کنید. اما درصورت خرابی این سیستم دیگر قادر به روشن کردن موتورسیکلت خود نخواهید بود و باید سیستم استارت خراب‌ شده را عوض کنید.

سیستم خنک کننده موتورسیکلت NS200

سیستم خنک کننده مورد استفاده در موتورسیکلت NS200 به صورت آب خنک یا همان سیستم خنک کننده مایع می‌باشد. در این نوع سیستم خنک کننده به جای باد از جریان آب برای کاهش دمای موتور استفاده می‌کند. درصورت خرابی این سیستم، موتور در مدت زمان کمی به دمای جوش می‎‌رسد.

چراغ‌های عقب و جلو

برای دید مناسب در شب‌ها و همچنین آگاهی راننده‌های دیگر از حضورتان همیشه به چراغ‌های سالم نیاز دارید. برای خرید لامپ‌های چراغ موتور NS200 پیشنهاد می‌شود از لامپ‌های هدلایت H4 استفاده کنید. این هدلایت دوام بالایی دارد و نسب به نمونه‌های مشابه انرژی کم‌تری مصرف می‌کند.

لوازم یدکی موتورسیکلت NS200

بهترین مرجع خرید آنلاین لوازم یدکی NS200

موتورسیکلت NS200 از زمان عرضه در ایران محبوبیت بسیاری در میان جوانان کسب کرده است. از دلایل این محبوبیت می‌توان به ظاهر زیبا و تند و تیز، شتاب و سرعت بالا و سواری راحت آن اشاره کرد. برای افزایش راندمان موتور، حفظ بازدهی و ایمنی سرنشین باید در مواقع لازم قطعات جدیدی برای این موتورسیکلت تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی موتور ۳۶۰ عرضه‌کننده انواع لوازم یدکی موتور سیکلت از جمله: سیستم استارت، سیستم خنک‌کننده، کمک و سیستم تعلیق و… است. شما می‌توانید بهترین لوازم یدکی موتور سیکلت NS200 را با قیمت‌های کاملا رقابتی از سایت موتور ۳۶۰ تهیه کنید. تمامی لوازم این فروشگاه از تضمین اصالت کالا برخوردار می‌باشند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها