گفتاردرمانی در شرق تهران| بازی درمانی در شرق تهران| کاردرمانی و مرکز اوتیسم شرق تهران دکتر صابر

گفتاردرمانی یا آسیب‌شناسی گفتار و زبان حیطه ای از علوم توانبخشی است که به وسیله یک متخصص تحت عنوان گفتاردرمانگر یا آسیب‌شناس گفتار و زبان به ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات ارتباطی، اختلالات صوت و مشکلات بلع می‌پردازد. گفتاردرمانی یکی از خدمات توانبخشی می باشد که به آسیب شناسی اختلالات مرتبط با گفتار و زبان می پردازد. به عبارت دیگر می توان گفت گفتاردرمانی، بررسی اختلال و درمان مشکلات ارتباطی و اختلالات گفتاری می باشد. در اصل گفتار و زبان بخش اساسی ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد می باشد. مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر در دو شعبه غرب و شرق تهران به کودکان با اختلالات گفتاری خدمات ارائه می نماید. خدمات گفتاردرمانی می ‌تواند همه مشکلات بیانی و کلامی و حتی مشکلات دیگر گفتاری را درمان کرده و به کودکانی که در انتخاب الگو های گفتاری کند هستند، کمک کند. روش های گفتاردرمانی باید بر اساس پیشرفت هر بیمار تنظیم شود. در مرکز گفتاردرمانی شرق تهران در پاسداران خدمات گفتاردرمانی با پیشرفت هر چه بیشتر بیمار و با گذشت زمان سخت تر می‌ شوند. کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی دکتر صابر در شرق تهران ، با در نظر گرفتن خدمات متنوع گفتاردرمانی به کودکان مبتلا به اوتیسم، لکنت زبان، بیش فعال، سندروم داون و… در جهت بهبود گفتار و ایجاد ارتباط مناسب کمک می نماید. از دیگر خدمات مرکز دکتر صابر بازی درمانی و کاردرمانی کودکان می باشد که توسط متخصصین با تجربه مرکز ارائه می شود.

جهت تماس با کلینیک گفتاردرمانی دکتر صابر (کلینیک پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره ۰۹۰۲۹۱۲۳۵۳۶ تماس حاصل فرمایید.

کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران

توانبخشی با تاکید بر بازتوانی فرد، به افزایش کیفیت زندگی فرد نیز می پردازد. در اصل توانبخشی از علوم پزشکی، علوم اعصاب، روانشناسی، روانپزشکی و علوم اجتماعی و… کمک می گیرد. به عبارت  دیگر توانبخشی مجموعه ای از تدابیر و اقدامات پیگیر و هماهنگ از خدمات پزشکی، پیراپزشکی، اقتصادی، اجتماعی و حرفه ای است. توانبخشی با هدف درمان و بهبود و همچنین توسعه سطح کارآیی افراد کم توان و نا توان، تا بیشترین حد ممکن، برای دستیابی آن ها به یک زندگی مستقل در جامعه خدمات ارائه می دهد. از جمله شاخه های توانبخشی می توان به کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و… اشاره کرد. مرکز توانبخشی پایا در شرق تهران به صورت تخصصی به ارائه خدمات گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان و کاردرمانی تخصصی مانند کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی حسی، ماساژ درمانی، بازی درمانی و رفتاردرمانی و دیگر خدمات پیشرفته توانبخشی مانند سنسوری روم، اتاق تاریک بینایی و اتاق تقویت مهارت های شنیداری برای کودکان با نیازهای خاص می پردازد.

گفتاردرمانی کودکان در شرق تهران

برخی از اختلالات گفتاری از زمان کودکی شروع می شوند و با افزایش سن بهبود پیدا می کنند، در صورتی که برخی دیگر تا بزرگسالی ادامه پیدا کرده و به درمان و مراقبت های طولانی مدت نیاز دارند. برای کودک شما، گفتاردرمانی با توجه به نوع اختلال گفتاری احتمال دارد در یک کلاس یا یک گروه کوچک و یا به صورت خصوصی انجام شود. تمرینات گفتاردرمانی کودکان با توجه به نوع اختلال، سن کودک و نیازهای کودک متفاوت است. مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر در شرق تهران به صورت تخصصی در حیطه کودکان و اختلالات گفتاری آنان فعالیت می نماید. اگر می خواهید تمرینات گفتاردرمانی کودک تان را در خانه انجام دهید می توانید از خدمات گفتاردرمانی در منزل، گفتاردرمانی انلاین، بازی های گفتاردرمانی که توسط مرکز گفتاردرمانی شرق تهران ارائه می شود استفاده نمایید.

کاردرمانی شرق تهران

تست هوش کودکان در شرق تهران

یکی از روش های ارزیابی هوش، توانایی و استعداد در کودکان، سنجش هوش کودک با تست های تخصصی هوش است که توسط آن، میزان هوش کودکان بررسی میشود. متخصصان کودکان با کمک این تست های تخصصی، دو جنبه مهم هوش کودک، یعنی هوش عملکردی و هوش کلامی را بررسی می‌کنند.در مرکز توانبخشی دکتر صابر متخصصان کودک با بررسی دقیق نتیجه تست های تخصصی هوش کودکان می‌توانند از توانایی کودک در فهم مطالب، دایره واژگان و حتی وضعیت استدلال کردن او آگاه شوند. این آزمون های تخصصی کودکان با توجه به سن کودک و توسط متخصص کودکان طبقه بندی و ارزیابی می‌شوند. مرکز تست هوش دکتر صابر در شرق تهران در زمینه انجام تست های تخصص هوش و ارزیابی و تحلیل نتایج آن به صورت تخصصی فعالیت می نماید.

رفتار درمانی کودکان در شرق تهران

رفتاردرمانی نوعی روش درمانی است که اختلالات سلامت روان کودکان و بزرگسالان را درمان می‌کند. این نوع از درمان در پی شناسایی رفتار های ناسالم و کمک به تغییر آن ها است. رفتار درمانی بر این باور است که همه رفتارها آموخته می‌شوند و می شود رفتارهای ناسالم را تغییر داد. در مرکز رفتاردرمانی دکتر صابر در شرق تهران، تمرکز رفتار درمانی غالبا بر روی مشکلات فعلی و روش تغییر آن‌ها است. هدف اصلی از رفتاردرمانی، بهبود رفتارهای مطلوب و حذف کردن رفتارهای ناخواسته و ناسالم است. متخصصین رفتاردرمانی در مرکز دکتر صابر به‌طور گسترده‌ای از تکنیک های رفتاردرمانی برای درمان اختلالات رفتاری نظیر وسواس، پرخاشگری، گوشه گیری، کج خلقی، تحمل پایین و… استفاده می کنند و نشان داده شده که در درمان اختلالات مختلف نظیر بیش فعالی، اوتیسم و اختلالات پردازش حسی مؤثر است.

بازی درمانی کودکان در شرق تهران

بازی درمانی نوعی درمان در کاردرمانی است که به طور معمول برای کودکان استفاده می شود. به عبارت دیگر بازی درمانی کاربرد موقعیت‌های بازی در یک حیطه درمانی است. در مرکز بازی درمانی شرق تهران، کودکان به وسیله بازی آموزش می بینند که چگونه جهان و جایگاه خود را در آن درک کنند. بازی جایی است که کودکان آزاد هستند تا احساسات درونی و عمقی ‌ترین احساسات خود را به نمایش بگذارند. اسباب‌بازی‌ها می‌توانند تحت عنوان نمادعمل کنند و معنای بیشتری پیدا کنند.از آنجایی که کودکان نمی‌توانند به اندازه لازم خود را در دنیای بزرگسالان بیان کند، درمانگران بازی درمانی مرکز دکتر صابربه کودکان در دنیای خود و در سطح خود کودک می‌پیوندند. هنگام بازی درمانی، احتمال دارد کودک کمتر تحت مراقبت قرار بگیرد و تمایل بیشتری به منظور به اشتراک گذاشتن احساسات خود داشته باشد.

بازی درمانی شرق تهران

کاردرمانی کودکان در شرق تهران

کاردرمانی کودکان شامل کاردرمانی جسمی-حرکتی، کاردرمانی ذهنی و… می باشد. کاردرمانگران با چالش های رشدی که کودکان احتمال دارد با آن ها روبرو شوند، آشنا هستند؛ چالش هایی که بر مشارکت آن ها در شغل، در خانه، مدرسه و اجتماع تأثیر می گذارند. کاردرمانگران مرکز کاردرمانی دکتر صابر کودکان با استفاده از مداخلات علمی از کودکان حمایت کرده و به آن ها در بهبود مهارت های حرکتی، احساسات موثرتر، مراقبت از خود، مهارت های اجتماعی، کنترل احساسات و یادگیری کمک می کنند. کاردرمانی به کودکان در حال رشد کمک می‌ کند که در فعالیت های گوناگون روزمره همانند مسواک زدن دندان ها، توالت رفتن، لباس پوشیدن، بستن بند کفش، نوشتن و نقاشی و… با مشکل مواجه نشوند. هدف اصلی از کاردرمانی کودکان، بهبود مهارت های مهم و توانایی های مرتبط با زندگی روزمره در کودکان است. این نوع درمان برای کمک به کودک در رسیدن به جایی است که یک زندگی عادی برای او امکان پذیر شود، به علاوه برای پاسخگویی به نیاز های خاص و انفرادی هر کودک می ‌باشد. در کاردرمانی کودکان، کودکان مبتلا به مشکلات با هر نوع چالشی همچون حسی، رشدی یا حرکتی می توانند از خدمات کاردرمانی استفاده کنند. در حوزه کودکان کاردرمانی بسیار پیشرفت کرده و برای کودکانی که در آموختن مهارت‌ های شناختی و محیطی خود با مشکل رو به رو می شوند، ‌کاردرمانی می ‌تواند بسیار مفید واقع شود. کاردرمانگران مرکز کاردرمانی شرق تهران به کودکان کمک می ‌کنند تا در محیط‌ هایی از جمله محیط‌ های بازی، خانه، مهد کودک و مدرسه بتوانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند و توانایی سازگاری و درک دیگران در آن ‌ها بهبود پیدا کند. کاردرمانی علاوه بر این که می ‌تواند در زمینه درمان اختلالاتی مانند اختلال طیف اوتیسم، بیش فعالی و نقص توجه، اختلال پردازش حسی، اختلال یادگیری و… کارآمد باشد، در حیطه تربیتی و برای کودکانی که از نظر محیطی و شناختی به سطح پیشرفت درستی نرسیده‌ اند، نیز کمک ‌کند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ