با انواع سازه های چاپی نمایشگاهی آشنا شوید

برپایی نمایشگاه و یا داشتن یک غرفه در نمایشگاه‌های بزرگ یکی از ایده‌آل‌های افراد در کسب‌وکارهای مختلف است. زیرا از این طریق هم برندسازی و شناخت هویت برند به خوبی انجام می‌شود و هم اینکه مشتریان بیشتری با محصولات و خدمات یک برند آشنا می‌گردند. سازه‌های چاپی نقش مهمی در دیده شدن کسب‌وکار در نمایشگاه را دارند. در این مطلب انواع این سازه‌ها مثل چاپ بنر استندی و رول آپ را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم سازه‌های چاپی نمایشگاه‌تان را به بهترین نحو انتخاب کنید.

سازه چاپی نمایشگاهی چیست؟

سازه‌های چاپی به ابزارهای چاپی گفته می‌شود که به کمک آنها می‌توان یک غرفه را در نمایشگاه برپا کرد. سپس از طریق آن به ارائه محصولات و خدمات پرداخت. این سازه‌ها تنوع بالایی دارند و هر فردی می‌تواند با در نظر داشتن اهداف کلی خود بهترین سازه‌ها را انتخاب کند. سازه‌های چاپی دارای قیمت‌های متنوعی هستند تا صاحبان مشاغل با در نظر داشتن بودجه خود به انتخاب بهترین سازه‌ها بپردازند.

اهمیت انتخاب سازه چاپی نمایشگاه

داشتن غرفه در یک نمایشگاه برای مشاغل مختلف به عنوان پله‌ای به سمت موفقیت شناخته می‌شود. به همین دلیل صاحبان کسب‌وکار برای دیده شدن در این نمایشگاه‌ها تدابیر مختلفی را در نظر دارند. سازه‌های چاپی مهم‌ترین عنصر طراحی یک غرفه هستند و باعث می‌شوند که مشتریان به سمت غرفه گام بردارند. اگر سازه‌های چاپی مثل چاپ بنر استندی نباشند، اطلاع‌رسانی به مخاطبان باید به صورت کلامی یا دیجیتال انجام شود.

 این موضوع هم هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و هم برای مخاطب چندان جالب توجه نیست. سازه‌های چاپی دارای تنوع بالایی می‌باشند. بدین شکل هر فردی با در نظر داشتن نوع غرفه و نیاز خود به انتخاب سازه مناسب می‌پردازد. وجود این سازه‌ها باعث بهتر دیده شدن کسب‌وکار، جذب مشتری بالقوه، ارتقای سطح خدمات و مواردی از این قبیل می‌شود.

انواع سازه‌های چاپی نمایشگاهی

آشنایی با انواع سازه‌های چاپی نمایشگاهی مثل رول آپ به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل به انتخاب سازه مورد نظر خود بپردازید.

۱- سازه چاپی رول آپ

برای استفاده از رول آپ باید ابتدا بنری طراحی شود و سپس این بنر در استند رول آپ جاسازی شود. این استند چاپی به عنوان یک سازه ارزان و مقرون به صرفه شناخته می‌شود. بر این اساس می‌توان بین پایه‌های استند رول چاپی را باز و بسته کرد. متریال اصلی این چاپ جذاب پی وی سی است که به صورت پروپیلن و یا سولیت می‌باشد. ارتفاع این استندها معمولا دو متر است و عرض‌های مختلفی دارند. با داشتن این سازه چاپی می‌توانید غرفه نمایشگاه خود را جذاب‌تر کنید.

۲- سازه چاپی بنر استندی

چاپ بنر استندی به عنوان یک سازه اساسی در طراحی غرفه نمایشگاه به کار می‌رود. بنر استندی به بنری گفته می‌شود که بر روی پارچه، کاغذ، وینیل، پلاستیک و مواردی از این قبیل چاپ می‌شود. این نوع بنر اطلاعات، تصاویر، نماد، لوگو و پیام‌های تبلیغاتی دارند تا مخاطب را جذب کنند. این بنرها باعث می‌شوند که نام یک برند شناخته‌تر شود. شما می‌توانید متناسب با فضای غرفه خود از یک یا چند سازه بنر استندی استفاده کنید.

۳- سازه چاپی پاپ آپ

پس از بررسی رول‌ آپ و بنر به سراغ پاپ آپ می‌رویم. این سازه چاپی فضای بزرگی را به صورت صاف یا منحنی در اختیار شما قرار می‌دهد. پاپ آپ نیازی به دیوار ندارد زیرا خودش به تنهایی مانند یک دیوار عمل می‌کند.

 شما می‌توانید پس از اتمام نمایشگاه، این سازه را به راحتی جمع کنید. جابجایی پاپ آپ آسان است زیرا وزن سنگینی ندارد و پس از جمع شدن در یک کیف می‌توان آن را حمل نمود. از پاپ آپ می‌توان برای مصارف بعدی نیز استفاده کرد.

۴- سازه چاپی کاتالوگ

استندهای کاتالوگ یکی از مواردی هستند که چیدمان و دسترسی به کاتالوگ‌ها را به بهترین نحو فراهم می‌سازند. شما می‌توانید علاوه بر چاپ بنر استندی به چاپ کاتالوگ نیز بیندیشید. زیرا از طریق یک استند کاتالوگ می‌توانید کاتالوگ‌های کسب‌وکار خود را به مشتریان ارائه دهید. کاتالوگ‌ها را می‌توان با کاغذهای مات و براق طراحی و تولید نمود. معمولا کاغذهای براق جلوه بهتری دارند.

استند رول آپ

۵- سازه چاپی استند ایکس

این استندها ساختاری محکم و در عین حال سبک دارند. شما می‌توانید معرفی محصولات یا خدمات خود را بر روی یک بنر به صورت لمینت چاپ بزنید. سپس آن را بر روی استند ایکس نصب کنید. این سازه چاپی مانند رول آپ مقرون به صرفه بوده و می‌توان از آن بارها در نمایشگاه‌های مختلف استفاده کرد. استند ایکس دارای دو سایز است که شما با توجه به نیاز خود باید سایز مناسبی را انتخاب کنید.

۶- سازه چاپی میز کانتر

شما برای غرفه نمایشگاهی خود به یک میز کانتر نیاز دارید. اگر میز ساده باشد با میزهای معمولی تفاوتی نخواهد داشت. شما باید متناسب با ابعاد میز، چاپ پلات یا لمینت را طراحی کرده و سپس آن را بر میز کانتر نصب نمایید. این سازه چاپی هم کاربرد میز را داشته و هم تبلیغات گسترده و قابل توجهی خواهد داشت.

۷- سازه چاپی لایت باکس

این سازه به تابلویی گفته می‌شود که به صورت یک جعبه است و نورپردازی آن از پشت تصویر انجام می‌شود. لایت باکس را می‌توان در ابعاد مختلف و با متریال گوناگون ساخت. لایت باکس می‌تواند به صورت لولایی، ثابت، گردان، زمینی و سایر موراد باشد. لایت باکس‌های چاپی برای نمایشگاه ایده جالبی هستند. زیرا فضای غرفه نمایشگاهی را مدرن و جذاب‌تر نشان می‌دهند.

نکات مهم سازه های چاپی نمایشگاهی

  • از متریال باکیفیت برای چاپ استفاده کنید.
  • سعی کنید تمام غرفه با رنگ‌هایی که با هم همخوانی دارند و نماد برند شما هستند طراحی شوند.
  • در کلیه طراحی‌ها و سازه‌های چاپی به رنگ اصلی برند خود توجه داشته باشید.
  • فونت بنرها، تابلوها و سایر موارد چاپی را از بین فونت‌های قابل توجه و خوانا انتخاب نمایید.

کلام پایانی

در این مطلب سازه های چاپی نمایشگاهی مانند استند رول آپ ، چاپ بنر استندی ، پاپ آپ لایت باکس و مواردی از این قبیل را بررسی کردیم. شما باید با توجه به موارد گفته شده بهترین سازه‌های چاپی را برای غرفه خود انتخاب کنید. بدین شکل غرفه شما در بین سایر غرفه‌ها می‌درخشد. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.

ارسال یک پاسخ