۷ روش یادگیری زبان فرانسه در خانه

یادگیری زبان خارجی،‌ یکی از مهارتهایی است که افراد در سنین مختلف، به آن علاقه‌ مند هستند. عموما زبان دومی که مردم در کشور ما انتخاب میکنند، انگلیسی است اما در سالهای اخیر زبا‌نهای دیگر هم به لیست علاقه‌ مندیهای افراد اضافه شده است. زبان فرانسه، یکی از جذابترین زبانهایی است که شما میتوانید در خانه یا آموزشگاه آن را بیاموزید. انقدر در مورد زبان فرانسه و سختیهای این زبان گفته شده که در تصور عموم زبان آموزان، اینطور جا افتاده که آموزش زبان فرانسه در خانه کاری غیرممکن است. اما ما در این مطلب میخواهیم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که با کمک آنها میتوانید، زبان فرانسه یاد بگیرید. پس اگر قصد یادگیری این زبان را دارید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

۷ روش یادگیری زبان فرانسه در خانه

بهترین روشها برای یادگیری زبان فرانسه در خانه

وقتی قرار است در خانه زبان یاد بگیرید،‌ باید ابتدا با روشهای آموزش زبان در خانه آشنا شوید. عموما،‌ نه فقط برای زبان فرانسه،‌ که برای تمام زبانهای خارجی، چند راهکار برای یادگیری در خانه وجود دارد:

1. خود را در زبان غرق کنید!

اولین و مهمترین قدم برای یادگیری و آموزش آنلاین زبان فرانسه در خانه، غوطه‌ ور شدن در این زبان است. یعنی چه؟ یعنی شما باید محیط اطراف خود را فرانسوی زبان کنید. به موسیقیهایی با این زبان گوش دهید و فیلمهای فرانسوی ببینید. سعی کنید شبکه‌ های تلویزیونی فرانسه را بیشتر تماشا کنید. پادکستهایی که به زبان فرانسه در پلتفرمهای مختلف هستند، ویدیوهای یوتیوب،‌ پیجهای مختلف فرانسوی زبان در شبکه های اجتماعی و هر فضایی که اثری از زبان فرانسه در آن باشد را از دست ندهید. حتی اگر متوجه حرفها نمیشوید مهم نیست. نکته مهم، آشنا شدن گوش شما با زبان فرانسه است. یعنی گوش شما در طول روز باید مدام با محتوای زبان فرانسه، درگیر باشد.

2. فلش کارت درست کنید.

ساختن فلش کارت، یکی از راه های بسیار موثر در آموزش است. لغتها را روی فلش کارتها بنویسید و هر روز آنها را تمرین کنید. نکات گرامری زبان فرانسه، خیلی زیادند و یادگیری آنها چالشهای زیادی برای زبان آموزان ایجاد میکند. با استفاده از فلش کارتها،‌ زمان یادگیری را کوتاه تر خواهید کرد.

 یک راه خوب برای درست کردن فلش کارت این است که، یک طرف کارتها کلمات فرانسوی را بنویسید و در طرف دیگر معنای آن کلمه را به انگلیسی بنویسید. به این ترتیب همزمان، معنای انگلیسی کلمه هم برای شما تکرار میشود. اگر معنای کلمه را به انگلیسی نمیدانید، هم به زبان انگلیسی و هم فارسی بنویسید. نکته جالب این است که بسیاری از کلمات فرانسه نوشتاری شبیه به انگلیسی دارند. اما تفاوت در تلفظ آنهاست. پس اگر معنای کلمه را به انگلیسی بنویسید راحتتر میتوانید آن را به ذهن بسپارید.

3. همزبان پیدا کنید.

یکی دیگر از رازهای موفقت در آموزش و یادگیری زبان فرانسه در خانه، پیدا کردن یک همزبان است. اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که به زبان فرانسه مسلط باشد، میتوانید با صحبت کردن و تعامل با او، مهارتهای زبانی خود را تقویت کنید. این افراد میتوانند با تصحیح اشتباه های زبانی شما، مسیر یادگیری زبان فرانسه را تسهیل کنند.

یادگیری و آموزش زبان فرانسه در خانه

4. واقع بین باشید.

از ابتدای شروع کار، به این نکته توجه کنید که برای آموزش و یادگیری زبان فرانسه در خانه باید واقع بین باشید و اهداف خود را کوچکتر و قابل دستیابی قرار دهید. مثلا شما میتوانید از همان ابتدا در نظر بگیرید که طبق برنامه،‌۲۰ کلمه در هفته یاد بگیرید. یا مثلا یک ربع از یک فیلم فرانسوی را تا جایی که خوب بفهمید، با دقت ببینید،‌ یا یک آهنگ فرانسوی را در حدی که بفهمید گوش دهید. به این ترتیب، انگیزه یادگیری در شما همیشه قوی خواهد ماند.

5. زبان فرانسه را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.

یکی دیگر از کارهایی که در ادامه آموزش زبان فرانسه میتوانید انجام دهید، آوردن این زبان به روتین زندگی است. زبان تلفن همراه خود را به فرانسه تغییر دهید. روی اشیای موجود در اطراف خود،‌ برچسبی با معادل فرانسوی آن بزنید. سعی کنید حتی موقع پخت غذا، دستور آشپزی هم به زبان فرانسوی باشد. هر چیزی که بر میدارید را نگاه کنید و معادل فرانسوی آن را در دیکشنری یا گوگل جستجو کنید. این کار به شما کمک میکند که با زبان فرانسه همنشین شوید.

6.  به صورت منظم تمرین کنید.

تمرین مهمترین بخش در یادگیری هر مهارتی است. فراموش نکنید که برای آموزش و یادگیری زبان فرانسوی در خانه، شما باید کتابهای آموزشی مختلف را تهیه کرده و تمرینهای آن را مدام حل کنید. هر روز زمان مشخصی را برای تمرین زبان اختصاص دهید. همین تمرینهای کوتاه مدت روزانه، تاثیرهای شگفت انگیزی روی مهارتهای شما خواهند گذاشت. البته یک نکته اینجا وجود دارد که تمرین نوشتاری بدون معلم، ممکن است کمی برای شما چالش ایجاد کند. پس بهتر است اگر میخواهید بر اساس کتاب تمرین حل کنید، حتما یک نفر آشنا به زبان فرانسه در اطراف خود داشته باشید که تمرینها را برایتان تصحیح کند.

7. معلم فرانسه داشته باشید.

زبان فرانسوی دو چالش عمده دارد: تلفظ و دستور زبان. تلفظ کلمه‌های فرانسوی کاملا متفاوت با نوشتار آنهاست. از طرف دیگر، دستور زبان فرانسه هم به دلیل اینکه همه چیز مانند زبان عربی، به صورت مونث و مذکر تعریف میشود،‌ در هنگام یادگیری در خانه، چالش برانگیز میشود. برای اینکه با این مشکلات رو به رو نشوید، میتوانید از یک معلم زبان فرانسوی کمک بگیرید. معلمها با روشهای خاصی که دارند، میتوانند روند آموزش زبان فرانسه را تسریع کرده و چالشهای شما را از سر راه بردارند.

روش یادگیری زبان فرانسه در خانه

کلام آخر

آموزش و یادگیری زبان فرانسه در خانه، یک روند سخت اما دلچسب است. اگر شما شرایطی دارید که امکان حضور در کلاسهای مختلف را ندارید، میتوانید آموزش زبان فرانسه را به خانه بیاورید. کمک گرفتن از اساتید معتبر در این زمینه، میتواند سرعت پیشرفت شما را بیشتر کند. ما در مجموعه دنیا فرنس، بهترین روشهای آموزش زبان فرانسه در خانه را در اختیار شما قرار میدهیم. شما میتوانید با ثبت نام در دوره های آموزشی خانم دنیا محسن زاده،‌ زبان فرانسه به راحتی یاد گرفته و از جذابیت این زبان لذت ببرید. اگر دوست دارید وارد دنیای شیرین زبان فرانسه شوید، با ما در ارتباط باشید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ