بهترین فرش دستباف کاشان میرخلف

فرش‌ دستباف کاشان  جلوه ای از ذوق و هنر مردم هنرمند شهر کاشان است و قدمتی سه هزار ساله دارد. برخی از فرش‌های دستباف از کیفیت بالایی برخوردار هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل استفاده از مواد اولیه نامرغوب و یا بافندگان نه چندان ماهر، کیفیت خوبی ندارند.

فرش دستباف کاشان میرخلف با استفاده از بهترین بافندگان و مرغوب‌ترین مواد اولیه، کیفیت بالایی دارد و به همین دلیل مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. فرش میرخلف در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، هر یک از ابعاد متفاوت آن را خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم فرش دستباف را مورد بررسی قرار دهیم و فرش دستباف میرخلف را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید فرش دستباف با کیفیت بالا هستید، با ما همراه باشید.

مشخصات فرش دستباف کاشان با کیفیت

امروزه افراد سودجو فرش‌های بی‌کیفیت را با نام فرش دستباف کاشان به فروش می‌رسانند، از این رو افرادی که قصد خرید فرش دستباف کاشان با کیفیت را دارند، حتماً باید قبل از خرید این محصول موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهند تا فرش آنها کیفیت بالایی داشته و نامرغوب نباشد. در ادامه به برخی از مهمترین مشخصات فرش کاشان با کیفیت می‌پردازیم:

۱. تراکم بالا: یکی از مهمترین مشخصات فرش کاشان با کیفیت، تراکم بالای آن است. برای اینکه متوجه شوید که فرش تراکم بالایی دارد یا خیر، باید با دقت به پشت آن نگاه کنید، اگر تعداد گره‌های پشت فرش زیاد باشد، تراکم فرش بالاست.

۲. ریشه‌های با کیفیت: یک فرش دستباف خوب، ریشه‌های با کیفیتی دارد. اگر ریشه فرش از جنس ابریشم باشد و در تولید آن از مواد مرغوب استفاده شده باشد، می‌توان گفت فرش کیفیت بالایی دارد.

۳. استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید آن: استفاده از مواد اولیه با کیفیت مانند ابریشم و پشم در تولید فرش، بسیار مهم است. اگر در تولید فرشی از مواد نخی استفاده شده باشد، فرش کیفیت مطلوبی ندارد.

۴. رنگ ثابت: فرش دستباف رنگ ثابتی دارد و رنگ آن به راحتی پاک یا کمرنگ نمی‌شود.

۵. دوخت منظم در قسمت لبه‌ها: با دقت به قسمت لبه‌ها و درزهای فرش، می‌توانید متوجه کیفیت بالای فرش‌ شوید. اگر فرش در قسمت لبه‌ها دارای دوخت منظم باشد، می‌توان گفت کیفیت آن بالاست. در صورتی که دوخت‌ها کج باشند و یا در دوختن لبه‌های آن، دقت کافی نشده باشد، فرش دستباف کیفیت چندان خوبی ندارد.

۶. دقت به نقشه و طرح فرش: با دقت به نقشه و طرح فرش، متوجه کیفیت بالای فرش می‌شوید. در بافتن فرش‌های بی‌کیفیت، بافندگان چندان به طرح فرش توجهی نمی‌کنند و حتی ممکن است در برخی از قسمت‌ها، رنگ یک طرح متفاوت باشد.

 تفاوت یک فرش با کیفیت و بی کیفیت

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، یک فرش با کیفیت و بی‌کیفیت از جهات زیادی با یکدیگر تفاوت‌ دارند. برای مثال:

  • یک فرش بی‌کیفیت به راحتی از خود رنگ پس می‌دهد، ولی فرش دستباف با کیفیت به هیچ عنوان رنگ پس نمی‌دهد و به مرور زمان رنگ آن از بین نخواهد رفت.
  • فرش‌های بی‌کیفیت در ابتدا رنگ‌های خیلی براقی دارند، به گونه‌ای که در برخی از موارد حتی فکر می‌کنید در رنگ‌های آنها اغراق شده است، در حالی که در تولید فرش دستباف با کیفیت از رنگ‌های معمولی‌تر استفاده شده است.
  • فرش‌های دستباف با کیفیت به دلیل استفاده از مواد طبیعی در تولید آنها کاملاً نرم و لطیف هستند، این در حالی است که فرش‌های بی‌کیفیت کمی سفت و زمخت به نظر می‌رسند.
  • یک فرش دستباف با کیفیت هرچه بیشتر پا بخورد و هرچه بیشتر روی آن راه بروید، کیفیت بیشتری از خود نشان می‌دهد و زیبایی آن بیشتر می‌شود، اما فرش دستباف بی‌کیفیت بعد از اینکه مدتی روی آن راه می‌روید، کم کم شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد و کشیده یا جمع می‌شود.
  • ضخامت فرش دستباف با کیفیت نسبت به انواع بی‌کیفیت آن کمتر است. در واقع کم بودن ضخامت فرش دستباف نشان دهنده این است که در فرش از تعداد گره‌های بیشتری استفاده شده و پرداخت فرش نیز به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

  • فرش دستباف همانطور که از نامش پیداست، بافته دست انسان‌هاست، از این رو عدم تقارن در آن طبیعی است. اگر فردی ادعا کرد که فرشی دستباف است و زمانی که آن را متر زدید، دقیقاً اندازه‌های فرش‌های ماشینی را داشت، باید متوجه شوید که فرش به هیچ عنوان دستباف نیست. از طرفی فرش دستباف بی‌کیفیت نیز اصلاً تقارن ندارد، به صورتی که ممکن است اندازه طول یک طرف فرش ۳ متر، و اندازه طول طرف دیگر ۳ متر و نیم باشد!

میرخلف تولید کننده بهترین فرش دستباف کاشان

بررسی تمامی مواردی که در این مقاله به آنها اشاره شد، برای بسیاری از خریداران فرش دستباف کاری دشوار و حتی غیر ممکن است و در برخی از موارد نیاز به نظرات کارشناسی دارد. به همین دلیل، بهترین روش برای خرید فرش دستباف کاشان این است که آن را از تولید کننده‌ای مطمئن بخرید تا در مورد کیفیت بالای آن، اطمینان خاطر داشته باشید. یکی از تولید کنندگان معتبر در این زمینه، فرش میرخلف است که همواره از بهترین مواد اولیه و بهترین بافندگان برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

در فرش میرخلف می‌توانید انواع فرش‌های دستباف با ابعاد مختلف را خریداری نمایید، از این رو هیچ گونه محدودیتی در ابعاد فرش مورد نظر شما وجود ندارد. این مجموعه در فروش فرش به صورت عمده و جزئی نیز فعال بوده و خریداران عمده می‌توانند با ثبت سفارش، فرش‌های مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرند. با خرید فرش دستباف از فرش میرخلف، به دلیل حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از تولید کننده، می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد در هزینه‌های خرید فرش خود صرفه‌جویی کرده و خریدی عالی و به صرفه داشته باشید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ