ناپلئون هیل

ناپلئون هیل یکی از پیشگامان در حوزه موفقیت است و در این زمینه مقالات و کتاب هایی را نوشته است. یکی از مهم ترین کتاب ایشان با نام بیندیشید و ثروتمند شوید توانست به یکی از بهترین کتاب های دوران تبدیل شود. با این حال نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چرا همیشه نام ناپلئون هیل در همه جا در حوزه موفقیت به چشم می خورد. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی ناپلئون هیل بپردازیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید.

ناپلئون هیل

بررسی کتاب های ناپلئون هیل

ناپلئون هیل کتاب های بسیاری نوشته است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • اولین مورد، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید است که تا به الان چندین میلیون نسخه از آن در سراسر جهان نیز به فروش رسیده است. در این کتاب شما نه تنها راه و روش زندگی را یاد می گیرد، بلکه با این راه و روش به موفقیتی که می خواهید دست پیدا می کنید و این مورد جز نکات بسیار مهم در این خصوص تلقی خواهد شد.
  • از دیگر کتاب هایی که او به عرصه تحریر در آورده است می توان به کتاب قانون موفقیت اشاره کرد. این کتاب به ما می گوید که چرا افرادی مثل بیل گیتس بسیار ثروتمند هستند ولی افرادی دیگر که مثل بیل گیتس تلاش می کنند و یا حتی بیشتر از او تلاش می کنند، به گرد پای او هم نمی رسند. پس در این جا ما یاد می گیریم که بیل گیتس و یا ایلان ماسک از چه قوانینی برای رسیدن به موفقیت استفاده کرده اند.

زندگی ناپلئون هیل

  • از دیگر کتاب های ناپلئون هیل که برای موفقیت بسیار توصیه می شود، کتاب قانون موفقیت است. در این کتاب به طور دقیق به شما گفته می شود که شما باید راه رسیدن به موفقیت را از طریق درستی پیش بگیرید و سپس به سوی آن و در آن حرکت کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید تفاوت داشتن آرزو و هدف را بدانید. به عنوان مثال فرض کنید که فردی در کشور ویتنام هستید و آرزو دارید که روزی به عنوان دارنده یکی از فروشگاه های مهم در کالیفرنیا تبدیل شوید. ولی هدفتان این است که در دانشگاه دولتی ویتنام قبول شوید. این مورد نشان می دهد که شما چه قدر به هدفتان نزدیک و چه قدر از آرزوی خود دور هستید. با این حال نکته بسیار مهم در این خصوص این است که در این کتاب شما خواهید فهمید که اصلا چگونه باید آرزو کنید. از کودکی تا به الان نیز ما هیچ وقت نتوانستیم تفاوت بین آرزو و هدف را بدانیم و این مورد جز نکات بسیار مهم در این خصوص به حساب می آید.
  • یکی دیگر از کتاب هایی که ناپلئون هیل نوشته است، نامش غلبه بر شیطان است. در این کتاب به شما گفته می شود که چرا برای رسیدن به هدف خود انگیزه کافی ندارید. خواهید فهمید که چرا وقتی می خواهید با یک نفر جهت داشتن رابطه آشنا شوید، اعتماد به نفس کافی را در خود نمی بینید که به جلو بروید و با او سر صحبت را باز کنید.
  • درا ین کتاب در قالب یک شخصیت خیالی با شیطان نیز هم صحبت می شوید و خواهید فهمید که هدف شیطان از اینکه شما به موفقیت نرسید چیست. این امر نیز مهم است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توجه به آن خالی از لطف نخواهد بود.

چه نکته ای از ناپلئون هیل او را نسبت به دیگر افراد متمایز کرده است؟

ناپلئون هیل نکات بسیار زیادی از موفقیت را به نام خود ثبت کرده است ولی یکی از مهم ترین موارد در خصوص نکات موفقیت که او را نسبت به دیگران متمایز ساخته استحاله نیروی جنسی است که در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید نیز درمورد این موضوع توضیحات بسیاری نیز داده است.

ناپلئون هیل می گوید نیروی جنسی مثل آبی است که در پشت سد نگه داری می شود. اگر ما بتوانیم جریان این آب پشت سد را بعد از باز کردن سد کنترل کنیم، دقیقا می توانیم نیروی جنسی را نیز به همین ترتیب کنترل کنیم.

با این حال او می گوید خیلی از افراد برای استحاله نیروی جنسی و یا شبکه سازی آن کارهای مختلفی انجام می دهند. مثلا برخی افراد هنر را انتخاب می کنند. برخی به سراغ ورزش می روند و برخی دیگر نیز به سراغ کارهای سنگین و طاقت فرسا می روند تا بتوانند انرژی جنسی خود را تصعید کنند و از طریق آن به ثروت برسند. البته خیلی از افراد نیز می گویند که استحاله نیروی جنسی متعلق به ناپلئون هیل نیست و فقط او این مورد را در کتابش توضیح داده است و در واقع زیگموند فروید در مورد این موضوع صحبت های زیادی در مقالات و کتاب هایش کرده است.

در عین حال نکته بسیار مهم در خصوص این قانون از ناپلئون هیل این است که ما می توانیم از طریق نیروی جنسی به هرچیزی که می خواهیم برسیم. شاید برخی از افراد در ابتدا فکر کنند که این کار به معنای سرکوب نیاز جنسی است. با این حال این مورد اصلا این گونه نیست و بیشتر به معنای کنترل نیروی جنسی و هدایت آن است که ناپلئون هیل در کتابش توضیح می دهد. در وب سایت کوین ترودو نیز مطالب بسیار خوبی در خصوص ناپلئون هیل گفته شده که با مراجعه به این وب سایت بیشتر در مورد ایشان و نظریاتی که گفته اند یاد خواهید گرفت.

چرا ناپلئون هیل اندیشیدن را مقدم بر عمل می داند؟

اندیشیدن کلید رسیدن به هر چیزی می باشد. مهم ترین نکته شیوه صحیح درست فکر کردن و درست اندیشیدن است که باید بتوانید به آن دست پیدا کنید. نکته بسیار مهمی که ناپلئون هیل در خصوص اندیشیدن و سپس عمل کردن می گوید این است که ما در ابتدا باید به طرز صحیح فکر کنیم و سپس ایمان در عمل نیز داشته باشیم.

برخی افراد فکر صحیحی دارند ولی ایمان در کارشان بسیار کم است. شاید برخی افراد به دلیل اینکه ایمان درعمل بسیار بالایی دارند به موفقیت هایی می رسند.

شاه کلید اصلی موفقیت از نظر ناپلئون هیل نیز این است که بیندیشید و ثروتمند شوید چون اگر غیر از این بود، حتما این گونه بود که اول ثروتمند شوید و بعد بیندیشید که مورد دوم اصلا صحیح نیست و مورد اول که بر اندیشیدن و تفکر کردن تمرکز دارد صحیح است.

چرا آرامش ذهن از نظر ناپلئون هیل بسیار مهم است؟

آرامش ذهن از نظر ناپلئون هیل از این نظر مهم است که وقتی شما ذهن آرامی دارد، هر کاری را به طرز درست و صحیح انجام می دهید به شرطی شیوه انجام آن کار را بدانید.

در صورتی که افراد می خواهند به این موارد دست یابند باید بدانند که صحبت یکی دو روز نیست و باید آنقدری تمرین داشته باشند تا بتوانند مثل ناپلئون هیل به درست اندیشیدن دست پیدا کنند و تمرین زیاد آن ها را به نتیجه می رساند.

کتاب های ناپلئون هیل

نتیجه گیری

در این مقاله ما ناپلئون هیل را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. ناپلئون هیل کتاب ها و مقالات بسیار زیادی نوشته است. وب سایت کوین تردو برای اولین بار در دنیا تمام آثار او به صورت متنی صوتی تصویری گردآوری کرده است و در فول پکیج ناپلئون هیل برای شما عزیزان ارائه کرده است.

منبع: kevintrudo.ir

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ