نحوه چیدمان قفسه های انبار

سیستم های قفسه بندی پتانسیل این را دارند که ظرفیت ذخیره سازی فعلی شما را بیش از دو برابر کنند، اگر به درستی از آنها استفاده کنید. برنامه ریزی هوشمندانه و استفاده درست از قفسه انباری و قفسه راک می تواند فضای بیشتر، سازماندهی بیشتر، محیط ایمن تر و افزایش کارایی ایجاد کند.

ایجاد یک سیستم سازمان یافته تر در فضای ذخیره سازی شما می تواند به معنای شروع دوباره از ابتدا باشد. با این حال، گام‌های کمتر تهاجمی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد سیستم‌های کارآمدتر و مولدتر در انبار خود بردارید، در اینجا نگاهی به برخی از این مراحل داریم.

نحوه چیدمان قفسه های انبار

ملاحظات کلیدی هنگام چیدمان قفسه ها و قفسه های انبار

برای یادگیری بهترین راه برای چیدمان قفسه‌های انبار و قفسه‌های پالت، ابتدا باید بدانید که چه عواملی واقعاً مهم هستند. سه عامل مهم در چیدمان قفسه بندی و قفسه بندی انبار به شرح زیر است:

  • کارایی

وقتی در حال برنامه ریزی برای چیدمان قفسه ها و قفسه های انبار هستید، تقریباً هر تصمیمی که می گیرید می تواند بر کارایی کلی انبار تأثیر بگذارد و بهره وری مستقیماً بر بهره وری و سودآوری تأثیر می گذارد.

اگر مکان خاصی را برای قفسه‌ها و قفسه‌های پالت در نظر می‌گیرید، تصور کنید که کارمندان شما واقعاً قفسه‌ها را می‌چینند یا در حال بارگیری هستند. فاصله اسکله بارگیری چقدر است؟ آیا کارکنان برای رسیدن به قفسه یا قفسه باید از مناطق پر تحرک عبور کنند؟

  • با در نظر گرفتن ارتفاع مکعب

اگر به دنبال فضای ذخیره سازی بیشتری در انبار خود هستید، ممکن است پاسخ را در فوت مربع پیدا نکنید. سعی کنید به جای آن به ارتفاع مکعب فکر کنید . این به فضای عمودی در انبار شما اشاره دارد. اگر سقف ها به اندازه کافی بلند باشند، انباری با ردپای نسبتاً کوچک همچنان می تواند فضای زیادی برای ذخیره سازی داشته باشد.

چرا وقتی قفسه بندی انبار را مرتب می کنید این موضوع اهمیت دارد؟ زیرا می توانید قفسه های پالت را تا ۳۶ فوت بلند کنید و قفسه بندی انبار نیز می تواند بسیار بلند باشد. ارتفاع مکعب موجود در انبار شما می تواند تاثیر زیادی بر تعداد و نوع قفسه ها و قفسه های مورد نیاز شما داشته باشد.

  • ایمنی

ایمنی کارگران همیشه باید در اولویت باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، باید در مورد نحوه چیدمان قفسه های انبار به طور ایمن فکر کنید – نه فقط کارآمد.

قفسه‌بندی پالت احتمالاً دارای ماشین‌آلات سنگین در نزدیکی آن است. آیا راهروهای شما به اندازه کافی پهن هستند که از برخوردهایی که می تواند منجر به سقوط اجسام یا حتی فروریختن قفسه ها شود، جلوگیری کند؟ برای قفسه بندی، احتمالاً نیازی نیست که چندان نگران برخورد لیفتراک باشید، اما باید ظرفیت قفسه را در نظر بگیرید.

چیدمان قفسه های انبار

چیدمان قفسه های انبار برای عرض راهرو

هنگام چیدمان قفسه ها و قفسه های پالت در انبار خود، عرض راهرو یک نکته کلیدی است. دریافت این حق هم ایمنی و هم کارایی را ارتقا می دهد. به حداقل رساندن عرض راهروها می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری به شما بدهد و فرآیندهای شما را کارآمدتر کند.

الزامات عرض راهرو برای قفسه های انبار می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، شما می خواهید در حدود سه فوت عکس بگیرید. این ممکن است نسبتاً محدود به نظر برسد، اما از آنجایی که اقلام موجود در قفسه‌های شما احتمالاً دست‌چین شده‌اند، تقریباً عالی است. یک کارمند می تواند به راحتی یک گاری را از راهروی سه فوتی پایین بیاورد و اقلام را در هر دو طرف انتخاب یا قرار دهد. عرض راهرو در چیدمان قفسه فروشگاهی نیز مهم می باشد.

عرض راهرو قفسه پالت داستان بسیار متفاوتی است. شما باید خیلی بیشتر از سه فوت عرض کنید. اگر به یک لیفتراک با راهروی عریض نیاز دارید، ۱۲ تا ۱۳ فوت را امتحان کنید. اگر می‌خواهید برای به حداکثر رساندن فضا باریک‌تر شوید، قطعاً می‌توانید این کار را انجام دهید، به شرطی که مشخصات مانور ماشین‌آلات انبار یا وسایل نقلیه را بدانید. یک سیستم راهروی باریک می‌تواند تا حدود ۶۸ اینچ باریک باشد، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است به تجهیزات تخصصی مانند یک سیستم هدایت سیمی برای جلوگیری از برخورد و نگه داشتن کارها به سرعت نیاز داشته باشید.

نقل قول از مجموعه انبار های شیشه گر:

“چیدمان در انبار یکی از تخصصی ترین حرفه های منظم کردن کالا در انبار است که با اصول مهمی همراه می باشد.

رعایت این اصول و تنظیم چیدمان انبار به طرز صحیح باعث می شود تا کیفیت خدمات رسانی بهبود پیدا کند.

پیش از انتخاب روش چیدمان در انبار، باید مشخص شود که انبار چه مدل بوده و برای نگهداری چه محصولاتی می باشد و براساس مدل انبار، بهترین روش قفسه بندی محصولات و کالاهای مختلف انتخاب گردد.”

چرا سازماندهی انبار مهم است

سازماندهی یک انبار می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد. با این حال، به عنوان یک مدیر انبار، بسیار مهم است که مطمئن شوید انبار شما تا حد امکان سازماندهی شده و بی نظم باشد. سازماندهی مناسب انبار…

  • ایمنی کارمندان شما را افزایش می دهد
  •  انبار شما را به نحو احسن حفظ می کند
  • رضایت مشتری را افزایش می دهد

طرح طبقه خود را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از اینکه بتوانید بازسازی فرآیند سازمانی خود را شروع کنید، ابتدا باید یک طرح طبقه ای ایجاد کنید که به موثرترین راه حل منجر شود. این پلان طبقه بهترین ابزاری است که برای شروع انتقال خواهید داشت، زیرا همه چیز را از محدودیت فضا گرفته تا جایی که موارد خاص می‌روند را به شما نشان می‌دهد.

در نتیجه، باید مدتی را صرف تصور مجدد پلان طبقه فعلی خود کنید و تعیین کنید چه چیزی در حال حاضر کار نمی کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که این طرح باید برای همه افراد درگیر در این فرآیند واضح و قابل درک باشد. در غیر این صورت، شما با خطر جلوگیری از بهره وری کارکنان مواجه خواهید شد.

آموزش چیدمان قفسه های انبار

مناطق دریافت مشخص شده را ایجاد کنید

یکی دیگر از جنبه های حیاتی سازمان انبار، ایجاد یک منطقه دریافتی تعیین شده است که در آن موجودی جدید مرتب شده و به محض رسیدن به منطقه انبار مناسب منتقل می شود.

کارمندان شما از یک منطقه دریافت تعیین شده بهره مند خواهند شد زیرا دیگر مجبور نیستند کل انبار را برای مکان مناسب برای ذخیره اقلام دریافتی جدید جستجو کنند.

همه چیز را برچسب بزنید

اگرچه نظافت ضروری است، اما بدون برچسب‌گذاری مناسب و مرتب‌سازی موجودی نمی‌توانید سازماندهی مناسبی داشته باشید. این نه‌تنها یافتن سریع اقلام خاص را برای کارگران آسان‌تر می‌کند، بلکه نقش مهمی در بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید سازمانی شما دارد.

برای شناسایی آسان، هر شناسه در موجودی شما باید به وضوح برچسب گذاری شود. مطمئن شوید که در طول فرآیند برچسب‌گذاری خود برای هر مورد یکنواخت نگه دارید و تمام اطلاعات لازم را روی هر برچسب درج کنید.

گزینه های قفسه بندی را در نظر بگیرید

پس از آن، شما همچنین می خواهید گزینه های قفسه بندی و ذخیره سازی را انتخاب کنید که برای نیازهای انبار شما مناسب است. ماهیت کسب و کار شما تا حد زیادی بهترین گزینه و همچنین اندازه و حجم محصولاتی را که از تاسیسات شما عبور می کنند، در میان عوامل دیگر تعیین می کند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ