تحلیل بازار جهانی و صادراتی کره

بازار جهانی کره در دوره زمانی ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۱ شاهد رشد چشمگیری خواهد بود. افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان نسبت به فواید محصولات لبنی و توسعه محصولات متنوع کره، از جمله دلایل اصلی این رشد هستند. با این حال، چالش‌هایی مانند رقابت با جایگزین‌ها و محدودیت‌های تولید نیز بر این بازار تأثیرگذار خواهند بود. در اینجا به تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های بازار جهانی و صادراتی کره می‌پردازد.

تحلیل بازار جهانی و صادراتی کره

چرا بازار جهانی کره توجه بیشتری را جلب نموده است؟

توجه مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان به طور فزاینده‌ای به موضوع سلامت فردی افزایش یافته و میزان آگاهی افرد از مزایای محصولات لبنی مانند کره بیشتر شده‌ است. کره به عنوان یک ماده غذایی چندمنظوره، حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های A، E و B12 و همچنین بوتیرات و اسید آلفا-لینولنیک است و این امر موجب افزایش تقاضای کره شده است. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که ارائه طعم‌های مختلف کره، تقاضای آن را در بازارهای صادراتی افزایش دهد.  این بازار در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۵۴.۰۷ میلیارد دلار آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۱ به ۶۹.۳۳ میلیارد دلار برسد که نرخ رشد آن ۲.۸۰% تخمین زده می‌شود.

تجزیه و تحلیل بخش بندی های بازار کره صادراتی

بازار صادراتی کره به ۳ دسته قابل بخش بندی است:
• محصول: کره تخمیری، کره غیرتخمیری و دیگر موارد
• کانال‌های توزیع: کانال‌های آنلاین و آفلاین
• منطقه: آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، و آمریکای لاتین

تقسیم بازار کره بر اساس محصول

از نظر نوع محصول، بخش کره تخمیری بزرگ‌ترین سهم درآمد بازار کره صادراتی را به خود اختصاص داده و تقریباً ۶۰% از آن را شامل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این بخش با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 2.7%شاهد رشد باشد. در طول دوره پیش‌بینی شده در این مقاله، انتظار می‌رود که تقاضا برای محصولات تخمیری به دلیل جذابیت بالاتر این نوع محصول، افزایش یابد. طعم کره در کره تخمیری قوی‌تر بوده و دارای اسیدیته کم و حالت کرمی‌تری است. از آنجاییکه توجه‌ مصرف کنندگان به ارتقا سلامت مواد غذایی افزایش یافته است، تقاضا برای محصولات لبنی کم کالری و با سطح چربی پایین تر، رو به افزایش است که موجب گسترش بازار این نوع محصول شده است.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که کره غیرتخمیری با نرخ رشد سالانه مرکب CAGR) 2.9%) در بازار کره جهانی افزایش یابد. این نوع کره از خامه پاستوریزه تولید می‌شود و با توجه به طعم محصول نهایی، معمولاً در پخت و پز استفاده می‌شود.

تقسیم بازار کره بر اساس کانال‌های توزیع

به دلیل ترجیح مصرف‌کنندگان به کانال‌های آفلاین که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا کیفیت و اصالت محصولات را به طور مستقیم ارزیابی کنند، بازار جهانی کره را تحت سلطه دارد و چنین تصور می شود که از قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به کانال‌های آنلاین برخوردار هستند.

از طرفی انتظار می رود که بخش آنلاین نیز سریع‌ترین نرخ رشد خود را با نرخ رشد سالانه مرکب CAGR 3.5% تجربه کند. گسترش سریع صنعت تجارت الکترونیکی در سطح جهانی، موجب گسترش این بخش است که ناشی از افزایش نفوذ گوشی‌های هوشمند و بهبود دسترسی به اینترنت در سرتاسر دنیا است.

تقسیم منطقه‌ای بازار کره جهانی

منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان درآمدزاترین تولیدکننده کره در بازار جهانی شناخته می‌شود و بیش از ۴۵% از درآمد بازار را به خود اختصاص داده اند. موقعیت پیشرو این منطقه عمدتاً به دلیل جمعیت زیاد آن است که به ویژه در چین و هند شاهد آن هستیم. بر اساس داده‌های سازمان ملل، تقریباً نیمی از جمعیت جهان در آسیا و اقیانوسیه زندگی می‌کنند. سکونت بخش عظیم مصرف‌کنندگان و مصرف بالای فست فود، کیک و شیرینی، و غذاهای فرآوری شده در این منطقه منجر به سهم بازار غالب آن در صنعت کره شده است.

از طرف دیگر اروپا سریع‌ترین نرخ رشد را در بازار جهانی کره تجربه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که این منطقه با نرخ رشد سالانه مرکب CAGR 2.9% در بازار کره در دوره پیش‌بینی شده به رشد قابل توجهی دست یابد. تغییر الگوهای مصرف‌کنندگان کره موجب رونق بازار در این منطقه شده و با روی آوردن مصرف‌کنندگان به مارگارین و دیگر جایگزین‌ها، تقاضا برای کره در بازار اروپا شتاب بیشتری گرفته است.

کره حیوانی 82 درصد چربی صادراتی

عوامل مؤثر بر بازار کره

بازار کره شاهد افزایش نوآوری در برندسازی و صنعت بسته‌بندی بوده است. این پیشرفت‌ها، سهولت دسترسی به کره را برای مصرف‌کنندگان افزایش داده است. همچنین، دولت‌ها در سراسر جهان با ارائه یارانه ها به کشاورزان و تشویق مصرف‌کنندگان به خرید کره تولید محلی، از مصرف محصولات لبنی مانند کره حمایت می‌کنند. این ابتکار به افزایش تقاضا برای کره در بسیاری از کشورها کمک کرده است.

موانع بازار کره

در دسترس بودن جایگزین‌هایی نظیر کره گیاهی و دیگر جایگزین‌های کره، به دلیل قیمت مقرون به صرفه و همچنین مقررات دولتی در فرآیند تولید و توزیع کره، منجر به رقابت شدید در بازار شده است که به رشد بازار کره آسیب برساند.

چشم‌انداز رقابتی بازار جهانی کره

علاوه بر تولیدکنندگان محلی، بازار صادراتی عمدتاً توسط شرکت‌های معروفی مانند گروه تعاونی فنترا (Fonterra)، لاکتالیس (Lactalis)، گروه اورنوا (Ornua Co-operative Ltd) و ارگانیک ولی (Organic Valley) رهبری می‌شود. این شرکت ها به عنوان اصلی ترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان کره، تمرکز خود را بر بهبود حمل و نقل و کانال‌های توزیع برای گسترش کسب و کارهای خود قرار داده‌اند. شرکت‌های بزرگ همچنین اولویت خود را بر توسعه برند، نوآوری در تولید محصول و استارتاپ های جدید جهت افزایش فروش و سهم بازار خود قرار داده اند.

در  چالتافارم ، کره شیرین غیر لاکتیکی در بسته بندی ۲۵ کیلوگرم با محتوای قابل توجه ۸۲ درصد چربی موجود است. علاوه بر این، کره صادراتی چالتافارم میتواند نمکی و یا بدون نمک باشد.

صبحانه با کره بدون نمک شیرین

شرکت‌های برتر در بازار صادراتی کره

گروه تعاونی فنترا – نیوزیلند
• آرلا فودز – دانمارک
• گروه لاکتالیس – فرانسه
• رویال فریزلندکامپینا – هلند
• کشاورزان لبنی ایالات متحده – ایالات متحده
• تعاونی اورنوا – ایرلند
• آمول – هند
• لند او لیکس – ایالات متحده
• برند برف مگ‌میلک – ژاپن
• موری گولبورن – استرالیا
• گروه DMK – آلمان
• ساپوتو – کانادا
• تعاونی آگرپوری – کانادا
• گلا نبی‌ا plc – ایرلند
• گروه بل – فرانسه
• محصولات لبنی وستلند – نیوزیلند
• لبنیات برزیل – برزیل
• ساپوتو لبنی استرالیا – استرالیا
• میلکی‌لند – اوکراین
• سودیال – فرانسه
• هخوالد فودز – آلمان
• گروه استراوس – اسرائیل

بیشتر بدانیدکاوش در دنیای کره: تاریخچه تا انواع مختلف کره صنعتی

نتیجه‌گیری

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بازار جهانی کره تحت تاثیر عوامل متعدد یادشده، آمادگی توسعه مستمر در دوره تحت بررسی را دارد. این رشد شامل افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان، گسترش شبکه‌های توزیع و نوآوری‌های مداوم در ارائه محصول می‌باشد. این نوآوری ها می تواند شامل معرفی کره‌های طعم‌دار، کره‌های قابل پخش و ترکیب‌های جدید کره باشد. همچنین تولیدکنندگان با سرمایه گذاری در نوآوری‌های بسته‌بندی خاص محصول، سهولت دسترسی به کره را برای مصرف‌کنندگان افزایش می دهند.

از طرفی بازار کره حیوانی، تحت تاثیر افزایش محبوبیت مواد غذایی طبیعی و ارگانیک در برابر جایگزین‌های کره بر پایه گیاهی قرار دارد. با این وجود، برخی عوامل نظیر اثرات مصرف مواد چرب برای سلامتی، تمایل به مصرف جایگزین‌های گیاهی کره، نوسانات قیمت، در دسترس بودن مواد اولیه و ملاحظات زیست محیطی، ممکن است مانع رشد بازار گردد. بازار صادراتی کره بازاری پویا ست که با روندها، موانع و چشم‌اندازهای متنوعی پیش روست. بنابراین، تولیدکنندگانی که به دنبال استفاده از پتانسیل رشد بازار هستند، باید تجزیه و تحلیل دقیق و برنامه‌ریزی استراتژیک کاملی داشته باشند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ