نکاتی که قبل از خرید کابل زره دار باید بدانید

در چه زمانی از کابل زره دار استفاده کنیم

کابل زره دار با استفاده از موادی مانند استیل و فولاد ساخته می شود پس از استحکام بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل برای قسمت های خاصی از سیم کشی به کار می رود. برای مثال اگر سیم ها در محیطی قرار دارند که توسط آب و هوا فرسوده می شود می توانید از کابل زره دار استفاده کنید یا اگر امکان حریق و آتش سوزی وجود دارد کابل زره دار یک گزینه مطمئن است. بهتر است برای خرید کابل زره دار از منابع معتبر که کابل هایی با استاندارد جهانی دارند به فروش می رسانند خرید کنید. برای خرید کابل زره دار از ایرانکو www.cableiranco.com با بهترین کیفیت و قیمت مناسب همین حالا اقدام کنید.

کابل زره دار

کابل زره دار در مقابل چه شرایطی مقاوم است

همان طور که گفتیم کابل زره دار مقاومت بالایی دارد و به سختی دچار فرسایش می شود اما با این حال یک سری عواملی وجود دارد که باعث خراب شدن کابل آرموردار می شود. برای انتخاب و خرید کابل آرموردار از ایرانکو www.cableiranco.com نمایندگی کابل متال و پخش کابل زره دار به شما کمک خواهند کرد.

فشار مکانیکی و وارد شدن ضربه مورد اول است. برای مثال اگر این کابل روی زمین باشد و وسایل نقلیه سنگین از روش رد شود یا ضربه با فشاری به سیم زره دار وارد شود ممکن است زره داخل سیم بشکند و رشته های درون سیم آسیب ببینند.

مورد بعدی جویده شدن توسط موجودات موذی است. اگر کابل زره دار در جایی قرار بگیرد که حیوانات موذی در آنجا حضور داشته باشند ممکن است توسط این موجودات جویده شوند و رشته داخل سیم از بین بروند.

عامل سوم رطوبت و خوردگی است. کابل زره دار در برابر رطوبت مقاوم است اما اگر این رطوبت بیش از اندازه باشد به طوری که در فضایی قرار بگیرد که با مواد شیمیایی در تماس باشد ، زره کابل به مرور دچار خوردگی می شود و خراب می شود.

عامل بعدی نصب نادرست است. نصب کابل زره دار باید بر اساس استانداردهای تعیین شده باشد تا از بروز آسیب های ناخواسته جلوگیری شود.

مورد آخر عوامل زیست محیطی می باشد. آلاینده های صنعتی ، اسیدها و محیط هایی شیمیایی خاص ممکن است موجب تضعیف و تخریب زره کابل بشود.

کابل زره دار

معرفی انواع کابل زره دار

کابل زره دار انواع متفاوتی دارد. تفاوت این کابل ها در مواد به کار رفته در ساخت آنهاست که باعث می شود هر کدام برای کار و شرایط به خصوصی مناسب باشند. در اینجا به چند نوع از کابل های زره دار اشاره و موارد استفاده از هر کدام را بررسی می کنیم همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از مشاوران ایرانکو www.cableiranco.com برای خرید کابل زره دار راهنمایی بگیرید.

کابل زره دار چند لایه یا تک لایه

کابل زره دار چند لایه با استفاده از چندین لایه زره ساخته شده که به همین جهت برای جاهایی که فشار مکانیکی زیاد است مانند محیط های صنعتی سنگین مناسب می باشد.

در کابل زره دار تک لایه فقط از یک لایه زره برای محافظت استفاده شده و این نوع کابل برای قسمت هایی که فشار مکانیکی متوسط است و کاربردهای سبک تر استفاده می شود.

کابل زره دار فولادی

در این کابل از لایه زره فولادی استفاده شده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشارهای مکانیکی بالا دارد پس برای استفاده در زیرزمین ، محیط های صنعتی یا توزیع برق به کار می روند.

کابل زره دار با نوار آلومینیوم

این کابل ها زره از نوع آلومینیوم دارند که نسبت به فولاد کمتر مقاوم است. کاربرد کابل زره دار نوار آلومینیومی در قسمت هایی است که نیاز به انعطاف داریم و مقاومت در برابر فشارهای سنگین مطرح نیست.

کابل زره دار با پوشش غیرفلزی

این نوع کابل ، زرهی از نوع غیرفلزی دارد که از مواد کامپوزیتی مقاوم و یا مواد پلیمری تقویت شده در ساخت آنها استفاده شده است. کاربرد این کابل در محیط هایی با رطوبت بسیار زیاد مانند زیر آب و یا محیط هایی با خواص ضد خوردگی است.

کابل زره دار دوگانه

این کابل با استفاده از دو لایه زره ساخته می شود و برای شرایط محیطی سخت مثلا ضربات شدید و فشار های زیاد مناسب هستند. کابل زره دار دوگانه برای پروژه های دریایی ، حفاری و خطوط انتقال برق در محیط های پرخطر کاربرد دارند.

کابل زره دار

انتخاب مناسب ترین کابل زره دار

برای خرید کابل زره دار از ایرانکو www.cableiranco.com و داشتن انتخابی درست در مورد کابل زره دار باید چند نکته کلیدی را در نظر داشت که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

بررسی نوع محیط نصب

در ابتدا باید محیطی که کابل زره دار در آنجا قرار می گیرد را بررسی و تعیین کنید. برای مثال زیر زمین ، زیر دریا یا آب ، محیط هایی با خطرات طبیعی یا الکتروشیمیایی و … در هر کدام از این فضاها کابل زره دار خاصی باید به کار برود تا مدتی طولانی بدون آسیب و سانحه کار کند.

نوع و جنس زره کابل آرموردار

بالاتر توضیح دادیم که انواع مختلفی از کابل زره دار وجود داشته و هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارد. پس هنگام انتخاب و خرید کابل زره دار به این نکته توجه کنید که جنس و نوع زره به کار رفته در کابل با کاربرد مدنظر شما مطابقت دارد یا خیر.

انعطاف پذیری کابل

منعطف بودن کابل آرموردار بستگی به جنس زره استفاده شده در آن دارد. برخی کابل ها مانند کابل زره دار فولادی انعطاف پذیری بسیار کمی دارند به همین دلیل برای خم شدن مناسب نیستند. اما کابل زره دار آلومینیومی معمولا انعطاف پذیری بهتری دارد و برای نصب در محیط هایی که نیاز به خم شدن است مناسب می باشند.

جریان الکتریکی و ولتاژ

هر نوع از کابل زره دار برای محدوده مشخصی از ولتاژ الکتریکی ساخته شده پس باید این نکته هم در نظر بگیرید که مدار چه میزان جریان الکتریکی از خود عبور می دهد.

بررسی احتمال حریق

در برخی محیط ها مانند ساختمان های مسکونی یا صنعتی نسوز بودن کابل زره دار اهمیت بالایی دارد. برای مثال کابل های زره دار آلومینیومی یا کابل زره دار با پوشش ضد حریق گزینه مناسبی برای نصب در این مکان ها هستند.

استانداردهای بین المللی

هنگام انتخاب کابل زره دار توجه کنید که طبق استانداردهای جهانی مثلا استاندارد IEC ساخته شده باشد. از این طریق مطمئن می شوید که کابل ها به درستی کار می کنند.

جمع بندی

در این مقاله مواردی که قبل از خرید کابل آرموردار باید بدانید بررسی شد. با در نظر گرفتن این نکات انتخاب بهتری خواهید داشت و هزینه ای که صرف خرید کابل زره دار می شود به درستی استفاده شده است همچنین امکان بروز خطر یا خرابی به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

کابل زره دار – کابل آرموردار

ایرانکو – نمایندگی کابل متال

www.cableiranco.com

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ