مزیت استفاده از دستگاه اکسیژن ساز نسبت به کپسول اکسیژن برای بیماران تنفسی

در زمان های گذشته، بیماران تنفسی که نیاز به اکسیژن تراپی داشتند از کپسول اکسیژن در منزل استفاده می کردند که مرتب نیار به شارژ کردن داشت و خود استفاده از کپسول اکسیژن یک دردسر بزرگ برای همراهان بیماران و یک استرس بزرگتر برای بیماران تنفسی بود.

دردسر بزرگ برای همراهان بیمار این بود که مرتب باید این کپسول را به مراکزی که کار شارژ کپسول اکسیژن را انجام می دادند، می بردند و روزی چند مرتبه کپسول اکسیژن را شارژ می کردند و از گاز اکسیژن پُر می کردند. استرس برای بیمار قلبی تنفسی این بود که هر لحظه امکان اتمام اکسیژن در سیلند اکسیژن وجود داشت و اکسیژن داخل کپسول تمام میشد و بیمار باید بدون اکسیژن نفس می کشید تا کپسول مجدد شارژ شود و این خود استرسی بزرگ برای بیماران تنفسی بود.

اما امروزه با کمک دستگاه اکسیژن ساز، در ۲۴ ساعت و تمام شبانه روز می توان از اکسیژن تراپی این دستگاه بهره برد. دستگاه اکسیژن ساز با استفاده از برق ۲۲۰ ولت کار می کند و نیاز به شارژ روزانه و ماهانه ندارد. با استفاده از دستگاه اکسیژن ساز می توان در تمامی نقاط کشور، برای بیماران تنفسی، اکسیژنی با خلوص ۹۵ درصد فراهم نمود.اجاره دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز دستگاهی کمک تنفسی است که برای بیمارانی که مشکلات تنفسی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن ۲۱ درصد محیط اطراف بیمار را به اکسیژن با خلوص ۹۴ درصد تبدیل می کند و به بیمار تحویل می دهد. مکانیسم تبدیل اکسیژن به خلوص بالاتر به این صورت است که پودری که داخل این دستگاه وجود دارد با اکسیژن محیط ۲۱ دصد واکنش نشان می‌دهد و به اکسیژن ۹۴ درصد تبدیل می‌گردد. این دستگاه برقی است و نیاز به شارژ کردن روزانه ندارد فقط در صورتی که مداوم استفاده شود نیاز به سرویس ۶ ماهه خواهد داشت.

دستگاه اکسیژن ساز ابتدا هوای اطراف محیط را مکیده و سپس آن را از طریق کمپرسور، هوا وارد دستگاه می کند. کمپرسور، هوا را تحت فشار قرار می دهد و آن را به مخزن پودر زئولیت وارد می کند. هوایی که وارد مخزن زئولیت می شود مخلوطی از گازهای اکسیژن و نیتروژن و هیدروژن و دی اکسید کربن است.

دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران تنفسی بسیار کاربرد دارد و سبب بالا رفتن میزان اکسیژن خون در این افراد می شود. اجاره دستگاه اکسیژن ساز یا خرید دستگاه اکسیژن ساز، سبب می شود بسیاری از افراد که مشکلات قلبی و تنفسی دارند و بدن آنها با کمبود اکسیژن همراه است، این مشکل را برطرف کنند و میزان اکسیژن خون در بدن آنها، بالا برود.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

پودر زئولیت با تنها گازی که واکنش می دهد، گاز اکسیژن است و با این عمل شیمیایی، میزان خلوص اکسیژن از ۲۱ درصد به بالای ۹۵ درصد افزایش می یابد. همین افزایش میزان خلوص اکسیژن سبب می شود بسیاری از بیماران تنفسی حین استفاده از اکسیژنساز، شرایط مطلوب تری داشته باشند. اکسیژن ساز دارای فیلتر آنتی باکتریال است و اکسیژنی که به بیمار تحویل می‌دهد کاملا بهداشتی است. گاهی اوقات بیمارن علاوه بر اکسیژن ساز، از دستگاه بای پپ و سی پپ نیز استفاده می کنند که با استفاده از یک رابط مخصوص می شود دستگاه اکسیزن ساز را به دستگاه بای پپ متصل کرد.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

مزایای دستگاه اکسیژن ساز نسبت به کپسول اکسیژن

  • شارژ: دستگاه اکسیژن ساز نیاز به شارژ کردن ندارد، ولی کپسول اکسیژن روزانه و گاهی دو بار در روز نیاز به شارژ کردن دارد.
  • انفجار: دستگاه اکسیژن ساز خطر انفجار ندارد، ولی کپسول اکسیژن احتمال انفجار دارد.
  • مدت استفاده: دستگاه اکسیژن ساز قابلیت استفاده مداوم ۲۴ ساعته دارد، ولی کپسول حداکثر ۴ ساعت به بیمار اکسیژن‌رسانی می‌کند.
  • بهداشت: اکسیژنی که از دستگاه اکسیژن ساز خارج می‌شود کاملا بهداشتی است، ولی کپسول اینطور نیست.
  • خطرات جانبی: اگر با دست آغشته با روغن و گریس به کپسول اکسیژن دست بزنید سبب انفجار می‌شود، ولی در دستگاه اکسیژن ساز چنین خطراتی نداریم.
  • انقضا: دستگاه اکسیژن ساز منقضی نمی‌شود، ولی کپسول ممکن است بعد از مدتی دیگر شارژ نشود.

اجاره اکسیژن ساز

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ