حمل و نقل هوایی پت

در حمل و نقل هوایی پت از ایران به کشورهای مختلف، دو روش اصلی وجود دارد

۱- سفر در کابین (In-Cabin Travel) که در این روش، حیوان خانگی در کابین همراه مسافر سفر می کند . این روش معمولاً برای پت کوچک‌تر نظیر گربه‌ها یا سگ‌های کوچک مجاز است.

شرکت‌های هواپیمایی معمولاً محدودیت‌هایی برای ابعاد و وزن پت جهت حمل و نقل هوایی پت اعمال می کنند ، پت و باکس باید مجموعاً زیر ۸ کیلوگرم باشند.

پت باید در یک باکس حمل استاندارد قرار گیرد که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند به راحتی در آن حرکت کند، اما در عین حال به اندازه‌ای کوچک باشد که زیر صندلی مسافر قرار گیرد.

۲- حمل در قسمت بار (Cargo Travel) در این روش، حیوان خانگی در بخش بار هواپیما حمل می‌شود. این روش معمولاً برای پت بزرگ‌تر یا زمانی که اجازه حمل حیوان در کابین را نمی‌دهد با توجه به قوانین کشور مقصد ، استفاده می‌شود.

باکس حمل استاندارد باید دارای ابعاد مناسب و جنس مقاوم باشد تا ایمنی و راحتی پت را تضمین کند. این باکس ها از مواد محکم و مقاوم ساخته شده و دارای سیستم تهویه هستند به صورتی که بتواند در طول پروسه حمل و نقل هوایی پت به راحتی بایستد، دراز بکشد و بچرخد.

حمل و نقل هوایی پت

مدارک حمل و نقل هوایی پت

جهت حمل و نقل هوایی پت طبق قوانین کشور مقصد ، ضوابط ایرلاین حمل کننده و درخواست کشور ایران مدارک مختلفی نیاز است که شامل موارد زیر می شود :

مدارک شناسایی پت

پاسپورت شامل اطلاعات نام ، نژاد ، رنگ و … اطلاعات واکسن های تزریق شده درون شناسنامه درج می گردد

میکروچیپ ( زیر پوست پت میکروچیپی شامل اطلاعات کامل پت تزریق می گردد و کارت میکروچیبپ مطابق با ان صادر می گردد)

شماره میکروچبپ در کلیه مدارک سلامتی و بهداشت پت درج می گردد و به مدارک پت اعتبار می بخشد.

مدارک سلامت و بهداشت پت

گواهی سلامت توسط دامپزشک معتبر قبل از سفر صادر می گردد

گواهی بهداشت توسط اداره دامپزشکی صادر می شود

تکمیل واکسیناسیون مورد نیاز کشور مقصد

آزمایش تیتر هاری از آزمایشگاه های معتبر داخلی یا خارجی با توجه به درخواست کشور مقصد

باکس استاندارد حمل و نقل هوایی پت

 تهیه باکس حمل و نقل هوایی پت مطابق با استانداردهای بین‌المللی و شرکت‌های هواپیمایی باشد. ابعاد باکس باید متناسب با سایز پت باشد. حیوان خانگی باید بتواند در آن راحت بخوابد ، بایستد و بچرخد.

باکس باید از جنس مقاوم و ایمن ساخته شده باشد تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود، باکس باید دارای سیستم تهویه کافی باشد تا پت بتواند به‌راحتی نفس بکشد، درب باکس باید دارای قفل ایمن باشد که در طول پرواز باز نشود.

حمل و نقل هوایی پت

اخذ مجوز خروج پت از کشور

با مراجعه به گمرک و ارائه کلیه مدارک سلامت پت نسبت به بررسی و مجوز خروج از گمرک ایران صادر می گردد.

هماهنگی با ایرلاین حمل کننده پت

با توجه به شرایط ایرلاین و قوانین کشور مقصد نوع حمل و نقل هوایی پت شما مشخص می گردد که در صورتی که پت درون کابین حمل می گردد باید درزمان رزرو بلیط هماهنگی های لازم را با ایرلاین انجام داده و نسبت به اخذ رزرو اقدام نمایید ، در صورتی که پت شما نیاز به ارسال کارگو دارد باید نسبت به صدور بارنامه حمل اقدام گردد .

تحویل و ترخیص پت در مقصد

هر کشور قوانین مختص به خودش را برای ورود حیوانات خانگی دارد که باید رعایت شود

کنترل گمرکی

بررسی مدارک هویتی و سلامت پت

نبود مدارک کافی به قرنطینه پت منجر می گردد.

حمل و نقل هوایی پت

کلیه پروسه حمل و نقل هوایی پت ، تهیه مدارک و باکس استاندارد ، انجام هماهنگی با ایرلاین حمل کننده پت ، اخذ مجوز خروج پت از کشور و .. همگی توسط شرکت های ارسال پت بین المللی قابل انجام می باشد ، با مشاوره و بررسی شرایط پت ، کشور مقصد ، نژاد و … مراحل ارسال پت شما به صورت کامل مشخص می گردد .

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ