فستیوال های جذاب و خاص کشور فرانسه

در زمان فستیوال های فرانسه این کشور حال و هوای دیگری به خود می گیرد! در تور اروپا  – فرانسه این ۱۰ رویداد را از دست ندهید چراکه از ماه ها قبل برای خوش گذرانی شما برنامه ریزی شده است!

۱. کارناوال نیس (Nice Carnival)

کارناوال نیس یکی از مشهورترین کارناوال های دنیا است و از نظر توریست‌ها به اندازه کارناوال ریودوژانیرو جذاب است!
فوریه هر سال این جشنواره در شهر نیس در سواحل مدیترانه (جنوب فرانسه) برگزار می‌شود و بیش از یک میلیون تماشاگر را به این شهر دعوت می کند!
آتش‌بازی و رژه کالسکه ای که با گل تزیین شده، نمایش نور و رنگ، رقص و شادی و رژه صدها عروسک غول‌پیکر زیبا به مدت دو هفته ادامه پیدا می‌کند. این مدت دوهفته‌ای فرصتی بی نظیر برای خرید در تور فرانسه و لذت بردن از آب و هوای مطبوع جنوب فرانسه در زمستان برای شما است!

۲. روز رژه باستیل در شهر پاریس (Bastille Day Parade, Paris)

در میان فستیوال هایی که صبح روز ۱۴ جولای یعنی روز ملی فرانسه برگزار می‌شوند، رژه باستیل از همه باشکوه تر و دیدنی تر است!
در خیابان معروف شانزه لیزه پاریس هزاران سرباز و اسب بزرگ‌ترین رژه نظامی دنیا را برگزار می کنند و از تاق پیروزی به سمت کاخ کنکورد می روند! صدها هواپیما نیز در این رژه شرکت دارند!
این فستیوال بهترین زمان برای سفر به پاریس است چراکه جذاب ترین نمای شهر را به شما نمایش می دهد!

۳. فستیوال عروسک‌های غول‌پیکر در شهر دوئه (Gayant Festival, Douai)

هرساله در سه روز آغازین ماه جولای (۱۱ الی ۱۳ تیرماه) شهر دوئه در شمال فرانسه میزبان خانواده پنج‌نفره غول‌پیکر «گیونت» است. این مراسم از میراث های معنوی کشور فرانسه است و ریشه در فلکلور و افسانه های محلی فرانسه دارد.
عروسک های آقای گیونت به همراه همسرش ماری و سه فرزندشان جیکوب، فیلون و بینبین در شهر به نمایش درمی‌آیند و نمایش های افسانه ای بازی می کنند که برای مردم و توریست ها بسیار جالب‌توجه است!

۴. فستیوال جشن نور در شهر لیون (Festival of Lights, Lyon)

همه مردم فرانسه بی صبرانه منتظر برگزاری این جشن خاص هستند! جشنواره نورها در لیون با اجرای نمایش و انیمیشن های جذاب با استفاده از نورپردازی شما را همانند ۴ میلیون توریست دیگر محصور خود خواهد کرد! در این جشن بناها و معماری های تاریخی، خیابان ها و حتی طبیعت لیون غرق در نور می‌شود!
هشتم دسامبر (۱۷ آذرماه) هر سال این فستیوال دیدنی به مدت چهار روز در شهر لیون فرانسه برگزار می شود!
در اصل جشن نور لیون یک جشنواره مذهبی برای گرامیداشت مریم مقدس و مسیح (ع) است!

۵. فستیوال لیمو در شهر منتون (Menton Lemon Festival)

گرم ترین شهر فرانسه در خط ساحلی مدیترانه به خاطر فستیوال لیموهای رنگارنگش در میان توریست ها مشهور شده است. اگر در ماه فوریه به شهر منتون در جنوب فرانسه سفر کنید شانس شرکت در این رویداد لیمویی نصیب شما خواهد شد! مجسمه‌های بزرگ از نماد شهرهای دنیا مثل برج ایفل، دیزنی لند و بریج تاور لندن که از لیمو ساخته شده اند و رژه های لیمویی شما در سطح شهر را حیرت‌زده می‌کنند!

۶. فستیوال بادبادک در برک شمال فرانسه (International Kite Festival, Berck)

شهر برک در خط ساحلی شمال فرانسه هر ساله در ماه آوریل میزبان جشنواره بین المللی کایت های غول‌پیکر و رنگارنگ است! صدها هزار تماشاگر مجذوب رقص این بادبادک ها در هوا می‌شوند. حتماً ریلکس کردن روی شن های ساحل و تماشای این صحنه رؤیایی در تور فرانسه برای شما خاطره انگیز خواهد شد!

۷. جشن روز سنت نیکلاس در شهر نانسی (Saint-Nicolas Celebrations, Nancy)

هر ساله در روز ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) یا روز سنت نیکلاس مردم در شمال شرقی فرانسه جشن می گیرند! رژه و تئاترهای خیابانی، اجرای نمایش با رقص نور و آتش‌بازی در شهر زیبای نانسی برای شما هم فرصت خوبی برای خوش گذرانی خواهد بود!

۸. فستیوال گاوبازی در جنوب فرانسه (Pentecost Feria, Nimes)

در ماه می هر سال، شهر نیم (Nîmes) برای شرکت در یکی از بزرگ ترین فستیوال های فرانسه به شما خوش‌آمد می‌گوید! فضای مهیج و سرگرم‌کننده فستیوال گاو بازی در خیابان های سراسر شهر احساس می‌شود. گروه های موسیقی با اجراهایشان هیجان میدان های مسابقات روم قدیم را برای شما بازسازی می کنند! جشنواره گاو بازی به مدت شش روز در جنوب فرانسه و اسپانیا برگزار می شود!

۹. جشنواره روز جهانی موسیقی (World Music day)

روز جهانی موسیقی یک رویداد موسیقی محبوب و مردمی است که هر ساله در پایان ماه ژوئن در روز انقلاب تابستانی یعنی کوتاه ترین شب سال در فرانسه برگزار می شود. شما در همه خیابان های فرانسه مردم را خواهید دید که با ذوق و شوق فراوان همه سبک های موسیقی را اجرا می‌کنند! از راک و جاز تا موسیقی کلاسیک، رقص و موسیقی محلی جامائیکا و هر نوع کنسرتی که مورد علاقه تان باشد برای شما مهیا است!
شرکت در این رویداد برعکس بقیه جشنواره های رقص و موسیقی فرانسه برای شما کاملاً رایگان است!

۱۰. جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival)

مهم‌ترین رویداد سینمایی فرانسه یعنی جشنواره بین‌المللی فیلم کن هر ساله در اواسط ماه می (اردیبهشت‌ماه) در شهر کن فرانسه برگزار می شود. این جشنواره از بزرگ ترین جشنواره های فیلم خارجی است و بهترین فیلم های دنیا را بر سر نخل طلا به رقابت وامی دارد. هفتادمین دوره کن در سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.
جشنواره فیلم سه قاره نیز از دیگر رویدادهای سینمایی فرانسه است که در شهر نانت فرانسه هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود.

 

منبع توریابی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها