چگونه استایل شیکی برای مهمونی داشته باشیم؟

برای استایل شیک و مجلسی زنانه چی بپوشیم؟ ممکن است شما هم از خودتان این سوال را پرسیده باشید، به خصوص وقتی که به یک مهمانی دعوت شده‌اید و نمی‌دانید که فضای مهمانی چیست و باید چگونه ظاهر شوید. خوش پوشی و استایل شیک نکات ریزی دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند به تکمیل استایل شما و افزایش اعتماد به نفستان کمک کند. در این مقاله قصد داریم تا چند نکته مهم استایل کردن برای مهمانی را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های استایل مهمانی

داشتن استایل شیک برای مهمانی، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع مهمانی، محل برگزاری، فصل و سلیقه شخصی شما که بر اساس آن سبک استایلتان را مشخص می‌کنید. برای داشتن یک استایل شیک و مناسب مهمانی بهتر است ابتدا نوع مهمانی و محل آن را در نظر بگیرید و سپس نکاتی که در ادامه خواهیم گفت را برای انتخاب تکه‌های مختلف استایل رعایت کنید.

کفش مناسب

انتخاب کفشی که با استایل شما و محیط مجلس در تضاد نباشد هم برای داشتن استایل مجلسی شیک اهمیت زیادی دارد. شما نمی‌توانید یک کت‌وشلوار مردانه رسمی و شیک را با یک کفش کالج مردانه جیر ست کنید، بلکه برای آن باید از کفش‌های رسمی و مجلسی مردانه استفاده کنید.

چرا که پس از مدل مو و آرایش کفش دومین نکته مورد توجه در استایل و ظاهر به شمار می‌رود و باید در آن دقت زیادی داشته باشید که تناسب استایل مجلسی شما حفظ شود.

لباس مناسب

اولین قدم برای داشتن استایل شیک، انتخاب لباس مناسب است. بهتر است به نوع مهمانی و محل برگزاری توجه کنید و بر اساس شرایط لباس خود را انتخاب کنید. اگر مهمانی رسمی باشد بهتر است به سراغ‌های مجلسی و رسمی بروید. برای مهمانی‌های ساده‌تر و دورهمی‌های دوستانه می‌توانید کمی راحت‌تر لباس بپوشید.

برای مثال برای استایل‌های رسمی مردانه در مجالس رسمی بهتر است که یک دست کت‌وشلوار شیک با کفش‌های آکسفورد و چلسی را ست کنید و در استایل‌های رسمی زنانه هم می‌توانید پیراهن ‌های مجلسی با کفش پاشنه بلند را انتخاب کنید و بدرخشید.

توجه داشته باشید اگر پیراهن شما یقه بازی دارد و در هوای سرد به یک مهمانی دعوت شده‌اید که بخشی از آن ممکن است در فضای آزادی مانند باغ یا تراس برگزار شود، باید به فکر یک کت زنانه هم باشید که بتوانید در فضای سرد آن را روی لباس بپوشید و با پیراهن شما هم در تضاد نباشد.

پیشنهاد می‌کنیم که حین خرید لباس به تناسب لباس با اندام خود هم توجه کنید و لباسی را انتخاب خریداری نمایید که با اندام شما تناسب داشته باشد و بهترین ظاهر را برای شما ایجاد کند.

استایل کردن با لباس طرح دار

استایل کردن با لباس‌های طرح دار یک کار ریسکی و نیازمند مهارت است. اگر اندام درشتی دارید باید حواستان باشد که از طرح‌های ریز که به صورت عمودی در استایل شما حرکت میکنند استفاده کنید، چرا که طرح‌های درشت و خطوط افقی باعث درشت‌تر دیده شدن اندام شما خواهند شد.

همچنین باید به ترکیب رنگ طرح‌ها و هم خانی آن‌ها با اجزای دیگر استایل، به ویژه اکسسوری‌ها، داشته باشید و هماهنگی و تناسب را رعایت کنید. در برخی موارد استفاده از یک تکه طرح دار در کنار طرح‌های ساده بهترین حالت است و نباید لباس‌های طرح دار مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید.

مدل موی مناسب

ممکن است فکر کنید که انتخاب مدل مو برای استایل مجلسی و مهمانی چندان اهمیتی ندارد، اما واقعیت این است که باید مدل موی خود را بر اساس طرح لباس و مدل یقه انتخاب کنید. این موضوع برای خانم‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تنوع مدل یقه لباس‌های مجلسی زنانه از لباس‌های مردانه بیشتر است.

در صورت استفاده از لباس‌های پر زرق و برق و یا دارای جزئیات پیچیده، انتخاب مدل مویی ساده، تعادل را در استایل شما حفظ خواهد کرد. در مقابل، لباس‌های ساده به شما اجازه می‌دهد تا از مدل مویی شلوغ تر و چشمگیرتر استفاده کنید.

تناسب مدل مو با فضایی که در آن حضور دارید هم نکته‌ای کلیدی است. به عنوان مثال، شینیون گزینه ای مناسب برای مهمانی‌های رسمی است، در حالی که برای دورهمی‌های دوستانه می‌توان از مدل مویی ساده تر استفاده کرد.

رنگ را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ لباس تاثیر بسیار مهمی روی استایل نهایی شما دارد. ممکن است که شما لباس‌های مناسبی را انتخاب کنید، اما رنگ آن‌ها به صورتی باشد که تمام سلیقه و دقت شما را در انتخاب نوع لباس و نحوه ست کردن لباس‌ها با یکدیگر زیر سوال ببرد. در انتخاب رنگ لباس مهمانی باید به رنگ پوست، شرایط مهمانی و تم مهمانی (در صورت وجود) توجه کنید.

کرم، خاکستری، مشکی و رنگ‌های خنثی از جمله رنگ‌های مناسب برای اکثر مهمانی‌ها و فضا‌ها هستند که می‌توانید با خیال راحت در هر جمعی بپوشید و لذت ببرید.

در انتخاب رنگ کیف و کفش و دیگر اکسسوری‌ها هم باید دقت زیادی به خرج دهید که هماهنگی بین آن‌ها وجود داشته باشد و تناسب استایل شما را هم برهم نریزد.

اکسسوری را فراموش نکنید

اکسوری‌ها از جمله مهمترین تکمیل کننده‌های استایل هستند و به عبارتی به استایل شما جان و شخصیت می‌بخشند به همین خاطر انتخاب و استفاده درست از اکسسوری‌ها از اهمیت بالایی در استایل‌های مختلف به ویژه استایل مهمانی دارد. انتخاب یک ساعت شیک مناسب با استایل و ست کردن صحیح کیف و کفش می‌تواند در کنار دیگر اکسسوری‌هایی مانند دستمال گردن، کلاه و زیورآلات استایل شما را دگرگون کند.

مهمترین نکته در انتخاب اکسسوری‌ها هماهنگی رنگ بین آن‌ها و لباس شماست. برای مثال اگر تم رنگی لباس شما گرم است بهتر است تم اکسسوری‌های شما هم گرم یا مکمل باشد که چشم ببیننده در ظاهر شما بچرخد و‌ هارمونی را حس کند.

سخن پایانی

یکی از دیگر مهمترین نکات برای داشتن استایل شیک، اعتماد به نفس است. اگر خودتان استایلی که ست کردید را دوست داشته باشید و در آن احساس راحتی کنید، این حس به دیگران هم منتقل خواهد شد. پس سعی کنید در کنار حفظ سلیقه از نکات گفته شده هم استفاده کنید و استایلی که در آن راحت هستید را به صورت شیک و اصولی ایجاد کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها