۵ حقیقت درباره افسانه ریش سیاه!

یکی از مخوف ترین و بدنام ترین دزدان دریایی که تا کنون وجود داشته، بلک برد می باشد که قبلا به ادوارد تیچ (ریش سیاه) معروف بود. او در بریستول متولد شد و در دریاهای مستعمرات آمریکایی بریتانیا و غرب ایندیس در قرن هجدهم فعالیت می کرد. ادبیات و فرهنگ عامه از این مرد تنومند، تصویری ترسناک به تصویر کشیده است ولی  حقیقت درباره این ملوان بدنام چیست؟ با تاریخ ما همراه باشید تا به ۵ حقیقت درباره افسانه ریش سیاه! بپردازیم..

 

دفن کردن گنج!

ریش سیاه
ریش سیاه

بر خلاف افسانه های رایج، دزدان دریایی به ندرت گنج هایشان را دفن می کردند و به احتمال زیاد، ریش سیاه خودش این کار را انجام نداده است. این افسانه از رمان جزیره گنج، از رابرت لوئیس استیونسون در ۱۸۸۲ سرچشمه گرفت که از ریش سیاه یاد می کند. حتی اگر ریش سیاه خودش گنج را دفن کرده باشد، پس غارت ها و چپاول هایش بی ارزش بوده چرا که فقط شامل کاکائو و شکر بوده است! تنها یک دزد دریایی وجود داشته که ثابت شده گنج خودش را دفن کرده و او ویلیام کید بود. در سال ۱۹۹۹ ثروتش بیرون آورده شد و علیه او در دادگاه استفاده شد.

بر اساس افسانه ها، گنج ریش سیاه در اعماق سواحل مری لند می باشد و نفرین شده است و هیچ کس نمیتواند آن را بیرون آورد. تمام کسانی که سعی داشته اند این گنج را پیدا کنند، دیگر باز نگشته اند! برخی می گویند تا زمانی که این گنج پیدا نشود، روح ریش سیاه آرام نخواهد گرفت و برخی دیگر بر این باورند که گنج توسط روح او محافظت می شود و تا ابد پنهان می ماند.


سوزاندن ریش قبل از جنگ!

ریش سیاه
ریش سیاه

نام ریش سیاه از ریش های بلند، ضخیم و سیاهش برگرفته شده است. بر اساس افسانه ها او هر بار قبل از جنگ به ریش هایش کنفی می بسته و آن را آتش می زده تا دشمن را بترساند. واقعیت این است که او یک فیتیله و عود های کوچکی را داخل ریش هایش قرار می داده و آن را روشن می کرده است. در واقع نمیسوخته ولی دود بیرون میداده و ظاهر ترسناکی برایش بوجود می اورده است.


پرچم ریش سیاه!

پرچم ریش سیاه
پرچم ریش سیاه

ریش سیاه یک پرچم مختص به خود را داشت که یک اسکلت سفید تک شاخ با قلب قرمز بود و حس شیطانی دارد. این اسکلت نماد خدمه کشتی دشمن بود که تصمیم به جنگیدن با ریش سیاه را می گرفت و قلب قرمز به این معنا بود که هیچ رحم و شفقتی در کار نخواهد بود.


ثروت ریش سیاه!

اخرین نبرد ریش سیاه
اخرین نبرد ریش سیاه

ریش سیاه کشتی های زیادی را به اسارت گرفت و حضور او بر تجارت اتلتیک تاثیر زیادی گذاشت. در سال ۱۷۲۵، دوران طلایی دزدی دریایی به پایان رسید و تجار و ملوانان توانستند تجارت خود را بهبود ببخشند. در ۱۹۹۶ ملکه آنه تصمیم گرفت از ریش سیاه انتقام بگیرد و در نهایت تنها گنجی که از او پیدا کرد تنها یک سرنگ، یک سری کاغذ، چند گرم طلا بود و این نشان میدهد آنقدر که در افسانه ها گفته می شود،ریش سیاه ثروتمند نبود.


ریش سیاه، یک قاتل بی رحم!

مبارزات ریش سیاه
مبارزات ریش سیاه

ریش سیاه به بی رحمی و ظالمی معروف بود، در واقع او ترسناک ترین دزد دریایی بود. ریش سیاه بیشتر از عقل خود برای جنگیدن استفاده می کرد و مبارزه تن به تن را ترجیح نمی داد. او از یک خانواده ثروتمند بود، خیلی باهوش بود و نسبت به سایر دزان دریایی تحصیل کرده تر بود. گفته می شود ریش سیاه کسی را نکشت به جز در آخرین جنگ..

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها