تنگه‌ی بسفر، رویایی از آب های مرزی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از اینترنت خود، استفاده ی بهینه و ارزشمند ببرید، می‌توانید در دنیای جستجو ها، به مکان های مختلفی سفر بکنید. در این قسمت ما شما را به تور استانبول دعوت خواهیم کرد. امید بر آنکه لذت ببرید.

همانگونه که پیش‌تر در تور استانبول ارزان قیمت  گفته‌ایم ، یکی از مناطق مهمی که در استانبول کنونی وجود دارد و بسیاری از عمارت ها و موزه‌های مختلف در نزدیکی آن گرد آمده‌اند، تنگه ی بسفر است. در مرکزیت این آب راه جریان تندی وجود دارد که با آنچه که در اعماق آن است، متفاوت بوده. به مکان های دیگری که نیز در کنار این تنگه ی زیبا و بینظیر قرار دارند، می‌توان اشاره کرد. مانند: بشیکتاش، روملی حصار، آناطولی حصاری، اسکودار و… .

هرآنچه که انسان از یک سفر کامل و زیبا می‌‌خواهد، می‌تواند یک طرف باشد اما دریا را و دیدن موج های آرام و آبی را همه دوست می‌دارند؛ پس پیشنهاد ما به شما این است که در سفر خود و گردشگری استانبول حتما به نزد این تنگه بروید و لذت کافی را ببرید.

میدان هیپودروم یا میدانی برای اسب دوانی در استانبول

به گزارش سفر باتو ، این بنای تاریخی توسط معماری رومی به نام سپتیموس سوروس ساخته شد. اما این بنای مهم و ارزشمند رومیان در استانبول، در سال سیصد و سی قبل از میلاد توسط کنستانتین بزرگ و کبیر، تکمیل و استفاده شد. اما شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به این میدان میدان اسب دوانی می‌گویند. در جواب باید گفت که این کاخ و میدان در گذشته، مکانی برای اوقات فراغت شاهان رومی بوده و بیشتر در این کاخ مسابقات اسب دوانی را برای سرگرمی و گاها مبارزه‌ای برگزار می‌کردند.

در قسمت شمالی این بنا، رودی به عنوان هدیه از سمت کشور دوست و همسایه، آلمان، به رومیان اهدا شده است و چندین اثر باستانی دیگر در کنار این بنا قرار دارند؛ مانند: ستون مار مانندی که توسط کنستانتین به عنوان غنایم آورده شده، سنگ ابلیسک که رنگی برنز طلایی دارد و ابلیسکی مصری.

امروزه از قسمت اسب دوانی آن، تنها بخشی از دیواره های آن مانده است. ولی به عقیده ی بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که به استانبول سفر نموده‌اند و این بنا را دیدن کرده‌اند؛ این بنا به شدت زیبا و تاریخی است.

موزه باستان شناسی ترکیه

همان گونه که پیش‌تر گفته بودیم، در هر سفری ما علاقه داریم تا با بسیاری از آثار ارزشمند و باستانی آشنا شویم که برای دولت مردان و همچنین مردمان محلی آن کشور، ارزشمند است و دیدن آن‌ها می‌تواند چشمه ای از سرگذشت آن کشور را به ما نشان دهند.

در مورد موزه‌ی باستان شناسی باید گفت که این موزه یکی از مهم ترین جاها دیدنی است که از سه موزه‌ تشکیل شده است؛ یکی خود موزه ی باستان شناسی، دیگری موزه ی کیوسک کاشی و در آخر موزه‌ی شرق باستان. این سه موزه بیش از هزاران هزار و میلیون ها میلیون اشیا را از تمدن های نه تنها ترکیه، بلکه حتی تمدن های دیگر جمع آوری نموده است.

این موزه در واقع جزو اولین موزه های بنام و مهم در کشور ترکیه و در شهر استانبول بوده است که در نزدیکی زمین قصر توپکاپی قرار دارد. یکی از مهم ترین آثاری که در این موزه وجود دارد تابوت اسکندر مقدونی کبیر است.

بازار ادویه استانبول

تا کنون در تور استانبول تنها با یک بازار قدیمی آشنا شدیم که آن‌هم بازار بزرگ و بازار کلی استانبول بوده است. اکنون می‌خواهیم بازار ادویه را به شما مسافران عزیز و علاقه‌مندان به سفر، معرفی نماییم. اگر اهل خرید هستید و دلتان یک جای بکر و قدیمی با کلی بوی خوب و جذاب و حتی انواع رنگ های متنوع را می‌خواهد، پس سری به  بازار ادویه استانبول بزنید.

این بازار انواع و اقسام ادویه، آجیل و خکشبار مانند میوه ها و گیاه های خشک را دارا است.

مسجد جدید

این مسجد در کنار و همسایگی بازار ادویه است. این مسجد به دلیل تنوع کاشی و رنگی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نه تنها کاشی های رنگی بلکه کاشی هایی با ورقه های طلا را نیز می توانید مشاهده نمایید که به زیبایی در کنار هم چیده شده اند و نمایی چشمگیر ساخته اند.

ایا صوفیه ای برای نمونه؛ ایا صوفیه کوچک!

هنگامی که قصد بر ساختن نمایی عظیم چون مسجد ایاصوفیه باشد؛ باید تمام احتمالات را در نظر گرفت تا مشکلی پیش نیاید. برای همین امپراطور روم، یوستینیاسیوس، دستور داد تا کاخی کوچک تر با همان طرح مسجد بزرگ بسازند تا بتوانند روی آن تغییرات آخریه را انجام بدهند یا در کل ایده ی اصلی طرح را محک بزنند. بعد از مدت ها نام این اثر کوچک را کلیسای سرجیوس و باکوس شد و نام مستعاری که بیشتری ها آن را به آن نام می‌شناسند، ایاصوفیه ی کوچک.

مانند دیگر آثار مذهبی و مقدسی که از دوران رومیان در استانبول باقی مانده است، این مکان که کلیسا بود اول به مسجد تبدیل شد و با رشد ورود گردشگران و توریستان به این کشور، تبدیل به موزه برای بازدید گردشگران شد.

چیزی که در این موزه و اثر باستانی بسیار لذت بخش است، خوردن یک چای دمی ترکی در باغ کوچک است. موزه ی ایاصوفیه ی کوچک هم یکی دیگر آثاری است که بی شک در تور استانبول از آن لذت خواهید برد.

 

/پایان رپورتاژ آگهی/

 

 

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ