۵ نقاش معروف روم باستان!

روم همیشه مکانی هنری بوده است. خیابان های روم پر از مجسمه های هنرمندان بزرگی ست که دنیا کمتر به خودش دیده است. هنر رومی در عصر آگوستا رونق گرفت ، اما این شروع هنر رومی نبود. رومی ها از دوران باستان به خاطر ظرافت و هنرمندی معروف بودند. رومی ها هنر نقاشی را اختراع نکردند و تکنیک های نقاشی به یونانیان باستان نسبت داده شده است. با تاریخ ما همراه باشید تا ۵ نقاش معروف روم باستان! را به شما معرفی کنیم.

 

۱.پابلیوس آلیوس فورتوناتوس

پابلیوس آلیوس فورتوناتوس
پابلیوس آلیوس فورتوناتوس

پابلیوس آلیوس فورتوناتوس یک برده بود که در طول قرن دوم ب.م زندگی می کرد. خیلی بعید بود که یک برده به آزادی برسد و این هم خیلی کمتر دیده می شد که یک برده بتواند نقاش شود! مجسمه او به عنوان یک نقاش معروف در روم همچنان پابرجاست.


۲.گایوس فابیوس پیکتور

گایوس فابیوس پیکتور از نخستین نقاشانی بود که آثار هنری او همچنان در دسترس است. فابیوس در ۳۰۴ ق.م شروع به کار کرد. او در یک خانواده اشرافی به دنیا آمد و بعد از اینکه نقاش شد به او  لقب پیکتور داده شد. او معبد سالوس را با صحنه هایی از نبرد را نقاشی کرد. این معبد در طول یک آتش سوزی ، تحت امپراطوری گایوس سوخت.


۳.نقاش مالیبو

نام نقاش مالیبو ناشناخته است. این اسم از روی پرتره زنی گرفته شده که در موزه مالیبو به نمایش گذاشته شده است. قدمت آثار این نقاش به ۷۵ تا ۱۰۰ ب.م باز می گردد. او از پرتره های مومیایی مصر الهام گرفت . آثار او به خاطر برجسته سازی و سایه روشن ، از سایر نقاشان متمایز بود. او روشی متفاوت برای کشیدن دهان و بینی داشت. دو تا از آثار او در هاوارا در مصر کشف شده است.


۴.پاکیویوس

مشهور ترین اثر پاکیویوس ، معبد هراکلس در انجمن بوریوم می باشد.پاکیویس همچنین یک شاعر تراژیک بود و در این حرفه هم به اندازه نقاشی موفق بود. او برادر زاده و شاگرد انیوس بود که ژانر تراژیک شعر را ارتقا بخشید.


۵.اسپوریوس تادیوس

اسپوریوس تادیوس معروف به لودیوس یا استودیوس ، به خاطر نقاشی های دیواری که در عصر آگوستن کشید، معروف شد. مضامین اصلی نقاشی های او ، منظره ویلا ها و بنادر بود.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها