معبدی افسانه‌ای با قربانی های انسانی در پرو

باستان شناسان یک معبد هزار ساله (شامل مجموعه ای از یک مقبره با قربانی های انسانی) زیر ریگ‌هایی که در اثر وزش باد حرکت کرده اند در شمال غربی پرو پیدا کردند. این معبد در تصویر دیجیتالی پایین خوبی نشان داده شده است.

این مجموعه پیچیده نزدیک شهر «چیکلایو» که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از زیر خاک بیرون کشیده شد، واقعیت‌های بیشتری را در مورد افسانه نایلَمپ Naylamp (خدایی که فرضاً در تمدن Lambayeque پیش از ایناکاها و در قرن هشتم بعد از میلاد و بعد از فروپاشی تمدن Moche بنیان نهاد شد) فاش می‌سازد.

منطقه باستانی ChotunaChornancap را می‌توانیم دلیل و شاهد این مدعا بدانیم چرا که دراین منطقه نیز معبد پیچیده ای وجود دارد که متعلق به مردمی ‌است که خود را از تبار Naylamp می‌دانند.

فرهنگ پیچیده Lambayeque با اسم Sicán نیز شناخته می‌شود، آنها مهندسان آبیاری ماهری بودند. Carlos Wester La Torre رهبر حفاری این منطقه اظهار داشت که باستان شناسان طی یک قرن در تلاش برای رمزگشایی راز این افسانه بوده اند. هدف این بررسی‌ها فهمیدن احتمال وجود رابطه بین افسانه‌های شفاهی و این سند باستان شناسی بود. داخل این معبد تازه کشف شده آرامگاهی هرمی‌ شکل به نام Huaca Norte وجود دارد که اسکلت‌های ۳۳ زن در آن قرار گرفته است.

دو اسکلت هنوز موهای طبیعی خود را حفظ کرده و برخی از آنها مومیایی شده اند. در بدن همه آنها جای بریدگی وجود دارد و این بدان معناست که احتمالا در مراسم آیینی به عنوان قربانی‌های انسانی مورد شکنجه واقع شده اند. La Torre می‌گوید از زمان باستان زنان را عامل باروری و حاصلخیزی می‌دانستند و در مراسم مذهبی برای رسیدن به حاصلخیزی بیشتر و نعمت‌های دیگر مثل باران و غیره معمولا زنان را به خدایان پیشکش می‌کردند.


قربانی های اِنسانی در معبد کشف شده پرو


جایگاه پادشاهان (خدایان)


صندلی قدرت افسانه ای پادشاه

مظاهر قدرت


خدای Sicán

 

عضویت
اطلاع از
guest

5 نظرات
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
مهرداد

جالب بود. جالب تر این که مو های ۲ تا مومیایی سالم موندن.

هاشم رشادی

بسیار بسیار از شما ممنونم

هاشم رشادی

با عرض سلام خدمت شما و با سپاس فراوان از زحمات شما ۰ اطلاعات کاملی در مورد قربانی های قوم ازتک و نحوه ی قربانی کردن قربانیان می خواستم. از شما بابت سایت بسیار بسیار بسیار خوبتون ممنونم

مینه یار

بسیار عالی بود .
خواهان همچو اطلاعاتی از مدت زمانی بودم ، تا اینکه توانستم توسط شما به این معلومات دست یابم
تشکر

عبدالعزیز

بسیاز جالب بود تشکر . اگر ممکن باشد لطف نموده در باره شهر باستانی بلخ افغانستان معلومات ارایه نمائید. خوشحال خواهم شد. از همکاری شما قبلآ سپاس گذارم. تشکر.