راهنمای سفر به آگرا، شهری با زیباترین فرش های دستبافت

آگرا شهری تجاری و صنعتی است که به دلیل تولیدات چرمی، سنگ‌های بریده و فرش‌های زیبای دستباف شناخته شده است و گردشگری عامل اصلی اقتصاد آن محسوب می‌شود.

شهر آگرا در هندوستان یک شهر بزرگ، پرجمعیت و زیبا است که دارای فرهنگ، تمدن و تاریخ غنی است.
این شهر با دهلی، پایتخت هند، نزدیکی دارد و از ویژگی‌های آن مجاورت با دهلی است.
آگرا دارای غذاهای محلی خوشمزه و تند هندی مانند پسنده، کورما، نرگسی کوفته گیاهی و دالموت است.
علاوه بر تاریخچه‌ی پانصد ساله‌اش، آگرا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله تاج محل، کاخ شیش محل، باغ مهتاب و پارک ملی کلادو است.
این شهر همچنین دارای انواع رستوران‌ها از خیابانی تا لوکس می‌باشد که از آنها می‌توان به رستوران پاترا، اینچ آو اسپایس و خاندلا اشاره کرد. از زبان اصلی مردم آگرا هندی و انگلیسی است و جمعیت آن از اکثریت هندو و کمیته مسلمان تشکیل شده است.

مردم

آگرا یکی از شهرهای مهم هند در ایالت اوتار پرادش است. مردم این شهر به زبان هندی و اردو صحبت می‌کنند و اکثریت آنها هندو هستند. فرهنگ مردم آگرا تحت تأثیر تاریخ طولانی این شهر قرار دارد که شامل حکومت‌های مختلف مسلمان و هندو بوده است.لباس‌های سنتی مردم آگرا به شرح زیر است:

  • مردان معمولاً پیراهن‌های بلند به نام کورتا، شلوار گشاد به نام پاجامه و یک روسری به نام دوپاتا می‌پوشند.
  • زنان لباس‌های رنگارنگ به نام ساری می‌پوشند که از یک پارچه بلند تشکیل شده و به دور کمر بسته می‌شود. آنها همچنین شال‌های بلند به نام دوپاتا روی سر می‌اندازند.
  • لباس‌های سنتی دیگر مانند کورتا پاجامه (پیراهن و شلوار) و چورید‌ار (شلوار گشاد در پایین) نیز توسط مردم آگرا پوشیده می‌شود.

مردم آگرا به فرهنگ و سنت‌های خود افتخار می‌کنند و آنها را در مراسم‌های مختلف جشن می‌گیرند. آگرا به دلیل جاذبه‌های تاریخی مانند تاج محل یکی از مقاصد گردشگری محبوب در هند است.آگرا مکان های دیدنی و تفریحی و باستانی زیبایی دارد.

آگرا

از جمله خانه‌های معروف در آگرا می‌توان به “خانه بیربال” اشاره کرد که محل اقامت وزیر مورد علاقه امپراتور اکبر بوده است.این خانه دارای ویژگی‌های برجسته معماری مانند براکت‌های زیبا و طراحی دقیق است.

شهر آگرای هند یک شهر تاریخی و زیبا با چیدمانی جذاب است. خانه‌ها در آگرا از معماری سنتی و زیبای هندوستانی بهره می‌برند. این خانه‌ها اغلب دارای طراحی‌های متنوع و زیبا با جزئیات دقیق و رنگارنگ هستند که جلوه‌ی خاصی به شهر می‌بخشند.بازارهای آگرا نیز پر از رنگ و زندگی هستند. این بازارها شامل فروشگاه‌های محلی، مغازه‌های سنتی، صنایع دستی محلی و محصولات محلی هندی متنوع می‌باشند. گردشگران می‌توانند از تنوع و زیبایی بازارهای آگرا لذت ببرند و از خرید اقلام سنتی و یادگاری‌های محلی بهره‌مند شوند.این شهر تاریخی همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که از جمله آنها می‌توان به تاج محل، قلعه آگرا، مسجد مروارید و باغهای پارسی اشاره کرد. این جاذبه‌ها به تاریخ غنی و فرهنگ هندوستانی اشاره دارند و جذب گردشگران از سراسر جهان هستند

آب و هوا

آب و هوای شهر آگرا به شرح زیر است:
آگرا در ایالت اوتار پرادش هند واقع شده و آب و هوای آن گرم و خشک است.
تابستان از فروردین آغاز می‌شود و تا تیر ماه ادامه دارد. دمای هوا در تابستان به شدت گرم می‌شود.
ماه‌های مرداد و شهریور فصل بارش‌های موسمی است و در طول سال حدود ۶۶۰ میلی‌متر بارش دارد.
زمستان‌ها نسبتاً سرد است، دمای هوا در زمستان حدود ۱۲ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. صبح‌ها و شب‌ها مه غلیظی شهر را فرا می‌گیرد.
در کل آگرا تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی دارد و رطوبت هوا نسبتاً پایین است.ش

•بهترین و دیدنی ترین رستوران های آگرا

آگرا

 رستوران داساپراکاش
این رستوران یکی از لوکس ترین رستوران های آگرا است. رزرو میز در این رستوران سخت و قیمت غذاها نیز بسیار گران است، اما طعم خوش غذاها شما را به آنجا می کشاند.
موسیقی زنده سنتی هندی در این رستوران یکی از جاذبه های آن است.

رستوران مومو
در این رستوران می توان مزه غذاهای شمال هند و اروپا را چشید.
همه چیز در این رستوران عالی و بی نظیر است و برای هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام می توانید به این رستوران مراجعه کنید.رستوران فضایی گرم و صمیمی دارد.

رستوران جهانگیر
هدف از رستوران جهانگیر درست کردن بهترین غذاهای آوادی منطقه ای در هند است.
غذاهای افسانه ای این رستوران شامل بریانی های خوشمزه و کباب های آبدار بسیار لذیذ است.

رستوران لاکشمی ویلا
این رستوران غذاهای جنوب هند را با قیمت مناسب ارائه می دهد.
با گذشت سالها، این رستوران به یک مکان بسیار محبوب در آگرا برای دوستداران غذا تبدیل شده است. دکوراسیون داخلی بسیار ساده است و جو آن بسیار فروتنانه است.

بهترین و زیباترین مکان های دیدنی و باستانی آگرا

تاج محل
تاج محل یکی از زیباترین و معروف‌ترین بناهای تاریخی جهان است که در سال ۱۶۴۳ به دستور شاه جهان برای همسرش ممتاز محل ساخته شد. این بنای باشکوه از سنگ مرمر سفید ساخته شده و در کنار رودخانه یامونا قرار دارد.

آگرا

قلعه آگرا
قلعه آگرا یا قلعه سرخ یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی هند است که در کرانه‌های رود جمنا واقع شده است. این قلعه در زمان حکومت اکبر شاه ساخته شد و شامل عمارت‌های مختلفی از جمله کاخ جهانگیر شاه و دیوان خاص است.

آگرا
آگرا

مسجد جامع آگرا
مسجد جامع آگرا یکی از شاهکارهای معماری هند است که در قلعه آگرا قرار دارد. این مسجد همه روزه باز است و بازدید از آن رایگان می‌باشد.

آگرا

شهر متروکه فاتح پور سیکری
فاتح پور سیکری یکی دیگر از مهم‌ترین آثار تاریخی آگرا و هندوستان است که در زمان حکومت اکبر شاه ساخته شد. این شهر به دلیل کمبود آب کم‌کم متروکه شد و به یک شهر متروکه تبدیل گردید.

آگراآرامگاه اکبر در سیکاندرا
سیکاندرا در نزدیکی آگرا واقع شده و آرامگاه جلال الدین محمد اکبر، سومین و بزرگ‌ترین پادشاه سلسله گورکانیان هند، در این شهر قرار دارد.

آگرا

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها