راهنمای سفر به جایپور، شهری با ساختمان های صورتی

جایپور اولین شهر در کشور هند است که طرح شهری به خود گرفت و در سال ۱۸۸۲ دارای راه‌آهن شد که به ارتباط راحت‌تر شهر جایپور هند با دیگر شهرهای هند کمک کرد.

شهر جایپور در هندوستان شهری است که به دلیل رنگ آمیزی متفاوتی که دارد و سبک و رنگ ساختمان هایش چهره ی شاخصی به خود گرفته است، به شهر صورتی معروف شده است.
این شهر به سبب داشتن تاریخچه بسیاری که دارد و بناهای تاریخی زیبا و بی شمار از پربازدیدترین شهرهای هندوستان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب میکند.
جیپور، پایتخت ایالت راجستان، در شمال غربی هند و در قسمت شرقی راجستان واقع شده است، این شهر پرجمعیت ترین شهر ایالت راجستان است.
این شهر توسط تپه آراوالی احاطه شده است و رودخانه های اصلی که از طریق جیپور عبور میکنند، بنگانگا و سابی هستند.
جیپور اولین شهر در کشور هند است که طرح شهری به خود گرفت و در سال ۱۸۸۲ دارای راه‌آهن شد که به ارتباط راحت‌تر شهر جایپور هند با دیگر شهرهای هند کمک کرد.
از جاذبه های مهم این شهر، معابد آن است که بیشتر به دین هندو تعلق دارد و در آن، مردم خدایان هندو را میپرسند.
معبد برلا مندیر یا لاکشمی نارایان یکی از زیباترین معابد هندو در این کشور است که هر بیننده های زیادی را جذب خود میکند.

مردم 

مردم شهر جایپور در هند به عنوان یک جامعه پویا و پرانرژی شناخته می‌شوند.
آنها با فرهنگ و سنت‌های غنی خود، مهمان‌نوازی بسیار خوبی دارند و از آنجا که جایپور یک شهر صورتی مشهور است، این رنگارنگی در فرهنگ و زندگی آنها نیز مشهود است.
همچنین، مردم جایپور به عنوان میزبانان خوش‌خوی و خوش‌صحبت شناخته می‌شوند و از زندگی شهری پرانرژی و پرجنب و جوش خود لذت می‌برند.
مردم شهر جایپور در هند به عنوان یک جامعه پویا و پرانرژی شناخته می‌شوند.
آنها با فرهنگ و سنت‌های غنی خود، مهمان‌نوازی بسیار خوبی دارند و از آنجا که جایپور یک شهر صورتی مشهور است، این رنگارنگی در فرهنگ و زندگی آنها نیز مشهود است.
همچنین، مردم جایپور به عنوان میزبانان خوش‌خوی و خوش‌صحبت شناخته می‌شوند و از زندگی شهری پرانرژی و پرجنب و جوش خود لذت می‌برند.

جایپور

جایپور به خاطر کاخ‌های باشکوه و ساختمان‌های صورتی رنگ، که منعکس‌کننده جذابیت و عظمت منحصربه‌فردی است، مشهور است.

در شهر جیپور، خانه‌ها و مغازه‌ها به شکلی پیچیده قرار گرفته‌اند که ترکیبی از شگفتی‌های معماری و اهمیت تاریخی را به نمایش می‌گذارند. این شهر به خاطر کاخ‌های باشکوه و ساختمان‌های صورتی رنگ، که منعکس‌کننده جذابیت و عظمت منحصربه‌فردی است، مشهور است.
کاخ‌های باقی‌مانده در جیپور بخشی از میراث سلطنتی هند هستند که با تلفیقی از معماری مغول و راجستانی طراحی شده‌اند و هم به‌عنوان نشانه‌های تاریخی و هم اقامتگاه خانواده‌های سلطنتی عمل می‌کنند.
به طور قابل‌توجه، قلعه کهربا، قلعه خیره‌کننده‌ای که در قرن شانزدهم ساخته شده است، به عنوان یک جاذبه قابل توجه در جیپور است که نشان‌دهنده ملیله‌های غنی تاریخی و فرهنگی منطقه است.
علاوه بر این، جیپور دارای مراکز خرید متنوعی مانند گانپاتی پلازا و کریستال کورت است که طیف متنوعی از کالاها و تجربیات را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کند و آن را به مرکزی پر جنب و جوش برای مردم محلی و گردشگران تبدیل می‌کند.
چشم انداز معماری شهر ترکیبی هماهنگ از تأثیرات مغول و راجستانی است که محیطی بصری جذاب را ایجاد می کند که جوهر میراث فرهنگی غنی جیپور را در بر می گیرد.

آب و هوا 

جیپور دارای آب و هوای نیمه خشک است. آب و هوای این شهر به سه فصل تقسیم می‌شود:

تابستان (مارس تا ژوئن)

دمای هوا بین ۲۴ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد است.
هوا گرم و داغ همراه با بادهای گرم و رطوبت است.
برای افراد حساس به گرما مناسب نیست و گشت و گذار سخت‌تر می‌شود.
روزها سوزان هستند و عصرها نسبتاً خنک‌تر می‌شود.

فصل بارش‌های موسمی (ژوئیه تا اکتبر)

دمای هوا بین ۲۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد است.
آب و هوا بسیار جذاب‌تر از تابستان است.
دما به طور قابل توجهی کمتر گرم است.
بادها خنک‌تر هستند و وجود باران زیبایی خاصی ایجاد می‌کند.
این زمان ایده‌آلی برای لذت بردن از مناظر باشکوه است که با نم نم های باران ریز پوشیده می‌شود.

زمستان (نوامبر تا فوریه)

دمای هوا حدود ۱۲ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد است.
خبری از رطوبت نیست ولی صبح‌ها و شب‌ها مه غلیظی شهر را فرا می‌گیرد.
بنابراین بهترین زمان سفر به جیپور فصل زمستان (نوامبر تا فوریه) و فصل بارش‌های موسمی (ژوئیه تا اکتبر) است.

•برترین رستوران های جایپور

جایپور

رستوران سینامون جی محل
این رستوران هندی در مرکز جیپور در جاده شلوغ ام.آی واقع شده است و منظره ای دیدنی و جذاب از جیپور را ارائه می‌دهد. این رستوران با ارائه تاندورهای مخصوص و مغولی، دارای محبوبیت خاصی در بین گردشگران و ساکنان محلی است. سعی کنید گوشت هندی را که ساعت‌ها روی شعله کم زغال چوب پخته شده آهسته بخورید و در نتیجه طعم و مزه‌ای بدیع و شاداب آن را تجربه کنید.

رستوران سبا هاولی
این رستوران در داخل کاخ باشکوه رامباغ واقع شده است. با رفتن به این رستوران به خصوص پس از گش و گذار در شهر و پشت سر گذاشتن شلوغی آن، تجربه‌ای آرام و سورئال را تجربه خواهید کرد. در این رستوران، می‌توانید انتخاب کنید که سبک غذایی مدرن را با گذشته مخلوط کنید یا به سبک سنتی متکی باشید. از میان مجموعه، غذاهای محلی راجستانی را انتخاب کنید یا از مزایای جهانی شدن آن بهره ببرید و در عین حال با تحسین آرایش دقیق این شاهکار معماری، پیتزا بخورید.

رستوران جنگل
این رستوران یکی از مواردی است که به‌تازگی در جیپور افتتاح شده است.
رستوران جنگل محیطی فرح بخش و شاد و طراحی داخلی مشابه به یک جنگل تفریحی را دارد. محیط داخلی این رستوران که به شکل یک جنگل مصنوعی طراحی شده است که می‌توان جاذبه اصلی آن برشمرد.
ولی غذای عرضه شده در این رستوران نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

رستوران اکرا
این رستوران که با رستوران های سنتی و معمول در هندوستان متفاوت است، غذاهای ژاپنی، هندی، مدیترانه ای، مغولی، ایتالیایی و بین المللی را به مشتریان عرضه می‌کند.
رستوران اکرا به‌صورت شبانه روزی در هتل ماریوت فعال است و فهرست غذای آن واقعا ارزش مراجعه به این رستوران را برای شما فراهم می‌کند.

•بهترین مکان های دیدنی و آثار باستانی های جایپور

شهر جیپور در هند به خاطر شگفتی های تاریخی و معماری خود شهرت دارد و آن را به یک مقصد گردشگری قابل توجه در این کشور تبدیل کرده است. برخی از جاذبه های قابل توجه در جیپور عبارتند از:

قصر شهر

 مجموعه کاخ های بزرگ با سازه هایی که قدمت آن به دوره های مختلف تاریخی بازمی گردد و سبک های معماری مغول و راجستانی را به نمایش می گذارد.

جایپور

رصدخانه جانتار مانتا

یکی از قدیمی ترین و زیباترین رصدخانه های جیپور است که با ابزارهای نجومی خود گردشگران را مجذوب خود می کند.

جایپور

موزه آلبرت هال

موزه ای در جیپور که مصنوعات و نمایشگاه هایی را نشان می دهد که میراث فرهنگی غنی جیپور و هند را منعکس می کند.

این جاذبه‌ها، همراه با فرهنگ پر جنب و جوش شهر و ساختمان‌های رنگارنگ، به جذابیت جیپور به‌عنوان مقصدی که باید از آن در هند بازدید کرد، کمک می‌کند.

جایپور

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها