آشنایی با معبد گورودوارا بنگلا صاحب، دهلی

گورودوارا بنگلا صاحب که بزرگترین معبد سیکها است، به نام “دربار صاحب” نیز شناخته می‌شود و به معبد طلاییGolden Temple“نیز مشهور است.

دهلی یکی از قدیمی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است که سابقه‌ای ۵۰۰۰ ساله دارد.
این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران و بازسازی شده و آمیخته‌ای است از جامعه سنتی و مدرن با حضور مذاهب، قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف.دهلی در ناحیه مرکزی نیمه شمالی هند و در ساحل غربی رود یامونا واقع شده و دارای ۲۳۹ متر ارتفاع از سطح دریا است.
وسعت ناحیه پایتختی ملی دهلی برابر ۱۴۸۳ کیلومتر مربع است که ۷۰۰ کیلومتر آن ناحیه شهری و ۷۴۳ کیلومتر مربع ناحیه روستایی است.
دهلی دارای سه فصل آب و هوایی است: فصل باران‌های موسمی یا مانسون از اول ماه جون به مدت ۴ تا ۵ ماه، فصل سرما از اول ماه نوامبر به مدت ۴ ماه، و فصل گرما.
شهر دهلی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است از جمله آرامگاه همایون، قلعه سرخ، مسجد جامع، آرامگاه صوفی بزرگ هند خواجه نظام الدین اولیا و بناهای تاریخی زیادی از زمان حکومت‌های مختلف.
دهلی نو پایتخت کشور هند و بخشی از منطقه پایتخت ملی دهلی است که مقر هر سه قوه دولت هند است.
دهلی آثار باستانی های زیادی دارد ک یکی از آنها معبد گورودوارا بنگلا صاحب است.

معماری معبد گورودوارا بنگلا صاحب 

گورودوارا بنگلا صاحب یکی از مهمترین عبادتگاه‌های سیکهای دهلی است که با معماری زیبای خود به استقبال مسافران تور دهلی می‌آید. این ساختمان بزرگ قرن هجدهمی مشتمل بر گالری هنری، موزه تاریخ مذهب سیک و آشپزخانه بزرگی برای سرو غذاهای لذیذ و رایگان است. معماری معبد بنگلا صاحب گورودوارا با استفاده از سنگ‌های مرمر ساخته شده و دارای بخش‌های مختلفی است. این معبد همچنین دارای یک استخر زیبا، گنبد و میله پرچم معروف خود است.

معبد گورودوارا بنگلا،این ساختمان بزرگ قرن هجدهمی مشتمل بر گالری هنری، موزه تاریخ مذهب سیک و آشپزخانه بزرگی برای سرو غذاهای لذیذ و رایگان است.

گورودوارا بنگلا صاحب یکی از مهمترین عبادتگاه‌های سیکهای دهلی است که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. این معبد با داشتن یک استخر زیبا، گنبد و میله پرچم معروف خود به استقبال مسافران تور دهلی می‌آید.گورودوارا بنگلا صاحب مشتمل بر گالری هنری، موزه تاریخ مذهب سیک و آشپزخانه بزرگی برای سرو غذاهای لذیذ و رایگان است. افسانه‌ای در مورد این معبد بر زبان‌ها جاری است که به زمان گرو سیک هشتم باز می‌گردد. در قرن ۱۷ ام، این مکان محل زندگی رجا جی سینگ، حاکم هندوستان بوده است.معماری این معبد بسیار زیبا است و از سنگ مرمر در ساخت آن استفاده شده است. گورودوارا بنگلا صاحب همواره مورد توجه گردشگران و پیروان قرار گرفته است و یکی از جاذبه‌های محبوب دهلی برای بازدید به شمار می‌رود.

بخش های مهم معبد گورودوارا بنگلا صاحب 

گورودوارا بنگلا صاحب یکی از مهمترین عبادتگاه‌های سیکهای دهلی است که بخش‌های مهم آن عبارتند از:
استخر زیبا
این معبد با یک استخر زیبا به استقبال مسافران تور دهلی می‌آید.
گنبد و میله پرچم
گنبد و میله پرچم معروف این معبد از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌روند.
گالری هنری
گورودوارا بنگلا صاحب مشتمل بر یک گالری هنری است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن دیدن کنند.
موزه تاریخ مذهب سیک
این معبد همچنین دارای یک موزه تاریخ مذهب سیک است که به معرفی تاریخ این دین می‌پردازد.
آشپزخانه بزرگ
یکی دیگر از بخش‌های مهم گورودوارا بنگلا صاحب، آشپزخانه بزرگی است که غذاهای لذیذ و رایگان را برای بازدیدکنندگان سرو می‌کند.در مجموع، گورودوارا بنگلا صاحب با داشتن این امکانات متنوع، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دهلی به شمار می‌آید که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است.

معبد گورودوارا بنگلا صاحب

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها