آشنایی با بازار کولابا کولابا،بمبئی

بازار کولابا یکی از مهم‌ترین بازارهای بمبئی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار در منطقه کولابا واقع شده و قدیمی‌ترین منطقه بمبئی محسوب می‌شود.

شهر بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا در هند، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و بیشترین جلوه‌های تضاد طبقاتی جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و سرگرمی هند شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مالیات گمرکها و مالیات بر تولید را شامل می‌شود. این شهر مرکز بزرگ تجاری است که سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد و یک ششم ارزش تولیدی کشور به آن وابسته است.بمبئی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، از جمله کلیسای مونت مری، شهرک سینمایی بالیوود، و بازارهای شلوغ و نهادهای فرهنگی متنوع. این شهر با تناقض و تنوع فرهنگی و مذهبی خود، مورد توجه گردشگران خارجی قرار میگیرد. با وجود آلودگی شهر، پارکهای بزرگ در بمبئی وجود دارد که در آنها می‌توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید.بمبئی به علت تمرکز شرکت‌های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری کشور هند شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز بزرگ تجاری سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد. این شهر همچنین مرکز فیلمبرداری فیلم‌های هندی است و شانس دیدن ستاره‌های بالیوود و عکس گرفتن با آنها را می‌دهد.
شهر بمبئی مکان های دیدنی زیادی دارد که بازار کولابا یکی از آنهاست.

مغازه های بازار زیبای کولابا

مغازه‌های بازار کولابا در بمبئی به صورت یک خیابان با مغازه‌های متعدد در دو طرف گذرگاه خیابان قرار گرفته‌اند. این مغازه‌ها انواع پوشاک، کفش، کمربند و دیگر محصولات را عرضه می‌کنند. به‌علاوه، در این منطقه چانه زدن برای دریافت تخفیف‌های خوب رواج دارد.

بازار کولابا برای خرید و گشت زدن و دیدن فرهنگ مردم شهر، بسیار جذاب به نظر می‌آید. 

بازار کولابا در منطقه کولابا واقع در نوک شبه جزیره کوچکی که بمبئی را تشکیل می‌دهد، یکی از بازارهای شلوغ و جذاب این شهر است. کولابا منطقه‌ای متنوع و پویا از بمبئی است که مملو از بازارهای شلوغ، گالری‌های هنری رنگارنگ و بناهای تاریخی است بازار کولابا برای خرید و گشت زدن و دیدن فرهنگ مردم شهر، بسیار جذاب به نظر می‌آید. در این بازار می‌توانید انواع کالاها و صنایع دستی هند را پیدا کنید، از زیورآلات و النگوهای زیبا گرفته تا لباسها و شالهای رنگارنگ و محصولات برندهای داخلی.بنابراین بازار کولابا یکی از مکان‌های دیدنی و خرید در تور بمبئی است که ارزش بازدید و کشف را دارد. این بازار علاوه بر کالاهای متنوع، فرصت‌های بینظیری برای عکاسی و تماشای زندگی روزمره مردم محلی فراهم می‌کند.

بخش های مهم بازار کولابا

بازار کولابا یکی از مهم‌ترین بازارهای بمبئی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار در منطقه کولابا واقع شده و قدیمی‌ترین منطقه بمبئی محسوب می‌شود. برخی از بخش‌های مهم بازار کولابا عبارتند از:
گذرگاه کولابا
گذرگاه کولابا یکی از محبوب‌ترین بخش‌های بازار است که به عنوان بازار سنتی در بین گردشگران شناخته می‌شود. این گذرگاه پر است از مغازه‌های کوچک و دستفروشان که انواع کالاها از جمله پوشاک، صنایع دستی و سوغاتی را به فروش می‌رسانند.
بازار چور (Chor)
بازار چور یا بازار دزدها نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم بازار کولابا است. در این بخش می‌توانید انواع کالاهای دست‌دوم و قیمت مناسب را پیدا کنید.
بازار ادویه جات
بازار ادویه جات در بازار کولابا محل مناسبی برای خرید انواع ادویه‌جات مرغوب و سوغاتی است. در این بخش می‌توانید طیف گسترده‌ای از ادویه‌جات هندی را با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.بنابراین بازار کولابا با داشتن بخش‌های مختلف و متنوع، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در بمبئی محسوب می‌شود که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها