آشنایی با بازار چور، بمبئی

. نام این بازار به معنی “بازار دزدها” می‌شود، اما معنی واقعی آن “بازار شلوغ” است.

شهر بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا در هند، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و بیشترین جلوه‌های تضاد طبقاتی جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و سرگرمی هند شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مالیات گمرکها و مالیات بر تولید را شامل می‌شود. این شهر مرکز بزرگ تجاری است که سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد و یک ششم ارزش تولیدی کشور به آن وابسته است.بمبئی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، از جمله کلیسای مونت مری، شهرک سینمایی بالیوود، و بازارهای شلوغ و نهادهای فرهنگی متنوع. این شهر با تناقض و تنوع فرهنگی و مذهبی خود، مورد توجه گردشگران خارجی قرار میگیرد. با وجود آلودگی شهر، پارکهای بزرگ در بمبئی وجود دارد که در آنها می‌توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید.بمبئی به علت تمرکز شرکت‌های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری کشور هند شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز بزرگ تجاری سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد. این شهر همچنین مرکز فیلمبرداری فیلم‌های هندی است و شانس دیدن ستاره‌های بالیوود و عکس گرفتن با آنها را می‌دهد.
شهر بمبئی مکان های دیدنی زیادی دارد که بازار چور یکی از آنهاست.

مغازه های بازار زیبای چور

مغازه‌ها و پاساژهایی که در خیابان اصلی و اطراف بازار بزرگ چور قرار دارند، ساعت کاری متفاوتی دارند. معمولاً این مراکز خرید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب فعالیت دارند و در روز پنجشنبه از ۹ صبح تا ۵ عصر باز هستند. روزهای جمعه هم بخش‌های خارجی و مغازه‌ها و پاساژهایی که ورود و خروج آنها از خیابان اصلی است، حضور دارند.

بازار چور بمبئی به فروش اقلام متنوعی از جمله اجناس عتیقه، کتابهای قدیمی و برنز می‌پردازد.

بازار چور بمبئی (Chore Bazaar) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر بمبئی است که با قدمتی ۱۵۰ ساله مقصدی عالی برای گردشگران و مسافران است. این بازار در دل منطقه مسلمان نشین این شهر قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. نام این بازار به معنی “بازار دزدها” می‌شود، اما معنی واقعی آن “بازار شلوغ”است.
بازار چور بمبئی به فروش اقلام متنوعی از جمله اجناس عتیقه، کتابهای قدیمی و برنز می‌پردازد. این بازار به ویژه برای افرادی که به اجناس دست دوم و گران قیمت علاقه دارند، مناسب است. با این حال، باید مراقب باشند که چرم مصنوعی به جای چرم اصل به آنها ارائه نشود.این بازار به دلیل تنوع و فراوانی اقلام آن، مقصدی عالی برای خرید و گردشگری است. علاوه بر خرید، می‌توان در فود کورت و کافی شاپ‌های موجود در بازار چور نیز از خدمات مختلف استفاده کرد.

کالا های موجود در بازار چور

در بازار چور بمبئی، اقلام مختلفی از جمله عتیقه جات، کالاهای قدیمی، اقلام برنزی و محصولات لوکس منحصر به فرد فروخته می شود. این بازار به ارائه طیف گسترده ای از کالاها معروف است که برخی از آنها ممکن است سرقتی یا دست دوم تلقی شوند و به همین دلیل به آن “بازار دزدان” می گویند. در حالی که همه اقلام دزدیده نمی شوند، کاوش در بازار می تواند به کشف اقلام ارزشمند و متمایز در میان مجموعه ای از عتیقه ها منجر شود. علاوه بر این، این بازار مرکزی برای فروشندگان متخصص در عتیقه‌جات و اقلام منحصر به فرد است که بعداً خریدهای خود را در مغازه‌های مجلل و درجه یک به قیمت بالاتر می‌فروشند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها