آشنایی با غارهای کانهری، بمبئی

جزیره ای که غارها روی آن ساخته شده است در ابتدا به نام غاراپوری شناخته می شد و جزیره ای آرام و زیبا با شاخ و برگ سبز و نخستی های بی ضرر است.

شهر بمبئی، پایتخت ایالت مهاراشترا در هند، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود ۲۰ میلیون نفر می‌رسد و بیشترین جلوه‌های تضاد طبقاتی جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و سرگرمی هند شناخته می‌شود و بیش از ۵۰ درصد مالیات گمرکها و مالیات بر تولید را شامل می‌شود. این شهر مرکز بزرگ تجاری است که سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد و یک ششم ارزش تولیدی کشور به آن وابسته است.بمبئی دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است، از جمله کلیسای مونت مری، شهرک سینمایی بالیوود، و بازارهای شلوغ و نهادهای فرهنگی متنوع. این شهر با تناقض و تنوع فرهنگی و مذهبی خود، مورد توجه گردشگران خارجی قرار میگیرد. با وجود آلودگی شهر، پارکهای بزرگ در بمبئی وجود دارد که در آنها می‌توانید استراحت کنید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید.بمبئی به علت تمرکز شرکت‌های مختلف تجاری به عنوان پایتخت تجاری کشور هند شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز بزرگ تجاری سهم بالایی از مالیات کشور را در بر میگیرد. این شهر همچنین مرکز فیلمبرداری فیلم‌های هندی است و شانس دیدن ستاره‌های بالیوود و عکس گرفتن با آنها را می‌دهد.
شهر بمبئی مکان های دیدنی زیادی دارد که غارهای کانهری یکی از آنهاست.

معماری زیبای غارهای کانهری

معماری غارهای کانهری بمبئی به سبک هندی باستان طراحی شده است. این غارها به دلیل تشکیلات طبیعی ازالت و معماری به سبک هندی باستان مشهور هستند. غارهای کانهری در پارک ملی سانجی گاندی در بوریوالی واقع شده و یکی از قدیمی ترین غارهای هند به حساب می آید. تاریخچه این غارها به قرن اول قبل از میلاد برمی گردد.

غارهای کانهری بمبئی به دلیل تشکیلات طبیعی ازالت، معماری به سبک هندی باستان و ۱۰۹ ورودی ویژه به غارها مشهور هستند. این غارها زمانی یک موسسه بودایی بودند. تخمین زده می شود که غارها بین قرن ششم یا هشتم با مجسمه ها تزئین شده اند. جزیره ای که غارها روی آن ساخته شده است در ابتدا به نام غاراپوری شناخته می شد و جزیره ای آرام و زیبا با شاخ و برگ سبز و نخستی های بی ضرر است. مجسمه سه سر شیوا به نام ماهشمورتی جاذبه اصلی این جزیره است.

ویژگی های مهم غارهای کانهری 

غارهای کانهری یکی از مکان‌های باستان‌شناسی حفاظت‌شده معروف در بمبئی هند است. این مجموعه غارها در حاشیه پارک ملی سانجی گاندی واقع شده‌اند و برای دسترسی به آن باید حدود ۷ کیلومتر در میان جنگل‌های انبوه پیاده‌روی کرد.تاریخچه غارهای کانهری به قرن اول و حدود ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. امروزه این مکان به عنوان یک مکان زیارتی محبوب برای بوداییان شناخته می‌شود.در غارهای بودایی کانهری، ۶ کتیبه به خط متصل پهلوی وجوددارد که مربوط به قرن ۱۱ میلادی (۱۰۰۹ تا ۱۰۲۱) است. این کتیبه‌ها نشان‌دهنده ارتباط فرهنگی هند و ایران در آن دوران است.بنابراین، غارهای کانهری به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم بمبئی شناخته می‌شود که علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، طبیعت زیبا و جنگلی اطراف آن نیز گردشگران را به خود جذب می‌کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها