آشنایی با آبشار جاگ،بنگلور

آبشار جاگ در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غربی بنگلور و در نزدیکی شهر کوچک شیموگا قرار دارد.

بنگلور شهری بزرگ و مهم در هند است که با جمعیتی بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر، هفدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. این شهر در جنوب هند واقع شده و مرکز ایالت کارناتاکا است. بنگلور به دلیل باغ‌های زیبا و سرسبزش، لقب «شهر باغ‌ها» دارد. شهر بنگلور از لحاظ اقتصادی نیز یکی از مراکز عمده صنعتی هند است و صنایع مختلفی چون هواپیماسازی، ماشین‌سازی، مخابرات، الکتریکی، لوازم چاپ، چرم‌سازی، شیشه‌سازی، داروسازی، دخانیات، نساجی، چینی‌سازی و بیش از ۱۰۰ شرکت رایانه‌ای در تولید نرم افزار و سخت افزار فعالیت دارد. بنگلور همچنین به عنوان قطب فناوری اطلاعات هند شناخته می‌شود و به «سیلیکون ولی هند» نیز معروف است. این شهر با وجود تکنولوژی و فناوری جدید، مدرن‌ترین شهر هند محسوب می‌شود. بنگلور همچنین دارای مترو و دانشگاه‌های ممتاز است و از لحاظ آموزشی و پژوهشی نیز یکی از مراکز مهم کشور هند است.
شهر بنگلور مکان های دیدنی زیادی دارد که آبشار جاگ یکی از آنهاست.

طبیعت زیبای آبشار جاگ

آبشار جاگ یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای هند است که در نزدیکی شهر بنگلور در ایالت کارناتاکا واقع شده است. این آبشار در ارتفاع ۲۵۳ متری از چهار آبشار جداگانه تشکیل شده که از میان صخره های سنگی عظیم سرازیر می شوند.
بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل بهار (ماه های مارس تا می) است، زیرا در این فصل آب فراوانی از ذوب برف کوهستان ها به آبشار می ریزد و آن را پرآب و خروشان می کند. در فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) نیز آب آبشار کاهش می یابد اما هوای خنک و مناسب برای شنا فراهم است.در فصل پاییز و زمستان نیز می توان از آبشار دیدن کرد اما حجم آب آن کمتر خواهد بود. علاوه بر آبشار، می توان از فعالیت هایی مانند صخره نوردی، کوهنوردی و گشت در جنگل های اطراف لذت برد.
آبشار جاگ در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غربی بنگلور و در نزدیکی شهر کوچک شیموگا قرار دارد. برای رسیدن به آبشار باید مسیری حدود ۲ کیلومتری را از میان جنگل طی کرد. همچنین می توان از سد لینگاناماکی که در نزدیکی آبشار قرار دارد نیز بازدید کرد.

این منطقه توسط جنگل‌های سرسبز و رودخانه زیبای شاراواتی احاطه شده است که به آن جلوه‌ای خارق‌العاده بخشیده است.

آبشار جاگ (Jog Falls) در ایالت کارناتاکا در جنوب هند واقع شده است و دومین آبشار بلند هند محسوب می‌شود. این آبشار از ارتفاع ۲۵۳ متری به رودخانه شاراواتی می‌ریزد. طبیعت اطراف آبشار جاگ یکی از زیباترین مناظر طبیعی دنیا را به تصویر می‌کشد. این منطقه توسط جنگل‌های سرسبز و رودخانه زیبای شاراواتی احاطه شده است که به آن جلوه‌ای خارق‌العاده بخشیده است.آبشار جاگ در میان کوهستان‌های سرسبز قرار گرفته و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند تا از تماشای این منظره زیبا لذت ببرند. آب‌های خروشان این آبشار که از ارتفاع بلندی سرازیر می‌شوند، همراه با طبیعت بکر و سرسبز پیرامون آن، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب هند را رقم زده است.

ویژگی های مهم آبشار زیبای جاگ

آبشار جاگ یکی از مشهورترین و زیباترین آبشارهای هند است که دارای ویژگی های منحصربفردی است:
ارتفاع بلند
با ارتفاع تقریبی ۸۳۰ فوت (۲۵۳ متر)، آبشار جاگ یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای آسیا و رتبه هفتم در میان بلندترین آبشارهای جهان را دارد.
عرض زیاد
عرض آبشار جاگ در حدود ۸۵۳ فوت (۲۶۰ متر) است که آن را به یکی از پهن‌ترین آبشارهای دنیا تبدیل می‌کند.
چشم‌انداز زیبا
آبشار جاگ در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز ایالت کارناتاکا قرار گرفته و چشم‌اندازی بدیع و دلفریب دارد.
امکانات گردشگری
پله‌های آهنی در اطراف آبشار برای دید بهتر آن ساخته شده و امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم است.
بنابراین آبشار جاگ با ترکیبی از ارتفاع بلند، عرض زیاد، زیبایی طبیعی و امکانات گردشگری، یکی از جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز هند به شمار می‌رود

آبشار جاگ، بنگلور

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ