آشنایی با ویدانا سودا،بنگلور

ویدانا سودا (Vidhana Soudha) یک ساختمان دولتی در بنگلور هند است. این بنا به عنوان محل قوه مقننه ایالت کارناتاکا و دبیرخانه کارناتاکا شناخته می شود و به عنوان “تاج محل جنوب هند” نیز شناخته می شود. این بنا یکی از باشکوه ترین ساختمان های شهر بنگلور است.

بنگلور شهری بزرگ و مهم در هند است که با جمعیتی بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر، هفدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. این شهر در جنوب هند واقع شده و مرکز ایالت کارناتاکا است. بنگلور به دلیل باغ‌های زیبا و سرسبزش، لقب «شهر باغ‌ها» دارد. شهر بنگلور از لحاظ اقتصادی نیز یکی از مراکز عمده صنعتی هند است و صنایع مختلفی چون هواپیماسازی، ماشین‌سازی، مخابرات، الکتریکی، لوازم چاپ، چرم‌سازی، شیشه‌سازی، داروسازی، دخانیات، نساجی، چینی‌سازی و بیش از ۱۰۰ شرکت رایانه‌ای در تولید نرم افزار و سخت افزار فعالیت دارد. بنگلور همچنین به عنوان قطب فناوری اطلاعات هند شناخته می‌شود و به «سیلیکون ولی هند» نیز معروف است. این شهر با وجود تکنولوژی و فناوری جدید، مدرن‌ترین شهر هند محسوب می‌شود. بنگلور همچنین دارای مترو و دانشگاه‌های ممتاز است و از لحاظ آموزشی و پژوهشی نیز یکی از مراکز مهم کشور هند است.
شهر بنگلور مکان های دیدنی زیادی دارد که ساختمان ویدانا سودا یکی از آنهاست.

معماری زیبای ساختمان ویدانا سودا

ویدانا سودا یا مجلس قانونگذاری در بنگلور، مقر مجلس ایالتی کارناتاکا با مرکزیت بنگلور است. این ساختمان عظیم نمونه ای از معماری نئو دریدی است که در سال ۱۹۵۶ میلادی افتتاح شده است. ویدانا سودا در ۴ گوشه دارای چهار گنبد می باشد و در کنار پارک کابن واقع شده است. این بنا که به عنوان “تاج محل جنوب هند” شناخته می شود، یکی از باشکوه ترین ساختمان های شهر بنگلور است. دیدن این منظره دل نشین در بیرون هنگام شب واقعا جذاب و خیره کننده می باشد.ساختمان ویدانا سودا مقر مجلس قانونگذاری ایالت کارناتاکا در شهر بنگلور هند است. این بنای باشکوه که به سبک معماری نئودراویدی ساخته شده، یکی از بزرگترین ساختمان های قانونگذاری در هند محسوب می شود. ویدانا سودا در سال ۱۹۵۶ افتتاح شده و در چهار گوشه آن چهار گنبد قرار دارد. ابعاد این ساختمان ۲۱۳.۳۶ در ۱۰۶.۶۸ متر و ارتفاع آن ۵۳.۳۴ متر است. ویدانا سودا که از گرانیت ساخته شده، به عنوان “تاج محل جنوب هند” نیز شناخته می شود. این ساختمان زیبا در کنار پارک کابن واقع شده و دیدن منظره آن به خصوص در شب بسیار جذاب و چشمگیر است.

بخش های مهم ساختمان ویدانا سودا

ساختمان ویدانا سودا در بنگلور هند یکی از مهم ترین ساختمان های این شهر است که نمونه ای از معماری نئو دریدی محسوب می شود. این ساختمان عظیم دارای بخش های مختلفی است که از جمله مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سقف
سقف بالاترین جزء سازه ساختمان است که نمای بالای ساختمان را می پوشاند. در ساختمان ویدانا سودا نیز سقف نقش مهمی در معماری و زیبایی بنا ایفا می کند.
دیوارها
دیوارها جزء اصلی ساختمان هستند که وظیفه ایجاد حصار و ایمنی برای پیکره ساختمان را بر عهده دارند. در ساختمان ویدانا سودا دیوارها به صورت هنرمندانه طراحی و اجرا شده اند.
ستون ها
ستون ها نقش مهمی در استحکام ساختمان ایفا می کنند. در ساختمان ویدانا سودا ستون ها به صورت هنرمندانه و با معماری خاصی طراحی شده اند.
پله ها
پله ها برای دسترسی به طبقات مختلف ساختمان ضروری هستند. در ویدانا سودا نیز پله ها به صورت زیبا و هماهنگ با کل ساختمان طراحی شده اند.در مجموع ساختمان ویدانا سودا با معماری منحصر به فرد خود یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بنگلور محسوب می شود.

ویدانا سودا، بنگلور

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ