آشنایی با ویرانه های باستانی گوا

ویرانه های گوا نه تنها بازمانده دوران استعمار پرتغال هستند، بلکه نمادی از تلاقی فرهنگ های هندی و پرتغالی نیز به شمار می روند.

گوا یکی از معروف‌ترین و پربازدیدترین مناطق توریستی هند است. این شهر در ساحل غربی هند واقع شده و مشهور به سواحل زیبا، مراکز تفریحی، فستیوال‌های جذاب و فرهنگ متنوع خود است. گوا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که بیشترین بازدیدها در فصل زمستان دارد. این شهر همچنین معروف به معماری مذهبی، بازارهای محلی، غذاهای محلی خوشمزه و فعالیت‌های شبانه پر جنب و جوش است. از دیگر جاذبه‌های گوا می‌توان به معابد تاریخی، موزه‌ها، ورزش‌های آبی و فرهنگ موسیقی محلی اشاره کرد.شهر گوا مکان های زیبای دیدنی زیادی دارد که ویرانه های باستانی یکی از آنهاست.

معماری زیبای ویرانه های باستانی 

گوا، یکی از ایالت های هند، میراث معماری غنی و متنوعی از دوران استعمار پرتغال دارد. ویرانه های گوا شامل بناهای مذهبی، قلعه ها و کاخ های متروکه است که بازمانده دوران حکومت پرتغالی ها در این منطقه هستند.معماری ویرانه های گوا ترکیبی از سبک های معماری پرتغالی و هندی است. این بناها معمولاً از سنگ ساخته شده اند و تزئینات و نقوش هندی بر روی آنها دیده می شود. برخی از ویرانه های مشهور گوا عبارتند از:
کلیسای سنت پل (Ruins of St. Paul’s Church): این کلیسای متروکه یکی از مهم ترین جاذبه های گوا است. بنای اصلی کلیسا در قرن ۱۶ ساخته شده و در قرن ۱۷ دچار آتش سوزی شده است.
کاخ آگوادا (Aguada Fort): این قلعه در قرن ۱۷ توسط پرتغالی ها ساخته شده و برای محافظت از بندر گوا در برابر حملات دشمنان بنا شده است.
کلیسای سنت آگوستین (St. Augustine Archaeological Museum): این کلیسای متروکه در قرن ۱۶ ساخته شده و امروزه به موزه باستان شناسی تبدیل شده است.
ویرانه های گوا نه تنها بازمانده دوران استعمار پرتغال هستند، بلکه نمادی از تلاقی فرهنگ های هندی و پرتغالی نیز به شمار می روند. این بناها همچنان مورد توجه گردشگران و علاقه مندان به معماری تاریخی هستند.

این ویرانه‌ها امروزه به عنوان میراث فرهنگی هند شناخته شده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارند.

ویرانه‌های باستانی گوا در هند شامل بقایای معابد، کلیساها و قلعه‌های قدیمی است که از دوران پرتغالی‌ها در این منطقه باقی مانده‌اند. 
معبد شیوا در کاندولیم متعلق به قرن ۱۶ میلادی است و یکی از معدود بناهای هندویی باقی‌مانده از دوران پرتغالی‌ها در گوا محسوب می‌شود. معماری آن ترکیبی از سبک‌های هندی و پرتغالی است.
کلیسای بونجیم کاتولیکی در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای گوا است. نمای آن با سنگ‌های مرمر تزئین شده و در داخل آن نقاشی‌های دیواری زیبایی وجود دارد.
قلعه آگوادا در قرن ۱۶ میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شده و برای محافظت از بندر گوا در برابر حملات دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه فقط بخش‌هایی از دیوارهای آن باقی مانده است.کلیسای سنت کاترین در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای گوا محسوب می‌شود. معماری آن ترکیبی از سبک‌های پرتغالی و هندی است.این ویرانه‌ها امروزه به عنوان میراث فرهنگی هند شناخته شده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارند. آنها نشان‌دهنده تأثیر متقابل فرهنگ‌های هندی و پرتغالی در این منطقه هستند.

بخش های مهم ویرانه های باستانی 

بخش های مهم ویرانه های باستانی گوا عبارتند از:

شهر قدیم گوا (Old Goa): شهری تاریخی در شمال استان گوا است که در گذشته ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است. این شهر در قرن ۱۵ میلادی توسط سلطنت بیجاپور ساخته شد و از قرن ۱۶ تا ۱۸ میلادی، پایتخت هند پرتغالی بود. شهر قدیم گوا دارای پیشینه تاریخی باارزشی است و سازمان باستانشناسی هند از آن محافظت میکند. این شهر تاریخی یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

موزه هوانوردی نیروی دریایی: این موزه یکی از جاذبه های گردشگری گوا است که تاریخ هوانوردی نیروی دریایی هند را به نمایش میگذارد.

موزه ملی گوا: این موزه دارای گالری نقاشی هایی است که توسط کودکان بومی این منطقه تهیه شده‌اند. همچنین برخی از آثار مشهور هنرمندان در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

کلیسای سنت آگوستین: این کلیسا با نام کلیسای سنت آگوستین یکی از ویرانه های تاریخی گوا است که با نام کلیسای سنت آگوستین شناخته می شود.

معبد شری ماهالاکسمی(Shri Mahalaxmi): یکی از پربازدیدترین مکان‌های گوا و یک مکان زیارتی مهم برای هندوها است.

پارک ملی مولن: این پارک ملی در گوا قرار دارد و برای تفریحاتی همچون غواصی و کوهنوردی مناسب است.

معبد باگوان: این معبد در طی مسیر منتظر بازدیدکنندگان است و از جاهای دیدنی گوا است.

مسجد جامع پانیجم: این مسجد در قلب شهر گوا قرار دارد و از بناهای تاریخی محله کهن گوا است.

میدان کلیسا: این میدان در گوا قرار دارد و از بناهای تاریخی محله کهن گوا است.

آبشار دودهساگار: این آبشار مرتفع به درون یک رود میریزد و برای تفریحاتی همچون غواصی و کوهنوردی مناسب است.

ویرانه های باستانی گوا

ارسال یک پاسخ