راهنمای سفر به آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه

ترکیه کشوری چندوجهی و جذاب است که در تلاقی شرق و غرب قرار دارد. این کشور دارای ویژگی‌های زیر است:
موقعیت جغرافیایی منحصربفرد در دو قاره آسیا و اروپا که آن را به پل ارتباطی میان شرق و غرب تبدیل کرده است.
تاریخ کهن و غنی با آثار باستانی و میراث فرهنگی گسترده مانند ۱۹ اثر ثبت شده در میراث جهانی یونسکو.
تنوع فرهنگی و چندملیتی بودن با ترکیبی از سنت و مدرنیته.
جاذبه‌های گردشگری متنوع شامل شهرهای تاریخی مانند ایستانبول، معابد باستانی، سواحل زیبا و مناظر طبیعی.
اقتصاد در حال رشد و توسعه یافته با سیستم آموزشی پیشرفته.
زبان رسمی ترکی استانبولی و حضور اقلیت‌های قومی و زبانی.
اکثریت مسلمان جمعیت اما کشوری سکولار با آزادی مذهب.
بنابراین ترکیه با پیشینه غنی، موقعیت راهبردی و تنوع فرهنگی، یکی از کشورهای جذاب و چندبعدی در منطقه است.ترکیه شهرهای مهم و زیبای زیادی دارد که آنکارا یکی از آنهاست.

شهر زیبای آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دارای ارتباطات راهبردی با شهرهای دیگر است. این شهر دارای فرودگاه است که پروازهای داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد. آنکارا همچنین دارای بازار سنتی و تاریخی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. آب و هوای آنکارا در پاییز و زمستان سرد و خشک است، در حالی که در تابستان گرم است. شهر آنکارا به دلیل وجود دانشگاههای معتبر و فرصتهای شغلی، برای بسیاری از بازدیدکنندگان اهمیت دارد. آنکارا همچنین دارای هتل‌های مختلف از جمله هتل بست وسترن و هتل دیوان است که برای اقامت مهمانان مناسب هستند.

مردم شهر زیبای آنکارا

مردم شهر آنکارا به دلیل موقعیت جغرافیایی آن در مرکز کشور ترکیه، از تنوع قومی و مذهبی برخوردارند. اکثر مردم ترکیه مسلمان هستند و اسلام دین رسمی این کشور است. ساکنان آنکارا به‌طور عمده ترک‌های آناتولی و کردها تشکیل می‌دهند. در سال ۲۰۰۵، جمعیت آنکارا حدود ۴.۳ میلیون نفر بود که تاکنون افزایش یافته است. بسیاری از ساکنان ترک آنکارا به کشورهای اروپای غربی مهاجرت کرده‌اند و همچنین افراد از کشورهای همسایه مانند سوریه و ایران به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

آب و هوای آنکارا 

آب و هوای شهر آنکارا، آب و هوای سرد نیمه خشک یا مرطوب قاره ای دارد. ارتفاع شهر زمستان های سرد و برفی و تابستان های گرم و خشک را برای آن به ارمغان آورده است. بارش ها اغلب در طول بهار و پاییز رخ می دهند. دمای سردترین روز در ژانویه حدود ۱ درجه و گرمترین در جولای حدود ۲۴ درجه است.

چیدمان شهر زیبای آنکارا

چیدمان شهر آنکارا به ۲۶ منطقه تقسیم شده است. برخی از محله‌های معروف آنکارا عبارتند از آک یورت، التینداگ، چانکایا، عایاش، بالا، بی پازاری، چوبوک، ایلماداگ، کازان ترکیه، کاله جیک، گلباشی و ینی محله.

راهنمای سفر به آنکارا ، دومین شهر بزرگ ترکیه

مکان های دیدنی و آثار باستانی شهر زیبای آنکارا

مکان های دیدنی شهر آنکارا :

محله هامامونو: این محله تاریخی دارای خانه های چوبی و معماری عثمانی است. کوچه و خیابانهای باریک آن اجازه نمی دهد خودرو به آنجا برود. جالبترین جاذبه این محله معماری خاص خانه های تاریخی است. در این محله می توانید کافه های تاریخی را برای استراحت انتخاب کنید و سوغات آنکارا را از مغازه های سوغاتی خریداری کنید.

مسجد کجاتپه: بزرگترین و باشکوهترین مسجد آنکارا است که بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ با طراحی عثمانی کلاسیک ساخته شده است. این مسجد دارای چهار مناره است و اندازه و موقعیت خاص آن سبب شده است که از هر گوشه از مرکز شهر دیده شود.

آکواریوم آکوا وگا: یکی از جالبترین جاهای تفریحی و جاهای دیدنی آنکارا برای گردشگران به ویژه کودکان است. این آکواریوم از بخشهای مختلفی تشکیل شده و آبزیان آب شور و آب شیرین از هم جدا هستند. همچنین، در این محل یک جنگل کوچک می بینید که به باغ وحش اختصاص داده شده است.

مسجد تاکتین سلطان: یکی از چهار مسجد در محله هامامونو است که آثار تاریخی ارزشمندی را در قلب آنکارا جا داده است.

قلعه آنکارا: ویرانه‌های قلعه آنکارا بر فراز تپه‌ای سنگی با ۱۵۰ متر ارتفاع از کرانه چپ رود آنکارا قرار دارد.

موزه تمدن های آناتولی: این موزه به ورودی ارگ بسیار نزدیک است و دارای مجموعه خارق العاده و منحصر از آثار پالئولیتیک، نئولیتیک، و دیگر دوره‌ها است.

  1. موزه اریمتان: این موزه به افتخار بنیانگذار انجمن کلکسیونرهای میراث فرهنگی، یوکسل اریمتان، نامگذاری شده است و مجموعه خصوصی خود را از سه هزار سال قبل از میلاد تا دوران بیزانس به اشتراک گذاشته.
    این موزه‌ها و قلعه، جاذبه‌های باستانی شهر آنکارا هستند که بازدید از آنها برای هرکسی که می‌خواهد درباره تاریخ و فرهنگ ترکیه بیشتر بداند، لذتبخش است.

راهنمای سفر به آنکارا ، دومین شهر بزرگ ترکیه

رستوران های مهم شهر آنکارا

رستوران های مهم آنکارا شامل رستوران های لاکچری، دنج و آرام است که تجربه ای تازه به گردشگران می دهد. این رستوران ها از دکوراسیون های جذاب و منحصر به فرد الهام گرفته شده از تاریخ، فرهنگ و طبیعت ترکیه برخوردارند. برخی از این رستوران ها در عمارت های تاریخی قرار دارند و به راحتی در ازدحام توریستی کم‌تری از استانبول می‌توانند بچرخند.

راهنمای سفر به آنکارا ، دومین شهر بزرگ‌ ترکیه

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها