آشنایی با جنگل بلگراد، استانبول

جنگل بلگراد استانبول یکی از مهم‌ترین جنگل‌های ترکیه است که در فاصلهٔ ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر استانبول قرار دارد و با مساحت ۵۳۰۰ هکتار یکی از مراکز حفاظت شده طبیعی این شهر به حساب می‌آید.

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. این شهر تاریخی پایتخت امپراطوری های روم، بیزانس و عثمانی بوده و در سال ؟ به آنکارا واگذار شد. استانبول به عنوان شهری توریستی و دیدنی شناخته می شود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری متعددی از جمله آب انبار باسیلیکا سیسترن است که در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده است. همچنین استانبول به عنوان قطب اصلی سفرهای بین المللی در ترکیه، سه فرودگاه دارد که مسافران می توانند از آن ها استفاده کنند. این شهر همچنین به دلیل داشتن دسرها و شیرینی های خوشمزه شهرت دارد.شهر استانبول مکان های دیدنی و باستانی زیبایی دارد که برج دختر یکی از آنهاست.

طبیعت زیبای جنگل بلگراد

جنگل بلگراد استانبول یکی از مهم‌ترین جنگل‌های ترکیه است که در فاصلهٔ ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر استانبول قرار دارد و با مساحت ۵۳۰۰ هکتار یکی از مراکز حفاظت شده طبیعی این شهر به حساب می‌آید. این جنگل با دارا بودن بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاه و درختان بلوط، راش، شاه بلوط، کاج، صنوبر و… یک ذخیره طبیعی برای این کشور محسوب می‌شود. جنگل بلگراد در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول واقع شده و با توجه به طبیعت بکر و حیات وحش جذابی که دارد توانسته مسافران زیادی را که به این شهر می‌آیند را به خود جذب کند.جنگل بلگراد استانبول یک جنگل برگ‌ریز است که یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شود. این جنگل در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول قرار دارد و دارای منظرهای فوقالعاده و شگفتانگیز در بهار و پاییز است. در تابستان، جنگل بلگراد جایی است برای فرار از گرمای هوای استانبول و در پاییز، سکوت و آرامش بیشتری به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. جنگل بلگراد در گذشته منبع اصلی تامین آب شهر محسوب می‌شد و امروزه بازدیدکنندگان می‌توانند قناتهای تاریخی را مشاهده کنند که در گذشته آب را به بخشهای مختلف شهر میرساند. در این جنگل هفت منطقه برای برپایی پیکنیک وجود دارد و امکانات آتشنشانی برای مهار آتش بهاندازه کافی در این اطراف وجود ندارد.جنگل بلگراد در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول قرار دارد و با طبیعت بکر و حیات وحش خود، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. این جنگل در دوران امپراطوری عثمانی مساحتی حدود ۱۳ هزار هکتار را داشته است و به مروز زمان این مساحت به ۵۴۴۲ هکتار کاهش یافته است. جنگل بلگراد منبع اصلی آبرسانی استانبول بوده و در بهار و پاییز منظرهای فوقالعاده و شگفتانگیز پیش چشمان شما به نمایش میگذارد. بهترین زمان برای بازدید از جنگل بلگراد فصل تابستان است، اما در این فصل مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند و اگر به دنیا سکوت و آرامش هستید باید سرما را تحمل کنید و در فصل پاییز به این جنگل سفر کنید.

ویژگی های مهم جنگل بلگراد

جنگل بلگراد استانبول دارای ویژگی‌های مهمی است:
محیط خنک و مطبوع: جنگل بلگراد با درختان بلند قامت خود محیطی خنک و دلچسب را ایجاد کرده است، به طوری که در تابستان مکان مناسبی برای فرار از گرمای هوای استانبول است.
منبع آب شهر: در گذشته، جنگل بلگراد منبع اصلی تأمین آب شهر استانبول بوده است. آب از چشمه‌ها و رودخانه‌های متعدد در این جنگل به داخل شهر انتقال می‌یافت.
جاذبه گردشگری: جنگل بلگراد یکی از مقاصد محبوب گردشگری در استانبول است. فعالیت‌های تابستانی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری در این جنگل برگزار می‌شود.
تنوع زیستی: این جنگل دارای تنوع زیستی شگفت‌انگیزی از گیاهان و جانوران است که بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ