آشنایی با میدان هیپودرم، استانبول

این میدان در دوران امپراتوری بیزانس به عنوان محل برگزاری مسابقات اسب دوانی و رقابت‌های ورزشی استفاده می‌شد.

استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. این شهر تاریخی پایتخت امپراطوری های روم، بیزانس و عثمانی بوده و در سال ؟ به آنکارا واگذار شد. استانبول به عنوان شهری توریستی و دیدنی شناخته می شود که سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری متعددی از جمله آب انبار باسیلیکا سیسترن است که در زمان امپراطوری بیزانس ساخته شده است. همچنین استانبول به عنوان قطب اصلی سفرهای بین المللی در ترکیه، سه فرودگاه دارد که مسافران می توانند از آن ها استفاده کنند. این شهر همچنین به دلیل داشتن دسرها و شیرینی های خوشمزه شهرت دارد.شهر استانبول مکان های دیدنی و باستانی زیبایی دارد که میدان هیپودرم یکی از آنهاست.

معماری زیبای میدان هیپودرم

میدان هیپودروم در استانبول یک میدان باستانی و تاریخی است که در محله سلطان احمد قرار دارد. این میدان در دوران امپراتوری بیزانس به عنوان محل برگزاری مسابقات اسب دوانی و رقابت‌های ورزشی استفاده می‌شد. میدان هیپودروم شاهد وقایع تاریخی مهمی بوده است، از جمله جنگ‌های گلادیاتورها و قیام‌های سیاسی. در مرکز میدان، ابلیسک‌های باستانی و دیگر آثار تاریخی قرار دارند که از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌روند.میدان هیپودروم استانبول یک میدان تاریخی است که در محله سلطان احمد و نزدیک مسجد سلطان احمد واقع شده است. این میدان در گذشته محل برگزاری مسابقات ورزشی و ارابه رانی بوده و نمادهای جالب و دیدنی و قدیمی در آن وجود دارد. معماری این میدان تلفیق دو سبک معماری سنتی اسلامی و معماری دوران بیزانس است. ابلیسک ۳۲ متری کنستانتین، دومین ابلیسک در میدان هیپودرم است که بسیار چشم‌گیر است و گفته می‌شود که در دوره تئودوسیوس به‌عنوان قرینه‌ای برای ابلیسک تئودوسیوس ساخته شده است. همچنین در این میدان یک ستون مارپیچ و ستونی هرمی به ارتفاع حدود ۲۰ متر قرار دارد. میدان هیپودروم در گذشته محل زندگی امپراتور بود و امپراتوری بیزانس با این بنا و باقی بناهایی که از سراسر جهان آورده شده بود با افتخار قدرت و قلمرو هزاران کیلومتری خود را نشان می‌داد.

بخش های مهم میدان هیپودرم

بخش های مهم میدان هیپودرم استانبول عبارتند از:
ابلیسک تئودوسیوس: دومین ابلیسک در میدان هیپودرم است که بسیار چشم‌گیر است.
کاخ اعظم کنستانتین: کاخی که امروزه در زیر مسجد آبی قرار دارد و تنها میتوان موزاییککاریهای هنرمندانه آن را در موزه موزاییک استانبول مشاهده کرد.
مسجد آبی: مسجد معروف آبی که در اطراف میدان هیپودروم قرار دارد.
موزه ایاصوفیه: موزه ایاصوفیه که در اطراف میدان هیپودروم قرار دارد.
موزه هنرهای ترکی و اسلامی: موزه هنرهای ترکی و اسلامی که در اطراف میدان هیپودروم قرار دارد.
این بخش ها از اهمیت تاریخی و فرهنگی میدان هیپودرم استانبول به خوبی نمایان می کنند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ