آشنایی با فانوس دریایی بشیل گوی، استانبول

این فانوس دریایی در ابتدا ایوستفانوس (Hagios Stefanos) نامگذاری شد.

استانبول، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه، با جمعیتی حدود ۱۸ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴، به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور شناخته می‌شود. این شهر تاریخی، یادگار دوران امپراتوری‌های روم، بیزانس و عثمانی است و جاذبه‌های معروفی چون مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد را در خود جای داده است. استانبول به عنوان تنها شهر اوراسیایی جهان، سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب می‌کند و به دلیل تنوع فرهنگی و تاریخی‌اش، مقصدی محبوب برای مسافران است. شهر استانبول جاذبه های گردشگری زیبایی دارد که فانوس بشیل گوی یکی از این زیبایی هاست.

معماری فانوس زیبای بشیل گوی

فانوس دریایی بشیل گوی استانبول یک رستوران غذاهای دریایی بینظیر است که در سال ۱۸۵۶ میلادی به فرمان سلطان عبدالمجید اول در مکان کنونی خود ساخته شد. این فانوس دریایی در ابتدا ایوستفانوس (Hagios Stefanos) نامگذاری شد و هدف از ساخت آن ایجاد مسیر امن دریایی در پیرامون آب های کم عمق قبل از نقطه یشیل کوی برای کشتی هایی بود که از سمت ساحل شمال غربی دریای مرمره به سمت استانبول حرکت میکردند.امروزه، فانوس دریایی یشیل کوی به یک رستوران دریایی لوکس تبدیل شده که در سالن اصلی آن امکان پذیرایی از ۱۰۰ مهمان وجود دارد و سالن کنسرت نیز تا ۴۰ نفر ظرفیت دارد. همچنین در فصل تابستان امکان صرف غذا برای حداقل ۱۵۰ نفر در بهارخواب این مجموعه فراهم شده است.این رستوران در فاصله ۸٫۷ مایلی (۱۴ کیلومتر) ورودی جنوبی بخش جنوب غربی تنگه بسفر واقع شده است. علاوه بر غذاهای دریایی لذیذ، فانوس دریایی یشیل کوی استانبول چشماندازی زیبا از تنگه بسفر و استانبول را به مهمانان خود ارائه میدهد.فانوس دریایی بشیل گوی استانبول، که در سال ۱۸۵۶ به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شد، به عنوان یک راهنما برای کشتی‌ها در آب‌های کم‌عمق این منطقه طراحی شده است. این سازه هشت‌ضلعی از سنگ، ۲۳ متر ارتفاع دارد و به عنوان یک رستوران دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی آن، ایجاد مسیری امن برای کشتی‌ها از شمال غربی دریای مرمره به سمت استانبول بوده است.

ویژگی های مهم فانوس بشیل گوی

فانوس دریایی بشیل گوی استانبول، که در سال ۱۸۵۶ به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شد، به عنوان یک راهنما برای کشتی‌ها در آب‌های کم‌عمق این منطقه طراحی شده است. این سازه هشت‌ضلعی از سنگ، ۲۳ متر ارتفاع دارد و به عنوان یک رستوران دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با فانوس دریایی بشیل گوی، استانبول

هدف اصلی آن، ایجاد مسیری امن برای کشتی‌ها از شمال غربی دریای مرمره به سمت استانبول بوده است.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ