آشنایی با بازار بزرگ استانبول

این بازار تماما سرپوشیده است و جز یکی از ۵۸ بازار سرپوشیده دنیا به شمار میرود.


استانبول بزرگ‌ترین شهر و پرجمعیت‌ترین شهر کشور ترکیه است که در دو بخش اروپایی و آسیایی واقع شده و توسط رود بسفر به دو نیمه تقسیم می‌شود. جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۸٬۸۶۷٬۷۲۴ نفر گزارش شده‌است. استانبول مرکز فرهنگی و اقتصادی ترکیه و سومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره و تهران محسوب می‌شود. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است و بهترین زمان سفر به آن بهار و پاییز می‌باشد. استانبول به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع مانند مسجد آبی، کلیسای سنت آنتوان، مرکز خرید ونیزیا و جزیره بیوک آدا یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. همچنین این شهر به دلیل نزدیکی به ایران و هزینه‌های کم سفر، گزینه مناسبی برای سفرهای خارجی ایرانیان به‌شمار می‌رود. استانبول مکان های زیبا و دیدنی زیبایی دارد که بازار بزرگ استانبول یکی از آنهاست.

بازار زیبای بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است که در قرن ۱۵ میلادی درست بعد از فتح قسطنطنیه توسط عثمانیها ساخته شده است. این بازار تماما سرپوشیده است و جز یکی از ۵۸ بازار سرپوشیده دنیا به شمار میرود. بازار بزرگ استانبول جمعا شامل ۶۱ گذر و ۳۰۰۰ حجره می‌شود. زیبایی بازار به سقفهای گنبدیشکل آن و پنجرههای بزرگی است که در سقف قرار گرفته است؛ بهطوریکه سرتاسر بازار را سقفیهای گنبدی نقاشیشده با ارتفاعی حدود ۶متر احاطه کرده و درون آنها نیز پنجره هایی بهمنظور تامین نور وجود دارد. بازار بزرگ استانبول در منطقه فاتح واقع شده و از میدان بایزید به آن دسترسی دارید. این بازار هم محلی برای خرید و هم جز جاهای دیدنی استانبول است که حقیقتا اگر به استانبول سفر کرده و از آن بازدید نکنید، فرصت تماشای بازاری تاریخی، جذاب و از همه مهمترین یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا را از دست دادهاید.بازار بزرگ استانبول، معروف به کاپالی چارشی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که در قرن ۱۵ میلادی پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها ساخته شده است. این بازار دارای معماری خاص و منحصربه‌فرد با پلانی مستطیل شکل و سقف‌های گنبدی نقاشی شده است. در ساخت آن از پایه سنگی و چوب در دیوارهای اندرونی و بیرونی، ۴۴ سرداب و اتاق‌های طاقدار بدون دهانه استفاده شده است. بازار بزرگ استانبول با بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه تنوع بسیار زیادی از کالاها را ارائه می‌دهد و سالانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

ویژگی های مهم بازار استانبول

بازار بزرگ استانبول، معروف به کاپالی چارشی، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که در قرن ۱۵ میلادی پس از فتح قسطنطنیه توسط عثمانی‌ها ساخته شده است. این بازار دارای معماری خاص و منحصربه‌فرد با پلانی مستطیل شکل و سقف‌های گنبدی نقاشی شده است. در ساخت آن از پایه سنگی و چوب در دیوارهای اندرونی و بیرونی، ۴۴ سرداب و اتاق‌های طاقدار بدون دهانه استفاده شده است. بازار بزرگ استانبول با بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه تنوع بسیار زیادی از کالاها را ارائه می‌دهد و سالانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ