آشنایی با محله هامامونو، آنکارا

محله تاریخی هامامونو در آنکارا، پایتخت ترکیه، واقع شده است. این محله قدیمی محل سکونت مقامات دولتی، سیاستمداران و بازرگانان قدرتمند جمهوری ترکیه بوده است.

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده و جمعیت آن بیش از ۵.۶ میلیون نفر است. آنکارا شهری مدرن و نسبتاً جدید محسوب می‌شود که به دلیل مستقر بودن بسیاری از نهادها مانند سازمان هوافضا، کارخانه‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دفاعی، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا عبارتند از مقبره آتاتورک، پارک جنگلی آتاتورک و مراکز خرید متعدد. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز ترکیه واقع شده و دسترسی به همه نقاط کشور از آن آسان است. استان آنکارا با مساحت ۲۵,۷۰۶ کیلومتر مربع در دشت‌های بزرگ آناتولی مرکزی قرار گرفته و ۵۰% از زمین‌های آن برای کشاورزی، ۲۸% جنگل و ۱۰% چراگاه دام است.آنکارا مکان های زیبا و دیدنی زیادی دارد که محله هامامونو یکی از آنهاست.

محله ی زیبای هامامونو

محله تاریخی هامامونو در آنکارا، پایتخت ترکیه، واقع شده است. این محله قدیمی محل سکونت مقامات دولتی، سیاستمداران و بازرگانان قدرتمند جمهوری ترکیه بوده است. در این محله، خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف ترک که سرود ملی ترکیه را سروده است، به موزه تبدیل شده و مجسمه او در میدان مرکزی قرار دارد. همچنین خیابان هنر در این محله واقع شده است.محله تاریخی هامامونو در آنکارا، ترکیه، شامل خانه‌های چوبی به سبک معماری عثمانی است. این محله در پایین تپه قلعه آنکارا قرار دارد و در آن چهار مسجد به نام‌های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی وجود دارد. بیشتر خانه‌های قدیمی در حال حاضر به رستوران، کافه و فروشگاه‌های سوغات تبدیل شده‌اند. خیابان هنر (Art Street) پر از فروشگاه‌هایی است که صنایع دستی و سوغاتی‌های محلی می‌فروشند.

بخش های مهم محله هامامونو

محله تاریخی هامامونو در آنکارا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. برخی از بخش های مهم این محله عبارتند از:
معماری خانه های چوبی به سبک عثمانی که در کوچه های باریک این محله قرار دارند.
چهار مسجد تاریخی به نام های حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی.
خانه مهمت آکیف ارسوی شاعر معروف ترک که به موزه تبدیل شده و مجسمه او در میدان مرکزی قرار دارد.
خیابان هنر (Art Street) که پر از فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی های محلی است.
رستوران ها و کافه هایی که در خانه های قدیمی این محله قرار دارند و به گردشگران خدمات ارائه می دهند.
در مجموع، محله هامامونو با معماری تاریخی، مساجد قدیمی و فروشگاه های صنایع دستی یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری آنکارا به شمار می رود.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ