نکاتی برای سفر به کیش در تابستان

سفر به کیش در فصل تابستان، یکی از شیوه‌های داشتن سفری اقتصادی به این جزیره است. ازآنجایی‌که بسیاری از گردشگران فصل پاییز و زمستان را برای سفر به جزیره انتخاب می‌کنند، تعداد مسافران در فصل تابستان کمتر بوده و تورها قیمت ارزان‌تری دارند. فصل تابستان در کیش متفاوت است؛‌ زیرا می‌توانید از آب‌تنی و تفریحات آبی در خلیج‌فارس لذت ببرید. با تمامی این تفاسیر، فصل هوا در فصل تابستان در جزیره کیش گرم و مرطوب است این مورد ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد. در این مقاله نکاتی را برای داشتن سفری خاطره‌انگیز به کیش در فصل تابستان و در امان ماندن از گرما بررسی می‌کنیم.

تور ارزان کیش در فصل تابستان

اولین نکته‌ای که باید بدانیم این است که چرا تور کیش در تابستان ارزان‌تر است. قیمت تورهای کیش در تابستان، به‌ویژه در ماه‌های تیر و مرداد، به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. درحالی‌که در فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان یا اواخر بهار و اوایل تابستان که فصل امتحانات به پایان می‌رسد، تور کیش به‌ویژه تورهای هوایی به طرز شگفت‌آوری بالا است. در فصول سرد بسیاری از مردم برای فرار از سرمای شهرهای خود به کیش می‌آیند تا بدون نیاز به بخاری و سیستم‌های گرمایشی، از هوای معتدل و دلنشین آن لذت ببرند؛ ‌ بنابراین حجم مسافران در این فصول زیاد است.

در تابستان رطوبت و گرمای هوای جزیره افزایش می‌یابد. به همین دلیل افرادی که از گرما فراری هستند، این فصل را مناسب سفر به کیش نمی‌دانند. خوب است بدانید متخصصان پوست، هوای شرجی را برای پوست‌های حساس، خشک و آسیب‌دیده بسیار مفید می‌دانند؛ بنابراین، از هشدارهای افرادی که شما را از گرما و رطوبت هوا می‌ترسانند، نترسید و این هوای دلپذیر را تجربه کنید.

فصل تابستان، بهترین زمان برای تجربه تفریحات آبی در جزیره

یکی از برنامه‌های پرطرف‌دار تفریحی در صبح‌های تابستانی کیش، تجربه تفریحات آبی است. مسافران زیادی بلیط تهران کیش یا سایر شهرها به کیش را تنها برای این تجربه این تفریحات در تابستان تهیه می‌کنند. انواع فعالیت‌هایی مانند غواصی، شاتل سواری، بنانا سواری، قایق‌سواری و بسیاری از ورزش‌های آبی دیگر، ‌ در کنار آب‌تنی در خلیج‌فارس لذتی بی‌مثال را برای شما به ارمغان می‌آورد. هنگامی که لباس‌هایتان خیس آب است می‌توانید بیشتر از آفتاب و هوای دلنشین کیش لذت ببرید.

اسکله‌های تفریحی جزیره کیش دارای سیستم‌های سرمایشی قوی هستند، به‌طوری‌که هنگام ورود به آن‌ها ممکن است تابستان گرم را فراموش کنید. در این مکان‌های پوشیده، آموزش‌های لازم برای شروع فعالیت‌های آبی ارائه می‌شود. برای مثال، آن‌هایی که به غواصی در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس علاقه‌مند هستند، قبل از این‌ که زیر آب بروند، نیاز به آموزش‌های کامل از مربیان دارند.

در تفریحاتی مانند شاتل سواری، قایق‌سواری و بنانا سواری، فرصت‌های زیادی برای تجربه لحظات هیجان‌انگیز در آب ارائه می‌شود که ممکن است در آن خیس شوید و از آب‌وهوای دلپذیر کیش به طور کامل بهره‌مند شوید. از جمله تفریحات آبی اصلی جزیره، می‌توان به چتر پاراسل، اسکوتر زیردریایی، جت اسکی، قایق‌های بادبانی و سایر ورزش‌های آبی یاد کرد که در سواحل و اسکله‌های تفریحی مختلف کیش برگزار می‌شوند.

گردش در مراکز خرید جزیره کیش

اگر به خرید و بازارگردی علاقه‌مند هستید و این یکی از دلایل اصلی سفرتان به کیش است، نگرانی از گرمای هوا را در نظر نگیرید. روزهایتان را در مراکز خریدی پر کنید که در نزدیکی بیشتر هتل‌های کیش قرار دارند. این مراکز ارائه‌دهند‌ه جدیدترین محصولات و برندهای معروف جهانی هستند. سیستم‌های پیشرفته سرمایشی و تهویه هوا در داخل پاساژها نصب شده‌اند که محیطی خنک‌تر و دلپذیر ایجاد می‌کنند.

پس از خرید، می‌توانید در کافی‌شاپ‌های موجود در این مراکز بنشینید و از نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید. در صورت نیاز به استراحت، می‌توانید به نمازخانه‌های این مراکز سری بزنید. پس از انجام عبادات، انرژی خود را تجدید کنید تا برنامه‌های دیگرتان را ادامه دهید. رستوران‌های مشهور کیش نیز در داخل این مراکز خرید قرار دارند که با برگزاری برنامه‌های زنده موسیقی و شومن‌های معروف کشور، شما و همراهانتان را سرگرم می‌کنند. به‌این‌ترتیب، تفریحاتتان در کیش را به شکلی متفاوت و لذت‌بخش تجربه کنید.

نکات مهم برای داشتن سفری راحت به کیش در تابستان

اگر برنامه سفر خود به کیش را در تابستان چیده‌اید، بهتر است نکاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در نظر داشته باشید. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند از گرما و رطوبت جزیره در تابستان آسیب نبینید و بتوانید سفری خاطره‌انگیز و متفاوت را تجربه کنید.

بستن هوشمندانه چمدان

بستن هوشمندانه چمدان برای یک سفر تابستانی به کیش می‌تواند تأثیر بسزایی در تجربه شما از سفر داشته باشد. در ادامه برخی از مواردی که باید در چک‌لیست چمدان خود داشته باشید،‌ آمده است:

  • پارچه‌های سبک و قابل‌تنفس: از لباس‌های نخی یا کتان استفاده کنید تا خنک بمانید.
  • لباس شنا: برای لذت بردن از سواحل و فعالیت‌های آبی جزیره ضروری است.
  • محافظت در برابر آفتاب: کلاه‌های لبه‌دار، عینک‌آفتابی و شال‌های سبک.
  • کفش راحت: صندل برای ساحل و کفش‌های راحت برای گردش.
  • ضدآفتاب: ضدآفتاب با SPF بالا برای محافظت در برابر اشعه‌های UV قوی.
  • قمقمه آل: نوشیدن آب به مقدار کافی بسیار مهم است.
  • پنکه قابل حمل: برای خنک نگه داشتن در حین گشت‌وگذار مفید است.

استفاده از ضدآفتاب

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، استفاده مکرر از ضدآفتاب را فراموش نکنید. گرمای زیاد و آفتاب تابستان می‌تواند به پوست آسیب برساند، مخصوصاً اگر قطرات آب در حین آب‌تنی یا پس از آن بر روی صورتتان مانده باشد.

پناه‌گرفتن در سایه

برای جلوگیری از قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض آفتاب، در مناطق سایه‌دار استراحت کنید. انجام این کار موجب می‌شود دمای سطح پوست و بدن شما کمی کاهش پیدا کند. همچنین از بروز گرمازدگی یا آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند.

استراحت به‌اندازه کافی

خود را بیش از حد خسته نکنید و برنامه‌های کمتری را در ساعات اوج گرما بچینید. صبح‌های زود، عصر و شب‌هنگام بهترین اوقات برای گردش در جزیره است. دقت کنید که پس از تجربه گرمای شدید، بدن زمان بیشتری برای ریکاوری نیاز دارد؛ ‌بنابراین از خواب و استراحت کافی غافل نشوید.

کلام آخر

در کلام آخر، تجربه منحصربه‌فردی که کیش در تابستان ارائه می‌دهد را تجربه کنید. از سواحل زیبا و تاریخ غنی گرفته تا جنب‌وجوش مردم خون‌گرم، کیش مقصدی است که می‌تواند خاطرات تابستانی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. تنها با رعایت نکاتی که در این مقاله عنوان شد، می‌توانید از گرمای جزیره در امان بمانید و از سفر خود بیشترین بهره را ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها