آشنایی با موزه اریمتان، آنکارا

موزه اریمتان در آنکارا، ترکیه یک موزه باستان شناسی و هنری است که در یک ساختمان یک طبقه با نمای سنگی قرار دارد.

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده و جمعیت آن بیش از ۵.۶ میلیون نفر است. آنکارا شهری مدرن و نسبتاً جدید محسوب می‌شود که به دلیل مستقر بودن بسیاری از نهادها مانند سازمان هوافضا، کارخانه‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دفاعی، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا عبارتند از مقبره آتاتورک، پارک جنگلی آتاتورک و مراکز خرید متعدد. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز ترکیه واقع شده و دسترسی به همه نقاط کشور از آن آسان است. استان آنکارا با مساحت ۲۵,۷۰۶ کیلومتر مربع در دشت‌های بزرگ آناتولی مرکزی قرار گرفته و ۵۰% از زمین‌های آن برای کشاورزی، ۲۸% جنگل و ۱۰% چراگاه دام است.آنکارا مکان های زیبا و دیدنی زیادی دارد که موزه اریمتان یکی از آنهاست.

معماری زیبای موزه اریمتان

موزه اریمتان در آنکارا یک موزه باستان‌شناسی و هنری است که مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از آثار باستانی رومی، برنزی، هیتی و بیزانسی را در خود جای داده است. این موزه جدیدترین موزه آنکارا به شمار می‌رود و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی بسیار جذاب است. موزه اریمتان در مرکز شهر آنکارا واقع شده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.موزه اریمتان در آنکارا، ترکیه یک موزه باستان شناسی و هنری است که در یک ساختمان یک طبقه با نمای سنگی قرار دارد. این موزه دارای یک مجموعه باستان شناسی منحصر به فرد با حدود دو هزار شی متحرک از آناتولی است که به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. مجموعه این موزه شامل آثاری از تمدن‌های مختلف مانند هیتی‌ها، اورارتوها، آشوریان، هخامنشیان و بیزانس است. در طبقه همکف، مسیر بازدید با راهروهایی که حفاظ‌هایی دور وُید مشخص شده‌اند مشخص می‌شود. طبقه زیرزمین نیز شامل یک سالن مستطیلی و بزرگ است که در انتها با یک نمونه از مبلمان و اتاق پذیرایی رومی دکور شده است.

بخش های مهم موزه اریمتان

موزه اریمتان در آنکارا، ترکیه دارای چند بخش مهم است:
طبقه همکف: این طبقه شامل یک راهرو با حفاظ های دور فضای مرکزی است که آثار صنایع دستی دوران قبل را به نمایش گذاشته است.
طبقه زیرزمین: این طبقه یک سالن بزرگ مستطیلی است که در انتهای آن یک نمونه از مبلمان و اتاق پذیرایی رومی قرار دارد.
نمایشگاه سکه های روم باستان: موزه دارای استندهای کشویی است که انواع سکه های تاریخی دوره های مختلف روم را به نمایش گذاشته است.
نمایشگاه مجسمه های خدایان روم: موزه همچنین دارای کشوهای کوچکی است که مجسمه های کوچک خدایان باستانی روم را در خود جای داده است.
نمایشگاه نقاشی های مدرن: در طبقه زیرزمین، تابلوهای نقاشی در سبک های مدرن بر دیوارها به نمایش گذاشته شده است.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ