آشنایی با شهر باستانی پرین، کوش آداسی

شهر باستانی پرین یا پرینه (Priene) در بندر کوش آداسی ترکیه قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی در این کشور محسوب می‌شود. این شهر به دوران یونان باستان برمی‌گردد.

کوش آداسی یک شهر ساحلی محبوب و زیبا در جنوب ترکیه است که در ۷۱ کیلومتری استان آیدین و در سواحل دریای اژه واقع شده‌است. این شهر به دلیل آب‌های شفاف و فیروزه‌ای دریای اژه، سواحل زیبا، هتل‌های لوکس و تفریحات شبانه، یکی از مقاصد محبوب تابستانی برای گردشگران است.کوش آداسی به معنای “جزیره پرندگان” است و در فصل‌های بهار و تابستان بسیار پر مسافر می‌شود. این شهر نه تنها برای سفرهای تابستانی انتخاب می‌شود، بلکه در فصول سرد هم بسیار دیدنی است. علاوه بر سواحل زیبا، کوش آداسی به دلیل نزدیکی به بسیاری از مکان‌های تاریخی مهم ترکیه مانند شهر افسوس نیز شهرت دارد.در کوش آداسی جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که از معتبرترین آن‌ها می‌توان به جشنواره موسیقی کوش آداسی گنچلیک اشاره کرد که هر ساله در ماه ژوئیه برگزار می‌شود. به این شهر لقب “آفتابی‌ترین شهر ترکیه” را داده‌اند.
شهر کوش آداسی مکان های دیدنی و گردشگری زیبایی دارد که شهر باستانی پرین یکی از آنهاست.

شهر باستانی و زیبای پرین

شهر باستانی پرین یا پرینه (Priene) در بندر کوش آداسی ترکیه قرار دارد و به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی در این کشور محسوب می‌شود. این شهر به دوران یونان باستان برمی‌گردد و نخستین نشانه‌های باستانی از زمان ساخت آن به ۱۰۰۰ پیش از میلاد مسیح می‌رسد.معبد آتنا از اصلی‌ترین جاذبه های پرین است که در بالاترین نقطه این شهر باستانی قرار دارد. از دیگر مناطقی که در حفاری‌ها کشف شده است، می‌توان به تئاتر، بازار، خیابان‌ها و ساختمان‌های مسکونی اشاره کرد. سالانه جمع زیادی از گردشگران برای بازدید از این شهر باستانی به کوش آداسی سفر می‌کنند.شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه یک شهر هلنیستیک است که در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است. این شهر دارای معماری و ساختارهای مختلفی بوده که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
معبد آتنا پولیاس: این معبد مذهبی در قرن چهارم میلادی ساخته شده و توسط اسکندر مقدونی تأسیس شده است. در این معبد یک کتیبه باستانی وجود داشته که اکنون در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود.
آمفی‌تئاتر پرین: این آمفی‌تئاتر باستانی که به خوبی حفظ شده است، یکی دیگر از ساختارهای مهم شهر پرین است.
اتاق شورا (Bouleuterion): این ساختمان باستانی که به خوبی حفظ شده، محل تشکیل شورای شهر در دوران باستان بوده است.
بقایای حمام‌ها: در شهر پرین بقایای حمام‌های باستانی نیز وجود دارد که نشان‌دهنده زندگی شهری در آن دوران است.
در مجموع، شهر پرین نمونه‌ای از معماری شهرهای هلنیستیک در دوران باستان است که آثار متعددی از آن به جا مانده است.

بخش های مهم شهر پرین

شهر باستانی پرین در کوش آداسی ترکیه دارای بخش های مهمی است که شامل:
معبد آتنا پولیاس: این معبد در قرن چهارم میلادی ساخته شده و توسط اسکندر مقدونی تأسیس شده است. در این معبد ۵ ستون سنگی وجود دارد که نشان دهنده مذهبی بودن این مکان است.
تئاتر باستانی: این تئاتر در دوره هلنیستی ساخته شده و در دوره روم تغییراتی را تجربه کرده است. این تماشاخانه دارای ۵۰ ردیف صندلی و گنجایش ۵۰۰۰ نفر است. در بخش ارکستر تئاتر، ۵ صندلی مرمر برای افراد برجسته وجود دارد.
تمنوس خدایان مصری: در سمت راست تئاتر، این مکان مذهبی مربوط به خدایان مصری قرار دارد.
سالن بدنسازی فوقانی و کلیسای بیزانسی: این دو بنا در کنار تئاتر باستانی قرار گرفته اند.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ