آشنایی با قلعه سلجوقی، آلانیا

امروزه قلعه سلجوقی آلانیا به موزه روباز معماری سلجوقی تبدیل شده و جاذبه گردشگری محبوبی در این شهر است.

آلانیا شهری تاریخی و توریستی در جنوب ترکیه است که در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. این شهر از شمال به رشته کوه‌های توروس و از جنوب به دریای مدیترانه محدود می‌شود. آلانیا دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله قلعه آلانیا، برج سرخ، قلعه احمدک و مسجد سلیمانیه است. این شهر همچنین دارای هتل‌های خوب و امکانات تفریحی ساحلی فراوانی است که آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ترکیه تبدیل کرده است. آلانیا مکان های دیدنی و زیبای فراوانی دارد که قلعه سلجوقی یکی از آنهاست.

معماری قلعه سلجوقی

قلعه سلجوقی آلانیا در ترکیه یک قلعه سلجوقی است که در قرن ۱۳ میلادی ساخته شده است. این قلعه بر روی تپه ای ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و با دیواری به طول ۶.۵ کیلومتر احاطه شده است. در گذشته این قلعه به عنوان دژ مستحکمی برای دفاع از شهر و محل سکونت حاکمان عثمانی بوده است. امروزه قلعه آلانیا به موزه روباز معماری سلجوقی تبدیل شده و جاذبه گردشگری محبوبی در این شهر است.قلعه سلجوقی آلانیا یکی از بناهای نمادین و معروف شهر آلانیا در ترکیه است که در قرن سیزدهم میلادی در دوره سلجوقیان ساخته شده است. این قلعه به سبک معماری سلجوقی ساخته شده و در احاطه دیواری ۶.۵ کیلومتری قرار گرفته است.قلعه آلانیا متشکل از ۳ قسمت مجزا بود: یکی متعلق به سلطان و خانواده اش، یکی برای ارتش و نظامیان شهر و دیگری برای مردم عادی. در داخل قلعه بناهایی همچون مسجد، کلیسای آیایورگی، حمام های سلجوقی، زندان، فانوس دریایی، خزانه تاریخی و مقبره سلطان آکشابه وجود دارد.قلعه آلانیا دارای ۳ دیوار، ۸۳ برج و ۱۴۰ کنگره می باشد. قرارگیری قلعه روی تپه و ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا و مجاورت با دریا آن را غیرقابل نفوذ ساخته است.

بخش های مهم قلعه سلجوقی

قلعه سلجوقی آلانیا یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی شهر آلانیا در ترکیه است که در قرن ۱۳ میلادی در دوران سلجوقیان ساخته شده است. این قلعه شامل بخش‌های مختلفی است:
بخش سلطان و خانواده‌اش
بخش ارتش و نظامیان شهر
بخش مردم عادی
در داخل قلعه بناهایی همچون مسجد قرن ۱۳ میلادی، کلیسای آیایورگی، حمام‌های سلجوقی، زندان، فانوس دریایی، خزانه تاریخی و مقبره سلطان آکشابه وجود دارد.یکی از عجیب‌ترین بخش‌های قلعه داخلی Atacağı است که به معنای “پرتاب کننده” می‌باشد و در گذشته محل اعدام افراد بوده است.همچنین در بخش شمالی تپه قلعه، خرابه‌ها و باقی‌مانده‌های قلعه دیگری به نام احمدک وجود دارد که نام تغییر یافته کلمه açmedek از زبان جغتایی به معنای “قلعه‌ای در منطقه غنی” است.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ