آشنایی با برج بغداد

برج بغداد، که پیش‌تر به نام برج بین‌المللی صدام شناخته می‌شد، یک برج مخابراتی به ارتفاع ۲۰۵ متر در بغداد است.

بغداد، پایتخت عراق و دومین شهر بزرگ جهان عرب، در سال ۷۶۲ میلادی توسط خلیفه عباسی، ابوجعفر منصور، تأسیس شد. این شهر به عنوان مرکز خلافت عباسی و محل تجمع علمای بزرگ اسلامی شناخته می‌شود و در کنار رود دجله واقع شده است. بغداد در تاریخ خود دستخوش حوادثی چون حمله مغول‌ها و جنگ‌ها بوده و به عنوان یک مرکز فرهنگی و علمی در دوران طلایی اسلام شناخته می‌شود. جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۸ میلیون نفر بوده است. شهر زیبای بغداد آثار باستانی و مکان های زیبای بسیاری دارد که برج بغداد یکی از آنهاست.

معماری زیبای برج بغداد

برج بغداد، که پیش‌تر به نام برج بین‌المللی صدام شناخته می‌شد، یک برج مخابراتی به ارتفاع ۲۰۵ متر در بغداد است. این برج در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد و جایگزین برجی شد که در جنگ خلیج فارس تخریب شده بود. برج بغداد دارای یک رستوران گردان و سکوی مشاهده است. پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، این برج به تصرف نیروهای آمریکایی درآمد و به حال خود رها شد.برج بغداد، نیز شناخته شده به نام برج فرامرزی صدام یا برج بین‌المللی صدام، یک برج مخابراتی ۲۰۵ متری در بغداد است که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. این برج به جای یک برج مخابراتی نابود شده در جنگ خلیج فارس ساخته شد و دارای یک رستوران گردان و سکوی مشاهده در طبقات بالا است.پس از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، برج بغداد توسط سربازان آمریکایی اشغال شد و تغییر نام داد. در حال حاضر، انتظار می‌رود آسمان بغداد طی چند سال آینده با بیش از ۱۰۰ برج جدید مزین شود که برخی از آنها به ۳۹ طبقه هم می‌رسند.از جمله پروژه‌های برجسازی مهم در بغداد می‌توان به برج بانک مرکزی عراق اشاره کرد که توسط معمار معروف عراقی زها حدید طراحی شده است. این برج ۳۷ طبقه و ۱۷۳ متر ارتفاع دارد و شامل دفاتر، سالن‌های اجتماع، موزه و مخازن پول و طلا می‌شود. همچنین قرار است تندیسی از زها حدید در این برج نصب شود.

بخش های مهم برج بغداد 

برج بغداد، که پیش‌تر به نام برج بین‌المللی صدام شناخته می‌شد، یک برج مخابراتی به ارتفاع ۲۰۵ متر است که در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد. این برج دارای یک رستوران گردان و سکوی مشاهده در بالای خود است و به عنوان نماد بغداد شناخته می‌شود. برج بغداد پس از جنگ خلیج فارس و اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی آسیب دید و در سال ۲۰۱۰ بازسازی شد. این برج به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و معماری شهر به شمار می‌آید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ