آشنایی با برج عروس خلیج، بغداد

برج «عروس خلیج» در بغداد، عراق، با ارتفاع ۱۱۵۲ متر، قرار است بلندترین ساختمان جهان باشد و از برج خلیفه در دبی پیشی بگیرد.

بغداد، پایتخت عراق و دومین شهر بزرگ جهان عرب، در سال ۷۶۲ میلادی توسط خلیفه عباسی، ابوجعفر منصور، تأسیس شد. این شهر به عنوان مرکز خلافت عباسی و محل تجمع علمای بزرگ اسلامی شناخته می‌شود و در کنار رود دجله واقع شده است. بغداد در تاریخ خود دستخوش حوادثی چون حمله مغول‌ها و جنگ‌ها بوده و به عنوان یک مرکز فرهنگی و علمی در دوران طلایی اسلام شناخته می‌شود. جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۸ میلیون نفر بوده است. شهر زیبای بغداد آثار باستانی و مکان های زیبای بسیاری دارد که برج عروس خلیج یکی از آنهاست.

معماری زیبای برج عروس خلیج

برج «عروس خلیج» در بغداد، عراق، با ارتفاع ۱۱۵۲ متر، قرار است بلندترین ساختمان جهان باشد و از برج خلیفه در دبی پیشی بگیرد. این پروژه شامل ۲۳۰ طبقه و امکاناتی چون ادارات، هتل‌ها، مدرسه و کلینیک خواهد بود. معماران این برج، شرکت عراقی-انگلیسی AMBS، همچنین به طراحی فضاهای عمومی مسقف در پایین برج‌ها توجه کرده‌اند.برج عروس خلیج، که در بغداد عراق ساخته می‌شود، با ارتفاع ۱۱۵۲ متر، قرار است بلندترین برج جهان باشد. این پروژه شامل ۲۳۰ طبقه و چهار برج متصل به هم است و طراحی آن به عهده شرکت عراقی-انگلیسی AMBS است. علاوه بر برج، این طرح شامل هتل‌ها، ادارات، مدرسه‌ها و سیستم حمل و نقل اختصاصی نیز می‌باشد. هدف از این پروژه، تبدیل بغداد به یک شهر مدرن و جذب گردشگر است.

ویژگی های مهم برج عروس خلیج

فضای عمومی بزرگی در پایین برج‌ها طراحی شده است. هدف از این پروژه، ایجاد یک شهر مدرن و جذاب برای ساکنان و گردشگران است و انتظار می‌رود که با تکمیل آن، به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته شود.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ