آشنایی با آرامگاه شیخ عمر سهروردی، بغداد

این مکان شامل یک مسجد و آرامگاه تاریخی است و به عنوان یک جاذبه زیارتی شناخته می‌شود.

بغداد، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عراق، در مرکز این کشور و در کنار رود دجله واقع شده است. این شهر در سال ۷۶۲ میلادی توسط ابوجعفر منصور، خلیفه عباسی، تأسیس شد و به مدت پنج قرن پایتخت خلافت عباسی بود. بغداد به عنوان یک مرکز فرهنگی و علمی در تاریخ اسلام شناخته می‌شود و در اوج خود، بزرگ‌ترین شهر جهان بود. جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۸ میلیون نفر برآورد شده است. شهر بغداد جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیبایی دارد که آرامگاه شیخ عمر سهروردی یکی از آنهاست.

معماری زیبای آرامگاه شیخ سهروردی

آرامگاه شیخ عمر سهروردی در بغداد، که به نام “وردیه” نیز شناخته می‌شود، محل دفن شهاب‌الدین عمر سهروردی، فقیه و صوفی مشهور سنی است. او در سال ۱۲۳۴ میلادی در بغداد درگذشت و آرامگاهش در محله‌ای به نام شیخ عمر واقع شده است. این مکان شامل یک مسجد و آرامگاه تاریخی است و به عنوان یک جاذبه زیارتی شناخته می‌شود.آرامگاه شیخ عمر سهروردی، واقع در بغداد، یک مجموعه تاریخی شامل مقبره و مسجد است که به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد. این بنا به یاد بنیان‌گذار سلسله سهروردیه، شهاب‌الدین عمر سهروردی، ساخته شده و در دوران عباسیان بنا شده است. مسجد دارای گنبدی با پوشش مرمر و ۱۰ ستون است و در سال‌های مختلف، از جمله ۱۹۰۲ و ۱۹۶۴، بازسازی شده است. آرامگاه در محله «باب الشیخ» واقع شده و به عنوان یک مکان زیارتی شناخته می‌شود.

بخش های مهم آرامگاه شیخ سهروردی

آرامگاه شیخ شهاب‌الدین عمر سهروردی در بغداد، عراق واقع شده است. مهم‌ترین بخش‌های این آرامگاه عبارتند از:
مقبره شیخ عمر سهروردی که در رباط خود وی واقع شده است
مدرسه نجیبیه که آرامگاه سهروردی در کنار آن قرار دارد. این مدرسه تا دوره متأخر به عنوان مرکز آموزش علوم دینی فعالیت می‌کرده و علمای اهل سنت در آن تدریس می‌نمودند
مدرسه سلیمانیه که یکی دیگر از مدارس دینی دوره عثمانی بوده و در نزدیکی آرامگاه سهروردی واقع شده است
آرامگاه شیخ عمر سهروردی در محله میدان بغداد، در نزدیکی رود دجله و در سمت شرقی شهر قرار دارد. وی در سال ۶۳۲ هجری قمری در بغداد درگذشت و در این آرامگاه به خاک سپرده شد.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ