آشنایی با آرامگاه امام زمان (عج)، بغداد

این مکان به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعه شناخته می‌شود و هر ساله زائران زیادی از آن بازدید می‌کنند.آرامگاه امام زمان (عج) در کربلا عراق وجود ندارد.

بغداد، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عراق، در مرکز این کشور و در کنار رود دجله واقع شده است. این شهر در سال ۷۶۲ میلادی توسط ابوجعفر منصور، خلیفه عباسی، تأسیس شد و به مدت پنج قرن پایتخت خلافت عباسی بود. بغداد به عنوان یک مرکز فرهنگی و علمی در تاریخ اسلام شناخته می‌شود و در اوج خود، بزرگ‌ترین شهر جهان بود. جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۸ میلیون نفر برآورد شده است. شهر بغداد جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیبایی دارد که آرامگاه امام زمان (عج) یکی از آنهاست.

معماری زیبای آرامگاه امام زمان(عج)

آرامگاه امام زمان در بغداد به مزار چهار نائب خاص ایشان معروف است. این آرامگاه در منطقه رصافه، شرق دجله، واقع شده و شامل مقبره‌هایی از جمله محمّد بن عثمان و حسین بن روح نوبختی است. این مکان به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعه شناخته می‌شود و هر ساله زائران زیادی از آن بازدید می‌کنند.آرامگاه امام زمان (عج) در کربلا عراق وجود ندارد. آرامگاه امام زمان (عج) در بغداد واقع شده است، در شمال بعداد و در کنار نهر علقمه قرار دارد. این مکان منسوب به حضرت مهدی (عج) است و مردم در آن به نماز و دعا میپردازند.ساختمان مقام امام زمان (عج) در بغداد ابتدا به صورت اتاقی کوچک و گِلی بود و بعدها فردی خَیّر بهنام حاج حمزه خلیل، در سال ۱۳۷۸ق آن را با آجر بازسازی کرد و گسترش داد. دومین بازسازی در سال ۱۳۹۱ق بهدست محسن حمید ملا مهدی وزنی انجام گرفت که او بخشی از آن را تخریب کرد و دوباره ساخت.

بخش‌های مهم آرامگاه امام زمان (عج)

آرامگاه امام زمان (عج) در بغداد شامل چند بخش مهم است:
آرامگاه نواب اربعه: این مکان به چهار نماینده امام زمان (عج) اختصاص دارد و در یکی از میادین مرکزی بغداد واقع شده است. این آرامگاه به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان شناخته می‌شود.
مقام‌های مرتبط: در بغداد، مکان‌های دیگری نیز مرتبط با امام زمان (عج) وجود دارد که زائران برای دعا و نماز به آنجا می‌روند.
این مکان‌ها به‌عنوان نقاط مهم زیارتی در بغداد شناخته می‌شوند و سالانه زائران زیادی را جذب می‌کنند

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ