آشنایی با قلعه موصل

این قلعه در قرن دوازدهم میلادی به عنوان یکی از هفت قلعه در دیوار شهر موصل ساخته شده‌است.

موصل، واقع در شمال عراق و مرکز استان نینوا، دومین شهر پرجمعیت عراق پس از بغداد است. این شهر تاریخی در کرانه شرقی رود دجله قرار دارد و به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم شناخته می‌شود. موصل در طول تاریخ تحت تأثیر فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف بوده و در قرن بیستم عمدتاً شهری کردنشین محسوب می‌شد، اما با تغییرات سیاسی، جمعیت عرب سنی در آن غالب شد. این شهر در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد و پس از نبردهای شدید، در سال ۲۰۱۷ آزاد شد، اما خسارات زیادی را متحمل شد.موصل جاذبه های گردشگردی دیدنی و زیبایی دارد که قلعه موصل یکی از این مکان هاست.

معماری زیبای قلعه موصل

قلعه موصل، قلعه‌ای ویران شده مربوط به قرن دوازدهم میلادی است که در کشور عراق و در کرانه غربی رود دجله واقع شده‌است. بخشی از دیوار شهر موصل عراق را نیز این قلعه تشکیل داده‌است.این قلعه در قرن دوازدهم میلادی به عنوان یکی از هفت قلعه در دیوار شهر موصل ساخته شده‌است. در سال ۱۳۹۳ توسط تیمور لنگ آسیب دید و بعدها توسط امپراتوری عثمانی بازسازی گردید.قلعه موصل نقش مهمی را در ماجرای محاصره موصل در طول جنگ عثمانی و ایرانی در سال‌های ۱۷۴۳ تا ۱۷۴۶ داشته‌است. این محاصره به تاریخ ۱۴ سپتامبر ۱۷۴۳ با ورود نادرشاه افشار (شاه ایران) به منطقه آغاز شد. پادشاه موصل که حاجی حسین جلیلی بود، توانست با کمک گرفتن از قلعه موصل، مقاومت نماید و شهر را از سقوط نجات دهد.در آوریل ۲۰۱۵، داعش بخشی از این اثر باستانی را نابود کرد. ویرانه‌های قلعه امروزه به عنوان یک مکان باستانی شناخته می‌شود و باستان‌شناسان بر روی آن در حال اکتشافات هستند.قلعه موصل ، در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و در کرانه غربی رود دجله در عراق واقع شده است. این قلعه از سنگ و گچبری ساخته شده و بخشی از دیوار شهر موصل را تشکیل می‌دهد. معماری آن تحت تأثیر جنگ‌ها و بازسازی‌های متعدد قرار گرفته و در سال ۲۰۱۵ بخشی از آن توسط داعش تخریب شد. قلعه موصل در تاریخ خود نقش مهمی در نبردهای مختلف، از جمله جنگ‌های عثمانی و ایرانی، ایفا کرده است.

بخش‌های مهم قلعه موصل

قلعه موصل، در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و بخشی از دیوار شهر موصل را تشکیل می‌دهد. این قلعه در کرانه غربی رود دجله واقع شده و به عنوان یکی از هفت قلعه مهم در تاریخ موصل شناخته می‌شود. قلعه در سال ۲۰۱۵ به دست داعش تخریب شد و اکنون در وضعیت ویرانه قرار دارد. این قلعه در طول تاریخ نقش مهمی در جنگ‌ها و محاصره‌های مختلف ایفا کرده است.

قلعه موصل

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ