آشنایی با آرامگاه ابودمیعه محمد بن علی، حله عراق

آرامگاه ابودمیعه بن علی، معروف به محمد بن علی بن حسین، در محله الطاق شهر حله عراق واقع شده است.

شهر حله، مرکز استان بابل در عراق، در ۹۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است. این شهر تاریخی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش در کنار رودخانه حله و نزدیکی به ویرانه‌های بابل اهمیت دارد. حله در قرن‌های پنجم و ششم هجری قمری به عنوان مرکز علم و اجتهاد شیعه شناخته شد و محل ظهور بسیاری از علما و فقهای بزرگ مانند علامه حلی بود.جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۷۰,۰۰۰ نفر برآورد شده که عمدتاً شیعه دوازده‌ امامی هستند. شهر حله آثار باستانی و مکان های زیبای زیادی دارد که آرامگاه ابودمیعه بن محمد یکی از آنهاست.

معماری زیبای آرامگاه ابودمیعه بن محمد

آرامگاه ابودمیعه بن علی، معروف به محمد بن علی بن حسین، در محله الطاق شهر حله عراق واقع شده است. او از نوادگان زید بن علی و در سال ۱۴۰ هجری قمری درگذشت. این آرامگاه دارای گنبدی کوچک و بنایی که به دوره عثمانی‌ها برمی‌گردد، از زیارتگاه‌های مشهور حله به شمار می‌آید.آرامگاه ابو دمیعه، محمد بن علی، در شهر حله عراق واقع شده است و به عنوان یک مکان زیارتی شناخته می‌شود.
وی از نوادگان امام حسین (ع) و در سال ۱۴۰ هجری قمری وفات یافته است. این آرامگاه در محله الطاق قرار دارد و به دلیل مقام والای ابو دمیعه، مورد توجه زائران قرار گرفته است.آرامگاه به سبک معماری اسلامی طراحی شده و دارای گنبدی زیباست که نمایانگر هنر و فرهنگ اسلامی در این منطقه است.

بخش های مهم آرامگاه ابودمیعه بن محمد 

آرامگاه ابودمیعه محمد بن علی در شهر حل عراق، یکی از زیارتگاه‌های مهم این منطقه است. این آرامگاه در محله الطاق واقع شده و به عنوان مکانی مقدس برای شیعیان شناخته می‌شود. ابودمیع از نوادگان زید بن علی و در سال ۱۴۰ هجری قمری وفات یافته است. آرامگاه او دارای گنبد و ضریحی است که مورد توجه زائران قرار دارد و به عنوان یکی از مراکز علمی و مذهبی حله شناخته می‌شود.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ